Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar.
Har du prøvd nyere bios?

Alle hovedkortene på Asus sine sider er oppgitt til 3200mhz som støttet RAM hastighet, selv på raskere RAM. De vil vel ikke garantere noe mer enn 3200mhz de heller. ;)

Var lite info å finne om Asus Prime X370-A hovedkortet.
Én som sier det er utstyrt som et B350 hovedkort bare med X370 chipset.

Spørs om ASUS Prime X370-Pro er et bedre valg (selvom det er et eldre kort). Ser ut som det har en del av de samme komponentene (CPU/SOC VCC, LAN, osv) som de dyrere X370 HK'ene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liker hvordan de har en lenke til, "Se hele AMD Ryzen serien her" nederst til høyre under den CPUen, bra de promoterer.

Ser ut som Ryzen selger bra rundtom. Her er fra største retailer i Tyskland. Er en bra oppgang siden Mars da Ryzen kom. Da  var 27% av cpu salg fra AMD, og nå er det 57%. 

lNubZBLh.png 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Klarer man mer enn 3200MHz på Ryzen med tanke på ram nå idag eller hvordan er det?

Lønner det seg så bare kjøpe 3600 med en gang eller bare gå for 3200, jeg bryr meg overhodet ikke om det ene koster mer enn det andre, men er det ikke noe vits med 3600 så gidder jeg ikke satse på det.

Lønner det seg å kjøpe ny PSU også, har en corsair AX850 kjøpt i 2012, men jeg har vel aldri brukt 50% av den eller i nærheten heller noen gang, takler den PSUen alle disse nye sleep statene osv, om det gjelder hos AMD?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Klarer man mer enn 3200MHz på Ryzen med tanke på ram nå idag eller hvordan er det?

Lønner det seg så bare kjøpe 3600 med en gang eller bare gå for 3200, jeg bryr meg overhodet ikke om det ene koster mer enn det andre, men er det ikke noe vits med 3600 så gidder jeg ikke satse på det.

Lønner det seg å kjøpe ny PSU også, har en corsair AX850 kjøpt i 2012, men jeg har vel aldri brukt 50% av den eller i nærheten heller noen gang, takler den PSUen alle disse nye sleep statene osv, om det gjelder hos AMD?

Jeg klarer både 3600mhz på 1800x og 1950x. Klarte det dog ikkje på 1700x, som må ha vært det dårligste eksemplaret ever :p Klarte bare 3000mhz på minne på den :p

3200c14 er dog en klassisk vinner, uten noe stress.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Tenkte vel å gå for 1800x ja, tenkte å slå til på 3600, men om 3200 er nok og hk eventuelt ikke takler mer så må man vel bare gå for 3200, hehe.

Akkurat nå ser jeg bare på komplett, men der så står gskill trident z 3200 16GB med cl16 og 32GB kitet med CL14, er det forskjell eller taste feil?

Er vel gskill som fortsatt er mest anbefalt antar jeg, hater å lese alle disse lange qvl listene for hk.

Noen formening om mitt PSU spørsmål?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...