Betroz Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 I følge prisene til Proshop så skal 1920X koste 8199 kr og 1950X koste 10199 kr. Man får altså da 4 kjerner mer for 2000 kr mer bare. No brainer valg spør du meg da med 1950X. ASUS ROG ZENITH EXTREME kortet til 6290 kr. Svir i lommeboka fordet Kjøpe billig hk om man ikkje trenger alt mulig av features, men bare ytelsen. Enda mere for pengene. Her er Asrock knallgode. TR blir plutselig enda bedre kjøp med Asrock Ja det kan hende, men Zenith kortet har mange kjekke ting da - som god VRM kjøling og den hendige Dimm2 saken for M.2 SSD'er! Så er kortet flott å se på også Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) I følge prisene til Proshop så skal 1920X koste 8199 kr og 1950X koste 10199 kr. Man får altså da 4 kjerner mer for 2000 kr mer bare. No brainer valg spør du meg da med 1950X. ASUS ROG ZENITH EXTREME kortet til 6290 kr. Svir i lommeboka fordet Kjøpe billig hk om man ikkje trenger alt mulig av features, men bare ytelsen. Enda mere for pengene. Her er Asrock knallgode. TR blir plutselig enda bedre kjøp med Asrock Ja det kan hende, men Zenith kortet har mange kjekke ting da - som god VRM kjøling og den hendige Dimm2 saken for M.2 SSD'er! Så er kortet flott å se på også Dimm2 ettersom jeg forstår det er ett dual M.2 riser card, så alternativet er vel at du har 5 m.2 slots imot 3 på Taichi. VRM kjølingen på Zenithen er jo definitivt interesant, gjennstår bare å se hvor mye dem sliter med varme. Veldig pene HK generelt over linjen. utenom dette ser jeg ikke noe spesielle andre ting hvert av kortene ikke har av hverandre, begge har godt med powerphases osv, noen som har lagd/sett en utfyllende liste av forskjellene mellom hovedkortene? PS: Jeg spør siden når Ryzen AM4 hovedkortene kom det veldig raskt opp sammenligning av alle features på kortene. Endret 2. august 2017 av darkyy Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Blir vansklig holde seg unna med å bestille seg en =p Endret 2. august 2017 av -=HellBound=- 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Big boys play whit big toys. Lenke til kommentar
Athen Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Komplett har så smått begynt å legge ut TR4 hovedkort. Ser at MSI X399 Gaming Pro Carbon AC ligger ute nå for 3999,- med forventet på lager 09.08.2017 Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Komplett har så smått begynt å legge ut TR4 hovedkort. Ser at MSI X399 Gaming Pro Carbon AC ligger ute nå for 3999,- med forventet på lager 09.08.2017 Mmm, er pga at in store date oppgitt på Siggraph var 10 august viss jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Skal ha 1800x på grunn av pris og watt. Da velger du heller Ryzen 1700, og setter en lett OC til 3.8 Ghz. For å spare ca 1000kr. Nope, 1800x i sep/nov. Da er det gått ca 6md og mesteparten av barnesykdommene er fikset(bios/cpu) Ja, og for den tusen lappen får du en god Noctua kjøler. Tenkte å bruke den jeg har på 6800, må bare kjøpe am4 feste. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler 3 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler Pengene de nettopp brukte på produkter? 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler Pengene de nettopp brukte på produkter? Ikke handla noe enda jeg. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler Pengene de nettopp brukte på produkter? ~~~~~~ Wooooshhh ~~~~~~ Men dette ser fryktelig BRA men og litt dyrt ut for Threadripper. Unboxing: https://videocardz.com/71604/first-ryzen-threadripper-review-kit-unboxing Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler Den som kjøper CPU som penisforlenger vil dessverre bli skuffet. «Vil du bli med hjem og se på threadripperen min? Jeg har ekte Ryzen!» Det hørtes faktisk ganske dirty ut. Endret 3. august 2017 av Donkey Kong 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Fra det ene til det andre: Flott at Power går all in på hardware-markedet. Priser seg godt under Komplett. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler Den som kjøper CPU som penisforlenger vil dessverre bli skuffet. «Vil du bli med hjem og se på threadripperen min? Jeg har ekte Ryzen!» Det hørtes faktisk ganske dirty ut. Hehe. Hvem gjør det da. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Big boys play whit big toys. Ja, man må jo kompansere for noe annet som mangler Den som kjøper CPU som penisforlenger vil dessverre bli skuffet. «Vil du bli med hjem og se på threadripperen min? Jeg har ekte Ryzen!» Det hørtes faktisk ganske dirty ut. Hehe. Hvem gjør det da. Var jo bare surr da Kjetil Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Fra det ene til det andre: Flott at Power går all in på hardware-markedet. Priser seg godt under Komplett. Rma 3mnd eller? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Jepp vet det. Men klarte ikke å la det ligge Men har satt opp ett 1800x system for nacl. https://www.komplett.no/product/914341/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/amd-ryzen-7-1800x-prosessor# https://www.komplett.no/product/866398/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/kingston-value-ddr4-2133mhz-8gb# https://www.komplett.no/product/920311/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-x370-gaming-plus-socket-am4# Finner ikke del liste, så derfor denne Endret 3. august 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jepp vet det. Men klarte ikke å la det ligge Men har satt opp ett 1800x system for nacl. https://www.komplett.no/wishlist Du må fixe linken. Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Du bør ha annet minne. Det generelle rådet er 3200MHz cl14 med Samsung B-die f.eks https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Flare-X-series/2587954 Endret 3. august 2017 av mer-hw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå