Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier noe der, har ikke tenkt på dette med kostnaden før, om det var forskjellige mellom PGS og LGA. Personlig foretrekker jeg PGA faktisk, da jeg syns det er "lettere" å fjerne CPU enn HK, særlig mtp hvor mye hærk man skal ha inni der med vannkjøling og det hele. Knekte pinner har ikke skjedd meg enda (bank i bordet) men antar at det er bedre å ha de på CPU :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er vel kostnader som er den dominerende faktoren. Kanskje AMD ønsker å være litt snille med hovedkort-produsentene slik at de faktisk gidder å produsere AMD hovedkort. :p

 

Knekte pins er vel egentlig ikke et reelt problem for hvermannsen da prosessoren i hovedsak bare blir installert én gang, og gjerne av en erfaren PC-bygger.

Lenke til kommentar

En spennende lekasje!, snakket med en bekjendt som har testet tidlig Zen ES. Vil ikke si for mye grunnet konfidensialitet her. Men det jeg imidlertidig vil tillate å si er. Den klokker veldig bra uten varme eller ytelses problemer. Den er "quote" RASK! Og det gjevnt over i forskjellige arbeidslaster. Så gleden er å vente. Jeg stoler på kilden for å si det slik. ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En spennende lekasje!, snakket med en bekjendt som har testet tidlig Zen ES. Vil ikke si for mye grunnet konfidensialitet her. Men det jeg imidlertidig vil tillate å si er. Den klokker veldig bra uten varme eller ytelses problemer. Den er "quote" RASK! Og det gjevnt over i forskjellige arbeidslaster. Så gleden er å vente. Jeg stoler på kilden for å si det slik.

Er det en norsk kilde?

Lenke til kommentar

Er det en norsk kilde?

 

Ja, dette er en norsk kilde. Vedkommende jobber for stort it firma hvor testing av nyere produkter er en del av jobben.

 

Jeg hadde gravd mere enn som så :D Gøy å høre at det er håp! Så du må jo spørre om hvor mye den overklokker. Om han klarer 4500ghz så er det iallefall håp på gøye tider fremover. Jeg skal teste en så fort den blir tilgjengelig uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

En spennende lekasje!, snakket med en bekjendt som har testet tidlig Zen ES. Vil ikke si for mye grunnet konfidensialitet her. Men det jeg imidlertidig vil tillate å si er. Den klokker veldig bra uten varme eller ytelses problemer. Den er "quote" RASK! Og det gjevnt over i forskjellige arbeidslaster. Så gleden er å vente. Jeg stoler på kilden for å si det slik.

Håper dette vil vise seg å stemme. Ene og alene fordi jeg lengter etter mye mer kraft til lavere pris enn hva monopolisten Intel selger for.  Det er på tide at vi får et OhMyLordItIsFast-øyeblikk igjen. Har vel knapt hatt det siste 10 år.

Lenke til kommentar

Jeg gir NIklas en tommel opp her. Man kan bli saksøkt om mann lekker konfidensiell informasjon. Og ell kilde for så vidt

Nei, selv om det er mange som ønsker det og som gjerne kommer med dritt i etterkant fordi de egentlig kun er ute etter å snakke negativt om konkrete produkter.

 

Men la oss si det sånn "ryktebørsen" sier at Zen vil glede i det minste Amd entusiastene. og hastighetene i mhz, om de stemmer, vil trolig komme på nivå med en FX 8350 (usikker på om i Turbo modus kontra Normal modus ) .

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Single thread ytelse har jo vært AMDs svakhet belt siden Athlon 64 2x prosessorene så blir ikke forundret om at ZEN ikke vinner helt der.

Men veies dette opp av en god multi thread ytelse er det godt nok for meg.

Det er singeltråd AMD vil forbedre nå! Husk at piledriver som er AMD sin siste desktopp-CPU^^ ytelseforbedringen vil være mye mer en 40% sammenlignet med piledriver! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...