Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Til det jeg skal bruke ryzen til er det penger i dass.

Sikker på at du ikke vil miste antall wu eller PPD da? Var jeg deg ville jeg iallefall tatt steget opp til 3000 Mhz brikker som disse. Eller blir 40 kr mer for dyrt for deg? :p

Hehe. Neida kan kjøpe ram til 1-1500. Men fant noen som er litt bedre. De har cl 14: https://www.komplett.no/product/851061/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/hyperx-fury-ddr4-2133mhz-8gb#

Lenke til kommentar

Herre min hatt! Det kribler i magen etter å teste threadripper rett etter sommerferien :D Har faktisk troa på 16 core og stor cache med 2x 1080ti

Det blir neppe mere en 144fps i BF1 uansett :p

Har jo 180+ fps nå i 3440x1440, så rart hvis det blir så mye dårligere. Eller kanskje jeg ikkje skjønte denne: :p

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke vil miste antall wu eller PPD da? Var jeg deg ville jeg iallefall tatt steget opp til 3000 Mhz brikker som disse. Eller blir 40 kr mer for dyrt for deg? :p

Hehe. Neida kan kjøpe ram til 1-1500. Men fant noen som er litt bedre. De har cl 14: https://www.komplett.no/product/851061/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/hyperx-fury-ddr4-2133mhz-8gb#

Ehhh de jeg satt opp er raskere....og omtrent samme pris. Kødder du med meg nå eller skjønner du det ikke?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Herre min hatt! Det kribler i magen etter å teste threadripper rett etter sommerferien :D Har faktisk troa på 16 core og stor cache med 2x 1080ti

Har jo 180+ fps nå i 3440x1440, så rart hvis det blir så mye dårligere. Eller kanskje jeg ikkje skjønte denne: :p

3440x1440 er ikke 4K :p

Lenke til kommentar

3440x1440 er ikke 4K :p
Sa jeg det var 4k? Ingen spiller vel spill på 60hz skjerm

Har 4k skjerm med g-sync også, men 60hz suger i spill.

Lenke til kommentar

mer-hw: Syns du det er verd litt mere på 3200 som koster en del mer. Derfor jeg velger 1800x i stede for dyr 3200 ram. Men ser ikke mye forskjell her jeg da: https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Ryzen_Memory_Analysis/

Men spiller ikke lenger, byttet gpu da ny kom ut i 98/99 osv. Merket ikke forskjell av hva jeg så på skjermen, merket det bare på konten min, happy gaming :tease:

Jeg ville heller valgt en 1700 kombinert med 3200 cl14 og overklokket til samme ytelse.

1700 - 3200,-

3200 cl14 ca 2000,-

1800X - 4500,-

2133 cl14 - 840

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ehhh de jeg satt opp er raskere....og omtrent samme pris. Kødder du med meg nå eller skjønner du det ikke?

:roll: Hehe.

Lenke til kommentar

What the X399 doesn't give you is the ability to utilize NVMe SSDs in a bootable RAID. We reached out to a few industry sources and learned that X399 will allow users to build an array with SATA products and boot from it, but AMD hasn't employed a way to boot from NVMe SSDs together in a RAID 0 array like Intel.

Lenke til kommentar

What the X399 doesn't give you is the ability to utilize NVMe SSDs in a bootable RAID. We reached out to a few industry sources and learned that X399 will allow users to build an array with SATA products and boot from it, but AMD hasn't employed a way to boot from NVMe SSDs together in a RAID 0 array like Intel.

Synd, men trenger man virkelig å raide NVMe SSD'er da Nizzen... 4K random les ytelsen som er viktig for OS, blir ikke forbedret med RAID 0 uansett, så man kan jo like gjerne boote fra singel SSD og heller lage et raid med to andre til annet bruk.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Synd, men trenger man virkelig å raide NVMe SSD'er da Nizzen... 4K random les ytelsen som er viktig for OS, blir ikke forbedret med RAID 0 uansett, så man kan jo like gjerne boote fra singel SSD og heller lage et raid med to andre til annet bruk.

Du får fortsette å spørre om du trenger 16 kjerner cpu også da, når 4 kjerner er nok for de fleste :p

Lenke til kommentar

Du får fortsette å spørre om du trenger 16 kjerner cpu også da, når 4 kjerner er nok for de fleste :p

Hehe godt poeng :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...