Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7700K er den beste gamingcpuen i dag, den er bedre i spill enn prosessorer til 10-20 000 kr.

Da er det ikke så rart den banker en Ryzen 7 prosessor til 5000 i spill :)

Hvis AMD lanserer en quadcore med 95W tdp kan den hamle opp med 7700K. En åttekjerner har ikke sjanse enda og muligens ikke en sekskjerne heller.

Den slår rysen bare i helt spesielle omgivelser der spill er det absolutt eneste pcen blir brukt til. Jeg trodde riktignok ikke det fantes men der tok jeg feil, men det kan vel ikke være så mange.
Hva trodde du ikke fantes? :)
Ikke bare gaming nei. At gaming er viktig og det viktigste i mange tilfeller viste jeg men at det er alt som er intressant var litt nytt for meg. Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

7700K er den beste gamingcpuen i dag, den er bedre i spill enn prosessorer til 10-20 000 kr.

Hvis AMD lanserer en quadcore med 95W tdp kan den hamle opp med 7700K. En åttekjerner har ikke sjanse enda og muligens ikke en sekskjerne heller.

Den slår rysen bare i helt spesielle omgivelser der spill er det absolutt eneste pcen blir brukt til. Jeg trodde riktignok ikke det fantes men der tok jeg feil, men det kan vel ikke være så mange.
Ikke bare gaming nei. At gaming er viktig og det viktigste i mange tilfeller viste jeg men at det er alt som er intressant var litt nytt for meg.

Jeg vet ikke hvor stor del av cpu-markedet som går til gamere men jeg tror det er en liten andel i forhold til det profesjonelle markedet, det er absolutt ikke alt som er interessant :)

Lenke til kommentar

Før: AMD kommer til å være på høyde med 7700K i spill - hype

Etter: Intel er kun bedre enn AMD i spill - #dagenderpå

Flame pants on  :wee:

Gidder ikke, ha på deg brillene og les denne : https://arstechnica.com/gadgets/2017/03/intel-still-beats-ryzen-at-games-but-how-much-does-it-matter/

Jeg er ikke uenig i det heletatt, Malvado - det er bare litt morsomt å lese den ekstreme hypen fra mange - og når produktene kommer ut så "var det ikke så nøye likevel". Jeg syns, av det jeg har lest, at Ryzen er en god CPU jeg, prisen er jo veldig bra og den yter jo godt også :)

Lenke til kommentar

Ikke bare gaming nei. At gaming er viktig og det viktigste i mange tilfeller viste jeg men at det er alt som er intressant var litt nytt for meg.

Jeg vet ikke hvor stor del av cpu-markedet som går til gamere men jeg tror det er en liten andel i forhold til det profesjonelle markedet, det er absolutt ikke alt som er interessant :)

Du har gode poenger der. Vet om flere som jobber innenfor media og driver med redigering, dataanimasjon etc. Her er Ryzen 7 en no-brainer sammenligna med alternativene :) Vil tro Ryzen kan være interessant for mange ingeniører, arkitekter og en rekke andre hvis spillytelse er irrelevant :)
Lenke til kommentar

Du har gode poenger der. Vet om flere som jobber innenfor media og driver med redigering, dataanimasjon etc. Her er Ryzen 7 en no-brainer sammenligna med alternativene :) Vil tro Ryzen kan være interessant for mange ingeniører, arkitekter og en rekke andre hvis spillytelse er irrelevant :)

Jeg hadde kjøpt Ryzen til en spill-pc i dag også, litt lavere spill-ytelse mot dobbelt så mange kjerner og tråder? Jatakk :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo men er gamere bare interessert i gaming? Eneste grunnen til å kjøpe hw er gaming. Det overrasker meg. Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Jo men er gamere bare interessert i gaming? Eneste grunnen til å kjøpe hw er gaming. Det overrasker meg.

Noen er vel det ville jeg tro? Men jeg vet ikke sikkert.

Tenker du på at gamere tar opp filmer, redigerer videoklipp, kjører simulasjoner eller gjør andre ting i tillegg til å bare spille?

Isåfall kan de sikkert sitte på en 7700K og få mer fps i spill ved å oppgradere til Ryzen.

Det kommer annpå bruksmønsteret, hvis bruksmønsteret er utelukkende spill da er 7700K best.

Lenke til kommentar

Jo men er gamere bare interessert i gaming? Eneste grunnen til å kjøpe hw er gaming. Det overrasker meg.

Noen er vel det ville jeg tro? Men jeg vet ikke sikkert.

Tenker du på at gamere tar opp filmer, redigerer videoklipp, kjører simulasjoner eller gjør andre ting i tillegg til å bare spille?

Isåfall kan de sikkert sitte på en 7700K og få mer fps i spill ved å oppgradere til Ryzen.

Det kommer annpå bruksmønsteret, hvis bruksmønsteret er utelukkende spill da er 7700K best.

Noen her som har merket markant ytelses forskjell i spill, ved å benytte høyere klokket minne? Er jo nå kjendt at infinty fabric har en svakhet i henhold til minnet

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med Ryzen og BF1

Testoppsett: 1700 @3.7 1.200V, 2x8GB 2933mhz 15-17-17-35-1T, 980Ti 1300mhz

Teste maxed out. Da lå FPSen stabil på mellom 80 og 90 FPS, ingen dips eller rare stutters. CPU usage er lavt. Testet alt på low også, ca 140-160 FPS. Går veldig greit. Så tenker at 1080Ti er plenty! 

Dette er på 1440P.

Vil teste grundigere og med bedre OC når jeg får den under vann, og 1080Ti kjem. Kommer på tirsdag! :-D

EDIT: Dette er på SSDen med OSet fra 7700K oppsettet. Skal reinstallere ikveld/imorgen.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine erfaringer med Ryzen og BF1

Testoppsett: 1700 @3.7 1.200V, 2x8GB 2933mhz 15-17-17-35-1T, 980Ti 1300mhz

Teste maxed out. Da lå FPSen stabil på mellom 80 og 90 FPS, ingen dips eller rare stutters. CPU usage er lavt. Testet alt på low også, ca 140-160 FPS. Går veldig greit. Så tenker at 1080Ti er plenty! 

Dette er på 1440P.

Vil teste grundigere og med bedre OC når jeg får den under vann, og 1080Ti kjem. Kommer på tirsdag! :-D

EDIT: Dette er på SSDen med OSet fra 7700K oppsettet. Skal reinstallere ikveld/imorgen.

Er da greit det. Jeg må ha 1,275v for å ha prime95 stabil 3,7GHz på min 1700x. Klarer det meste annet på 1,25v. Men prime95 "small FFTs" trenger det lille ekstra. Kom ny Prime95 for ryzen (den jeg testa med): http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=22141

I testen kommer den opp på 81C -20C (for amd x måling) = 61 grader med Noctua u12s :)

Så til prisen du har betalt vil jeg si at du har klart deg greit i lotteriet :)

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

3300,- inkl frakt var ingen upris. 

Blir moro å teste når alt er under vann og når et grafikkort som er ca 80% bedre kommer i maskinen.

Gikk fra 1080/7700K til 980Ti/1700 på alle spillene og innstillingene. GTA, BF1, BF4 osv. var like smooth. Merker ikke forskjell på de, men unntak at CPU ikke treffer 100% usage i BF1 i ny og ne som den gjorde med 7700Ken. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...