magnusavr Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Takk, da er nattesøvnen sikret. Tenker å prøve å øke hatigheten på minnet hvis systemet blir stabilt med ny bios. Noen som vet hvor raskt det går an kjøre 64GB minnne stabilt, og hvilket minne det gjelder? Edit: Den står på ca 50%, ingen endring siste timen. Fremdeles 7% aktivitet på CPU fra Asus-prosessen. Flasher du i windows? Anbefaler å flashe i fra bios. Vel du får bare gi det litt tid. Kanskje den er ferdig i løpet av natten Disable antivirus (windows defender). Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Ja, flashet i Windows. Vet at et er best å flashe fra bios, men var lat, og det har funket fra Windows før. Not so much denne gangen. Lar den står over natten. Slår av og prøver med flashback i morgen, men det høres lovende ut. Klarte ikke å finne 0601-biosen som var på kortet noe sted på nett, og heller ikke noen lettvint måte å ta backup på, så tenker at det kun er 0902-biosen som er aktuell å flashe. Windows Defender er herved avslått. Stengte andre prosesser, slik som Steam, Dropbox, Jottacloud og Google Drive etc før jeg begynte, men det hjalp ikke rart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 En BIOS-update, uansett om det er en utility i Windows eller i Bios, skal ikke ta mange sekundene. Så her er det bare å la det stå til.. "svenskeknappen"... og krysse fingre for at det lar seg fikse med en reflash. Eller RMA. Ved neste forsøk: Installer kun to brikker, og sjekke gjerne på fohånd hvilke RAM-brikker som anbefales. Som regel er det "vanilla"-RAM som gjelder (billig) og når du *har fått systemet stabilt på stock settings*, er det på tide å evt oppgradere RAM/tweake. Men jeg ville latt minne være. Klokk CPU dersom det er viktig å tweake litt mer ytelse. "Minne-klokking" er for viderekommende, eller de som ikke bryr seg så mye om det mistes noen timers jobb med å sette opp maskinen (worst-case). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 En BIOS-update, uansett om det er en utility i Windows eller i Bios, skal ikke ta mange sekundene. Så her er det bare å la det stå til.. "svenskeknappen"... og krysse fingre for at det lar seg fikse med en reflash. Eller RMA. Ved neste forsøk: Installer kun to brikker, og sjekke gjerne på fohånd hvilke RAM-brikker som anbefales. Som regel er det "vanilla"-RAM som gjelder (billig) og når du *har fått systemet stabilt på stock settings*, er det på tide å evt oppgradere RAM/tweake. Men jeg ville latt minne være. Klokk CPU dersom det er viktig å tweake litt mer ytelse. "Minne-klokking" er for viderekommende, eller de som ikke bryr seg så mye om det mistes noen timers jobb med å sette opp maskinen (worst-case). Overklokke minne er for de som liker å restarte maskinen Er vel sikkert oppe i "590" restarts med Ryzenmaskinen min allerede Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Hva med å kverke prosessen og flashe en gang til? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Takk, det gjorde biffen! Drepte prosessen, måtte noen forsøk til. Fyrte opp AI Suite og flashet på nytt. Denne gangen tok det ti sekunder. Eneste forskjell fra sist var at Windows Defender var deaktivert. Takk for hjelpen! Har 3200MHz-ram, så hadde håpet på å kjøre på det, men forstår at det ikke er så greit med fire store brikker. Om jeg kunne komme litt nærmere en 2133 hadde det vært fint. Ser at G.Skill skal få ut en serie med "Flare X" i mars, som skal kunne oppnå 64GB / 3200 / CL14. Noen som vil kjøpe brikkene mine litt billig når de kommer? Har klokket en del før med greie resultater. Har ikke eget lydkort, så får holde meg unna BCLK virker det som, og da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å prøve seg frem med hastighetene og se når det butter... 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) https://youtu.be/sAoTZZRXrlw?t=27m59s Til de av dere som har problemer med ram burde jo ta en titt på denne filmen og det han sier der, starter på riktig "tidspunkt", hvis man lurer på hvorfor ting ikke funker. Og som dere ser så er det ikke jeg som la ut denne filmen egentlig, derfor quote. Endret 13. mars 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Litt skummelt å høre at en bios oppdatering feilet. Jeg har ikke vert forsiktig på mange år siden software har gjort prosessen så enkel og "ufarlig". Tror nok jeg må stramme inn noen rutiner og er nå glad for at jeg valgte Gigabyte som har to biosbrikker. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Litt skummelt å høre at en bios oppdatering feilet. Jeg har ikke vert forsiktig på mange år siden software har gjort prosessen så enkel og "ufarlig". Tror nok jeg må stramme inn noen rutiner og er nå glad for at jeg valgte Gigabyte som har to biosbrikker. Det kan jo fort tenkes at det henger sammen med inkompatibilitet med RAM brikker. Systemet ser gjerne ut til å fungere, men om brikkene ikke kommuniserer 100% korrekt med systemet så kan skrivingen fra minnet til BIOS resultere i en korrumpert BIOS fil. Jeg hadde nettopp en maskin som blacket ut etter at jeg prøvde oppgradere BIOS. Siden det var garanti på den så sendte jeg den bare inn til utsalgssted. De fant ut at RAM brikken var defekt med MEMTest, så jeg fikk nytt HK og RAM brikke fra dem.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Noen som har fått 3200MHz-minne til å fungere? Ser at ytelsen i spill går opp betraktelig om man kjører 3200 vs 2133 (2933 utgjorde nesten like stor forskjell). http://www.legitreviews.com/ddr4-memory-scaling-amd-am4-platform-best-memory-kit-amd-ryzen-cpus_192259/4 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg har fått litt øynene opp for å kanskje driste meg til å prøve AMD for første gang. Det er kanskje grei måte å markere at det er 20 år siden jeg begynte å bygge maskiner? Det virker som det kanskje er greit å avvente litt. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg har fått litt øynene opp for å kanskje driste meg til å prøve AMD for første gang. Det er kanskje grei måte å markere at det er 20 år siden jeg begynte å bygge maskiner? Det virker som det kanskje er greit å avvente litt. 6 måneder fra nå burde vel de fleste barnesykdommer med Ryzen være luket bort. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Det ser litt sånn ut men da må gpu kjøre på idle. Straks den må jobbe litt har minne hastighet null å si. Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Takk, det gjorde biffen! Drepte prosessen, måtte noen forsøk til. Fyrte opp AI Suite og flashet på nytt. Denne gangen tok det ti sekunder. Eneste forskjell fra sist var at Windows Defender var deaktivert. Takk for hjelpen! Har 3200MHz-ram, så hadde håpet på å kjøre på det, men forstår at det ikke er så greit med fire store brikker. Om jeg kunne komme litt nærmere en 2133 hadde det vært fint. Ser at G.Skill skal få ut en serie med "Flare X" i mars, som skal kunne oppnå 64GB / 3200 / CL14. Noen som vil kjøpe brikkene mine litt billig når de kommer? Har klokket en del før med greie resultater. Har ikke eget lydkort, så får holde meg unna BCLK virker det som, og da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å prøve seg frem med hastighetene og se når det butter... Kjekt å høre at det ordnet seg Anbefaler i fremtiden at du flasher manuelt med det verktøyet som ligger inne i biosen. Da slipper du at ting i windows kan påvirke/stoppe oppdateringen når den pågår. Ikke glem å skru på igjen windows defender. Endret 13. mars 2017 av magnusavr Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Noen som har fått 3200MHz-minne til å fungere? Ser at ytelsen i spill går opp betraktelig om man kjører 3200 vs 2133 (2933 utgjorde nesten like stor forskjell). http://www.legitreviews.com/ddr4-memory-scaling-amd-am4-platform-best-memory-kit-amd-ryzen-cpus_192259/4 3200 cl 14 funker flott hos meg på Asrock x370 fatality pro 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Takk, det gjorde biffen! Drepte prosessen, måtte noen forsøk til. Fyrte opp AI Suite og flashet på nytt. Denne gangen tok det ti sekunder. Eneste forskjell fra sist var at Windows Defender var deaktivert. Takk for hjelpen! Har 3200MHz-ram, så hadde håpet på å kjøre på det, men forstår at det ikke er så greit med fire store brikker. Om jeg kunne komme litt nærmere en 2133 hadde det vært fint. Ser at G.Skill skal få ut en serie med "Flare X" i mars, som skal kunne oppnå 64GB / 3200 / CL14. Noen som vil kjøpe brikkene mine litt billig når de kommer? Har klokket en del før med greie resultater. Har ikke eget lydkort, så får holde meg unna BCLK virker det som, og da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å prøve seg frem med hastighetene og se når det butter... Så hva trenger du mere enn 16GB ram til? Litt nyskjerrig Mere enn 2133 mhz med 64GB på ryzen kan jo bli vanskelig... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Error 404 Endret 13. mars 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg har fått litt øynene opp for å kanskje driste meg til å prøve AMD for første gang. Det er kanskje grei måte å markere at det er 20 år siden jeg begynte å bygge maskiner? Det virker som det kanskje er greit å avvente litt. 6 måneder fra nå burde vel de fleste barnesykdommer med Ryzen være luket bort. Tipper 2-3 mnd vil hjelpe mye Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Så hva trenger du mere enn 16GB ram til? Litt nyskjerrig Jeg har greid å maxe RAM i Photoshop. Det var riktignok da jeg satte sammen cirka 40 bilder i RAW-format. Jeg har riktignok en eldre i5 2500K med 32 GB RAM. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Noen som har fått 3200MHz-minne til å fungere? Ser at ytelsen i spill går opp betraktelig om man kjører 3200 vs 2133 (2933 utgjorde nesten like stor forskjell). http://www.legitreviews.com/ddr4-memory-scaling-amd-am4-platform-best-memory-kit-amd-ryzen-cpus_192259/43200 cl 14 funker flott hos meg på Asrock x370 fatality pro så bra! Skulle ønske de hadde brukt 3200 i de mange reviewene hvor spillytelsa ble kritisert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå