iNorway Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 PC er en ganske rimelig hobby, pris burde ikke avskrekke noen hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Er jo faktisk sant dette. Prøv å kjøp en ny custom kvalitets-kåpe til motorsykkel, får lett to-tre topp-spec datamaskiner for den prisen. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Angående bil. Det er vel også slik at de som liker å mekke biler også kan å mekke biler og trenger ikke å sende bilen på verksted for hver lille ting som må fikses. Det er en stor innsparelse Endret 29. mars 2017 av Limbeck Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Gammal båt er jo enda bedre. Totaktere som såvidt trenger noe tilsyn. Veldig fornøyd med mine tre motorer/to båter som jeg eier for øyeblikket (Mariner 60 totakt med delemotor på en Rana 16 Line, og en Mariner 90 totakt på en Alicraft 18 Norwind) 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Siden dere først er OT her Både bil og båt er mer fornuftige investeringer enn PC. Ut å kjøre bil med familie/venner, ut på havet med båt, gir jo mer verdifulle minner i livet enn å sitte inne en solfylt dag å spille PC spill... Klart det går an å gjøre begge deler, om man er istand til å prioritere mer riktig, men ikke alle klarer det 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Siden dere først er OT her Både bil og båt er mer fornuftige investeringer enn PC. Ut å kjøre bil med familie/venner, ut på havet med båt, gir jo mer verdifulle minner i livet enn å sitte inne en solfylt dag å spille PC spill... Endret 29. mars 2017 av Gabri3L 4 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Nå høres du ut som mora mi. Hadde aluminiumsfolie i vinduet for å stenge ute sola jeg. Lykkelige liv er merkelige ting Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Se der, laaangt inn i horisonten kan jeg se ontopic ------------------------------------------------------------------------------> Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Alle hobbyer/interesser koster penger i en eller annen grad. Jeg er enig i at datamaskin ikke er en supergod investering med tanke på verditap eller minner men det går likevel med mye penger på det. Nå høres du ut som mora mi. Høres ut som meg når jeg formaner for kidsa at en ikke får minner av å sitte inne med en iPad men derimot av å fine på ting ute med familie eller venner. Nå tror jeg at jeg skal lete etter den derre topicen som Jarmo pekte på. 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 https://www.google.no/amp/wccftech.com/first-amd-ryzen-mini-itx-motherboard-detailed/amp/ Med x370 faktisk. Lenke til kommentar
lals Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 han sier at majoriteten av brukerne på steam bruker en oppløsning på 1080p eller lavere, og det er målgruppen til spillutviklerne(som er helt sant) samtidig sier han at spillutviklerene vil i fremtiden utvikle spill som bruker 8 kjerner. jeg får det ikke helt til å stemme da bare 0.24% av steam brukerne som bruker 8 kjerner. når 2 kjerner og 4 kjerner cpu til sammen har 93,77% så tenker jeg at det er denne målgruppen spillutviklerne vil fortsette å lage spill til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Spillutviklere lager vel spill til de prosessorer vanlige brukere har. Grunnen til at så få har 8 kjerner, er vel at de inntil nå har kostet 12000,- i butikken. Husk også at Steam inkluderer laptopbrukere i sin ligning. Jeg tror poenget hans var at spillutviklere fokuserte mer på grafiske intensive titler og mindre på ting som gikk på prosessor (fysikk, ai, elmenter og andre ting som krever mye regning), på grunn av ressursene de hadde tilgjengelig. De prøver å lage spill som er veldig grafisk intensive, men som klarer å gi den jevne bruker 60 FPS i 1080p. Poenget er at spill er veldig GPU-bound, mens testsider prøver å fjerne alt dette fra et spill. Testene blir derfor like relevante som syntetiske benchmarks. Jeg syns han gjør et godt poeng ut av å si at 1080p-tester er helt idiotiske når de tester med GTX 1080 Ti og Titan XP. Hvor mange slike brukere gamer i 1080p? Han legger fram et godt argument i å si at disse sidene gjør det fordi å vise real-world benchmarks, dvs. benchmarks med innstillinger som vi faktisk spiller i med det utstyret vi har, så er forskjellen mellom den ene og andre prosessoren veldig liten. Og disse sidene lever av å lage tester, og da tester som er relevante. Om alle prosessorene er helt like i deres benchmarks, blir jo det ikke interessant. Jeg for min del er glad i 1080p-tester, da jeg selv sitter på et GTX 1060. Men da hadde jeg sett at de testet 1080p med dette grafikkortet og ikke en 1080 Ti. Jeg kjører allerede BF1 i 80-90 FPS med dette grafikkortet med alt på fullt i 1920x1080. At vi skal drive med 1080p. tester med et GTX 1080 Ti, eller enda verre 720p, som Gabri3L her krever, er meningsløst. Du vil altså vite hvordan datadeler fungerer i en set-up du aldri kommer til å ha. Tror du for eks. vil vite hvordan hans 6900K yter i 1080p eller hvordan den yter i 4K, den oppløsningen han spiller i? Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 han sier at majoriteten av brukerne på steam bruker en oppløsning på 1080p eller lavere, og det er målgruppen til spillutviklerne(som er helt sant) samtidig sier han at spillutviklerene vil i fremtiden utvikle spill som bruker 8 kjerner. jeg får det ikke helt til å stemme da bare 0.24% av steam brukerne som bruker 8 kjerner. når 2 kjerner og 4 kjerner cpu til sammen har 93,77% så tenker jeg at det er denne målgruppen spillutviklerne vil fortsette å lage spill til. Det er nok sant, men kan vere trenden endrer seg nå når "billige" åtte- og seks-kjerna CPUer med SMT blir mer vanlig. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Sanjuro du har tydeligvis ikke skjønt poenget. Når du leser CPU reviews eller ser en YT video om det, så tester dem selvsagt slik at man utelukker skjermkortet som flaskehals, ergo 1080p siden det er en relevant oppløsning også. Ønsker du å se hvordan ytelsen er ved 1440p og 4K oppløsninger, så leser/ser du på skjermkort reviews. Har ikke folk fått dette med seg enda? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Konsollene kjører cpu med 8 kjerner. Jeg vil tro de påvirker utviklingen. At 1080p dominerer er nok mye pga laptopper. Jeg hater laptopper. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Sanjuro du har tydeligvis ikke skjønt poenget. Når du leser CPU reviews eller ser en YT video om det, så tester dem selvsagt slik at man utelukker skjermkortet som flaskehals, ergo 1080p siden det er en relevant oppløsning også. Ønsker du å se hvordan ytelsen er ved 1440p og 4K oppløsninger, så leser/ser du på skjermkort reviews. Har ikke folk fått dette med seg enda? Er riktig det. Man vil gjøre cpu til flaskehalsen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Dessuten fokuserer de fleste reviews på avg framerate, og ikke 1% low og 0.1% low. Vet ikke hvordan det er med dere, men hvis jeg ser under 60 fps når jeg spiller så merker jeg det også godt på bildeflyten/opplevelsen i spillet. Det er gjerne her en i7 er bedre enn en i5, og også Ryzen sliter litt. Raskere RAM ser ut til å hjelpe en god del på akkurat dette med Ryzen, så ting ser lysere ut nå enn ved lansering Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Sanjuro du har tydeligvis ikke skjønt poenget. Når du leser CPU reviews eller ser en YT video om det, så tester dem selvsagt slik at man utelukker skjermkortet som flaskehals, ergo 1080p siden det er en relevant oppløsning også. Ønsker du å se hvordan ytelsen er ved 1440p og 4K oppløsninger, så leser/ser du på skjermkort reviews. Har ikke folk fått dette med seg enda? Det er tydeligvis du som ikke har skjønt poenget. Poenget er ikke å utelukke GPU som flaskehals. Det er det ingen som fornekter. Poenget er hvor illustrerende dette er for deg med et GTX 1080, hvis du ikke gamer i 1080p. Ja 7700K er raskere enn 6900K i 1080p. Men hva med 1440p? Hva med 4K? Eller er de faktiske forbrukere av slike GPUer, som Nizzen, irrelevante? Hvis ja, hvorfor teste med disse GPUene til å begynne med da? Jeg syns anmeldere har har klart å miste plottet med sine tester. Disse testene skal hjelpe oss å forstå hvilken som er raskere enn andre til ulike typer oppgaver vi gjør. Om 6900K viser seg å være 40% raskere enn 7700K i Adobe Premier-testen i en anmeldelse, tar jeg det som om 6900Ken er 40% raskere generelt i dette programmet. Like mye tar jeg deres gaming-tester for CPU som illustrasjon på hva jeg som forbruker vil få av å gå fra en CPU til en annen i gaming. Problemet er bare at det ikke er sant. Det er jeg, med min GTX 1060 som gamer i 1080p. En 1080 Ti-bruker gjør ikke det. Du gjør ikke CPU til en flaskehals i gaming-benchmark, når CPU ikke er en flaskehals, i hvert fall i like stor grad, for gamere. Punktum. Det er det vi har syntetiske benchmarks for. For Nizzen er kanskje hans 6900K like rask eller raskere enn 7700K. Men det vil han aldri vite, fordi alle tester der ut tester GTX 1080 Ti med 6900K, 7700K, Ryzen og andre prosessorer i 1080p. Den ene representative gruppen blir da 1080 Ti-eiere med 1920x1080-skjermer. Dem er det vel mange av der ute... Men jeg gir faen. La de bruke 1080p eller 720p, selv om verken jeg eller du blir noe mer klok av det og verken jeg eller du får nytte bruk for resultatene. Alt jeg og andre ber om er 1440p og 4K-tester og 1080p-tester med 1080-GPUer (GTX 1060?). Er det for mye å forlange? Endret 29. mars 2017 av Slettet-jQUdcq Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Dessuten fokuserer de fleste reviews på avg framerate, og ikke 1% low og 0.1% low. Vet ikke hvordan det er med dere, men hvis jeg ser under 60 fps når jeg spiller så merker jeg det også godt på bildeflyten/opplevelsen i spillet. Det er gjerne her en i7 er bedre enn en i5, og også Ryzen sliter litt. Raskere RAM ser ut til å hjelpe en god del på akkurat dette med Ryzen, så ting ser lysere ut nå enn ved lansering Du forvirrer meg. På en side vil du heller ha 1% low fordi det er mer "real-life". På en annen side vil du ha 1080p-tester med high-end kort, som jo er så langt fra real-life som overhode mulig. I motsetning til deg vil jeg både ha mer av 1% low og ordentlige innstillinger til hardwaren som brukes (1440p-4K til GTX 1080 Ti, 1080p til GTX 1060, osv.). Jeg vil ha tester som lar meg som gamer forstå hva jeg trenger til spill bedre. Kan jeg forresten spørre hvilket skjermkort du har og hvilken oppløsning du spiller i? Og så du videoen jeg linket? . Ønsker du å se hvordan ytelsen er ved 1440p og 4K oppløsninger, så leser/ser du på skjermkort reviews. Har ikke folk fått dette med seg enda? Har ikke du fått med deg at skjermkort-reviews tester masse forskjellige skjermkort på bare en CPU? Eller skal jeg forklare deg hvordan CPU-reviews og skjermkort-reviews fungerer og hva forskjellen mellom de er? Finn meg skjermkort-reviews der mange CPUer, deriblant min 2500K, er inkludert, så skal jeg innrømme at du har rett. Endret 29. mars 2017 av Slettet-jQUdcq Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Finnes det ikke en gigant benchmark som ble gjort? Der mange forskjellige gpuer og cpuer ble testet? Så noe sånt på YouTube en gang tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå