Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Gir snart opp Ryzen til spilling i Bf1. Spillet går mere smooth på x99 og en 6 kjerner cpu enn Ryzen 8 kjerner, og Ryzen liker iallefall ikkje 2x 1080ti i sli i battlefield.  :huh:  På X99 6 kjerneren og 10 kjerneren så går det som ei kule.

 

Vente på patch/fix/oppdatering har jeg hørt før :p Litt negativt må vel også frem. Alt kan jo ikkje være helt konge med Ryzen. Det er jo tross alt bare noe billige greier  :ph34r:

:)

Er nok ingen spillplatform nei. Det er forsåvidt ikke X99 og en 10k CPU heller. 

:)

Er vel bare noen "bencher" som Ryzen utmerker seg i for de av oss som driver med slikt.

 

For min del er Ryzen en grunn til å gjøre ett lite "comeback" med hardware.

Intel er bare sååååå kjedelig. Spill gidder jeg ikke bruke tid på ihvertfall!

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R5 1600 till $219 går rätt i strupen på 6800k till $449. Under halva priset det. Detta blir spännande.

 

6800k har precis 10X på dollarpriset. Blir 1600 det samma så får vi en god 6 core 12 thread cpu till 2200 kronor.

Med lite mer valg på moderkort och förhoppningsvis lägre minnepriser till hösten kan det fort bli kanonmaskin till jul utan att det behöver kosta allvärldens.

Endret av mackanz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om noen admins leser dette, kan jeg få "Vinglepetter" som tittel? :p

 

Uansett, da er valget mellom CH6 og K7 fra Gigabyte..

 

Får vente et par dager og tenke over det. Liker jo K7 bedre, men har forstått det slikt at Gigabyte ikke er i samme liga som ASUS når det kommer til UEFI, selv om mitt Z87 UH3D kort fungerer glimrende med 4670K og 980Ti.

 

EDIT: Er det kun ASRock kort og ASUS kort folket har? :)

Endret av Vinglepetter
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er veldig uheldig for de som vil ha konkuranse på cpu markedet. Intel er ferdig

Ingen grunn til "bekymring".

:)

Sålenge "entusiastene" måler ytelse=spillytelse er det ett bra stykke igjen for AMD.

iLPostino hadde en bra "oneliner" her i tråden.

Det er jo ett I-lands "problem" at de som er opptatt av hw ikke har noen betenkeligheter med å velge den dyreste platformen for å sikre seg mest mulig fps.

Ref at Komplett gikk tom for 1080TI på kort tid.

Dette er *dyr* hardware, men det går unna likevel.

:)

Lenke til kommentar

Kunne ikke velge et litt bedre navn? Nerden,Freaky, Morroman etc.

Tror de fleste ikke vil bli kjent som vinglepetter på byen vertfall vertfall ikke på kafe eller på pub.

Nå er det vel et fåtall av Di på forumet her som kjenner Christian irl så trur der har lite og si, Di som kjenner han er vel i en annen aldersgruppe også så at dem i det heletatt skulle møtes på en pub på byen er lite sannsynlig :)

 

Edit: og hvis du heller vil gå på pub og bli kalt Freaky så hadde hvertfall jeg styrt unna.

Endret av Trondz1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Du skal trekke 20c i fra temperaturen du ser i Bios hvis du har x chip.

 

Med msi core Frozr er ikke den lesingen du gjør i Windows rett...

 

 

Er slett ikke sikker på hva som er rett, men den i bios er iallefall gal. Jeg lurer på om mange som har testet kjøleren, hadde de samme problemene som jeg hadde i starten: At både led-lyset og viften var koblet på viftekontakten. Dette gjorde at vifta ikke spant opp skikkelig. Jeg kjørte jo stresstest med vifta av uten å vite om det fordi led-lyset skapte problemet. Nådde drøyt 80 grader etter et kvarter med passiv kjøling og stresstest.

 

Har nå push-pull viftekonfigurasjon, og at CPU-en har romtemperatur ved idle er iallefall ikke helt uaktuelt.

 

 

Da skulle 1800X og Crosshair VI bli sendt i dag  :w00t:

 

Noen som har prøvd nyeste VI bios?

 

Kjører 0902 her, den fikset alle stabilitetsproblemene til 0601 som kortet kom med. Vet ikke om det er noen nyere?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...