Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må Zen yte bra, mye bedre enn det vi ser nå. Om ikke forsetter det å bli budsjettløsningen det var tidligere. Altså istedenfor I3 så gikk man kanskje for en 8350.

9590 bruker vel nærmere 230 watt? Då får du jævlig dårlig ytelse per watt. :p

De fleste FX 9590 gjør det ja, men det finnes noen unntak der man kan senke Vcore en god del og strømforbruket faller til litt under 200 watt på samme frekvens. Men det er en dårlig cpu i forhold til dagens ytelse / watt og nm.

Lenke til kommentar

Da må Zen yte bra, mye bedre enn det vi ser nå. Om ikke forsetter det å bli budsjettløsningen det var tidligere. Altså istedenfor I3 så gikk man kanskje for en 8350.

9590 bruker vel nærmere 230 watt? Då får du jævlig dårlig ytelse per watt. :p

Hvilken I3 prosessor yter tilsvarende en 8350?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra jeg gikk for 6700k allikevel...

AMD er som vanlig det samme, always massive dissapointment (AMD).

So take the results with a grain of salt as there is little actual final with engineering sample processors, and just wait until the processors reach the market later this year with proper benchmarks and testing, and not just one AOS results set.

[...]

You should not and cannot draw any final conclusions based on just this set of tests.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den burde i allefall være konkurrende til 66-6700K/7700K føler nå jeg. RX480 var overhypet, ja - men den har da i allefall noe å fare med siden det er nye APIer og andre nye teknologier på papiret. Om AMD ikke har noe "nytt" å komme med, hva er egentlig poenget da? Gå inn i et marked hvor Intel har en haug av billige SKU's, som allerede er gode? Jeg vil gjerne se AMD slå den nye Kaby 7700K og da ha konkurrende CPUer i alle segmentene nedover, hvor alle av de slår Intel, da snakker vi butikk :)

Ønsketenkning?

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller hatt en I3 6xxx over en 8350 CPU. 

Jeg har hatt begge, og i3 var så strupet i cities skylines og stellaris at det ikke var spillbart. 8350 klarte seg helt fint.

Så selv om du generelt får bedre FPS i de fleste spill med i3, så vil noen spill være nesten uspillbare.

Lenke til kommentar

Har en gammel 8350 på min andre PC. På min nyeste kjøpte jeg meg et Z170 hovedkort og en i3-6100 til en billig penge. Virket fint på det meste, men måte bite i det sure eplet og returnere i3 og gå for en 6600K isteden, da visse spill ikke var spillbare.

Var meningen i3 skulle være midlertidig, men måtte bytte den ut fortere enn planlagt.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Jeg tenker at Zen egentlig ikke trenger å levere så mye som det kreves av dere her inne. Husk på at mange av dere kan regnes som entusiaster, og har er en veldig liten stemme i markedet. Klarer AMD å levere ytelse-per-watt med toppytelse tilsvarende en i5-6600 så har de egentlig dekket 95% av markedet, og kan ta balletak på Intel via prissettingen. Hvor mye en ES klarer å måle opp mot the latest and greatest Haswell-E er i bunn og grunn ikke så viktig.

Tenk heller på hva Zen kan gjøre med Intel sine prosessor-priser og overklokkingssperrer fremfor å forvente at de pusher grenser innenfor ytelse i en tid der Moore's Lov ligger i koma med pustemaskin.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jo også blitt sagt at de første ingeniør utgavene av Zen hadde en ytelse som var over forventningene på 40% IPC økning så det gjenstår da å se hva sluttresultatet blir.

Men la oss si at Zen ender opp med å yte omtrent 10 til 15% mindre enn det Intel har å tilby per kjerne , derimot får forbrukerene 8 kjerner til en lavere pris og med de nye endringene både i Vulkan og DX12 så kan de trolig ta det igjen i et større antall med kjerner.

En 6 kjerners Intel vil trolig tilsvare  ytelsen på 7 kjerner av 8 hos AMD i noen konkrete program mens i andre program vil selvsagt Intel sin være bedre...

Lenke til kommentar

Er ikke det litt ønsketenking?

Slik jeg ser det er det en mulighet.

Saken er at vi ikke vet helt konkret hva sluttresultatet blir , min personlige erfaring med AMD sier at man bør ta alt som sies med en stor bøtte salt og håpe på at man ikke blir helt skuffet.

Men, det er gode muligheter for at det de nå har laget kan gi gode tall, den som venter får se. Har du uansett behov for en ny cpu så kjøp en Intel. 

Lenke til kommentar

- 4 raske kjerner fra Intel i 6700K= bedre enn 5860x/6900K for "ingen" trenger flere enn 4 kjerner

- 8 trege kjerner fra AMD=bedre enn fire raske kjerne fra Intel fordi "MOAR COARS"

Flåsete, men i et et nøtteskall, hvis man skal gå noen sider tilbake i denne tråden.

Må si jeg har vanskeligheter med bli klok på akkurat dette. Hvorfor er det ingen som har lyst på en AMD som bare er kjapp enkelt og greit, en verdig konkurrent som faktisk kan få folk til å vurdere AMD? :)

Dessuten. Det kommer vel flere enn bare en Zen? Kanskje den vi har sett lekkasjer på er tilegnet noe annet? De kan jo ha noen andre kort på handa også :)

Og X99 begynner egentlig å se ut som et røverkjøp btw, enda så dyrt det er

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...