MariusJS Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Koster jo det samme som en 7700k, i5 til videoredigering er jo å skyte seg selv i foten.... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Nå har jeg nettopp eller for en stund siden kjøpt 6850K og har den sammen med 980 Ti SLI (vannkjøling) så vifte bråk er ikke noe problem. Men jeg har en venniunne som skal til å kjøpe PC eller deler til en PC. Hun skal jo ha den så billig som mulig, men jeg lurer om ikke hun hadde vært bedre tjent med en Ryzen 1700 da hun skal drive med redigering av video og slikt. For å svare deg, så ville jeg nok gått for Ryzen, men jeg ville ventet litt til det kom bedre bioser, eller man finner ut hvilke kort som er mest stabile Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Det är flera HK på gång till Ryzen. Producenterna vart tagna på sängen av lanseringen. Vi får nog också se flera revisioner av samma HK också. MSI klarade ju av att glömma en komponent på sitt dyraste kort så att BLCK klockning inte är möjligt. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ryzen 1700 er svindyr da. 3500 bare for cpu Man får ofte det man betaler for. Du kan jo alltids kjøpe deg en Playstation 4 isteden. High-end PC gaming er dyrt, sånn er det bare. Man kan jo bygge noe billig, men da blir ytelsen og spill opplevelsen deretter også. 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ryzen 1700 er svindyr da. 3500 bare for cpuNei, den er svinebillig hva ytelsen angår Nei. 3500 er veldig mye for en cpu for en gjennomsnittlig bruker. Man får prosessorer som gjør jobben for mye mindre. Jo mere man bruker jo mindre får man for pengene. En bil med 300 hester som koster mindre enn en bil med 200 er et godt kjøp for noen som vil ha 300 hester, men ikke for en som greier seg med 100 hester. Folk er som regel ikke sånn som oss her inne. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 1700, B350 og 16GB minne koster under 6000. Rimelig bra ytelse til prisen. 4 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ryzen 1700 er svindyr da. 3500 bare for cpu Man får ofte det man betaler for. Du kan jo alltids kjøpe deg en Playstation 4 isteden. High-end PC gaming er dyrt, sånn er det bare. Man kan jo bygge noe billig, men da blir ytelsen og spill opplevelsen deretter også. Veeeeeeeldog mange er veldig glade for at det finnes gamingmaskiner til 1500 og det er helt supert at de finnes Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre? Lenke til kommentar
Populært innlegg Nizzen Skrevet 11. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre? Vi diskuterer Ryzen her, og da diskuterer vi Ryzenmodellene som er kommet. For noen er Ryzen et godt kjøp, og for andre et mindre godt kjøp. For meg var det et gøy kjøp. Synes den tonen begynner å bli dårlig, så kanskje du må inn å diskutere litt fotball igjen? Endret 11. mars 2017 av Nizzen 11 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre? Ehm, du tuller, ikkesant? Som Nizzen selv sa, dette er Ryzen-tråden, da snakker vi om Ryzen. Når en bruker maskinen til redigering, så er det ikke rart at man anbefaler en 8/16 kjernet CPU. Hvorvidt man har kjøpt en selv slik har da ingen ting å si. Nei, synes absolutt ikke at 3500,- for en CPU er så særlig mye, men nå har jeg kun hatt relative high-end rigger ila min korte levetid. Jeg kjøpte selv hovedsaklig Ryzen fordi jeg ville prøve noe nytt. Prøve AMD for første gang. Dette var også mer er moro kjøp, men jeg drar godt nytte av de ekstra kjernene. Fant fort ut at en 7700K var litt laber, selv ved 5 ghz. Endret 11. mars 2017 av Snusmumr1kk1 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre?Jeg har ikke Ryzen, og skal nok ikke ha Ryzen, men man kan si noe annet enn at Ryzen er et godt kjøp. Til en som skal drive med video- og bilderedigering er det Ryzen som gjelder nå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 1700, B350 og 16GB minne koster under 6000. Rimelig bra ytelse til prisen. Den er grei Og forventer enda mer ytelse FOR pengene med R5 når den kommer Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ryzen 1700 er svindyr da. 3500 bare for cpuNei, den er svinebillig hva ytelsen angår Nei. 3500 er veldig mye for en cpu for en gjennomsnittlig bruker. Man får prosessorer som gjør jobben for mye mindre. Jo mere man bruker jo mindre får man for pengene. En bil med 300 hester som koster mindre enn en bil med 200 er et godt kjøp for noen som vil ha 300 hester, men ikke for en som greier seg med 100 hester. Folk er som regel ikke sånn som oss her inne. Du jämför en budgetcpu med en kapitalinvestering till en bil? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 1700, B350 og 16GB minne koster under 6000. Rimelig bra ytelse til prisen. Den er grei Og forventer enda mer ytelse FOR pengene med R5 når den kommer Processing power to the people!! 2 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre?Vi diskuterer Ryzen her, og da diskuterer vi Ryzenmodellene som er kommet. For noen er Ryzen et godt kjøp, og for andre et mindre godt kjøp. For meg var det et gøy kjøp. Synes den tonen begynner å bli dårlig, så kanskje du må inn å diskutere litt fotball igjen? Foreslå hva dere vil. Jeg har sagt hva jeg mener Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ryzen 1700 er svindyr da. 3500 bare for cpuNei, den er svinebillig hva ytelsen angår Nei. 3500 er veldig mye for en cpu for en gjennomsnittlig bruker. Man får prosessorer som gjør jobben for mye mindre. Jo mere man bruker jo mindre får man for pengene. En bil med 300 hester som koster mindre enn en bil med 200 er et godt kjøp for noen som vil ha 300 hester, men ikke for en som greier seg med 100 hester. Folk er som regel ikke sånn som oss her inne. Du jämför en budgetcpu med en kapitalinvestering till en bil? Jeg synes det beskriver poenget mitt. Ikke alle har behov/krav til pcene sine som oss her inne. Jeg vet om folk med iPhone som brukes bare til ringing og sms og som ikke har lagt inn noe musikk/applikasjoner eller engang har åpnet settings på den. De kjøpte iphone fordi "den var best" Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre?Jeg har ikke Ryzen, og skal nok ikke ha Ryzen, men man kan si noe annet enn at Ryzen er et godt kjøp. Til en som skal drive med video- og bilderedigering er det Ryzen som gjelder nå. Hvor mye videoredigering? Når noen kjøper en pc til dama si (altså hun vet ikke selv hva hun vil ha) så tror jeg den pcen ikke trenger å ha en cpu for 3500. Selv om den er et godt kjøp om man sammenligner en cpu til 7000 Endret 11. mars 2017 av Limbeck Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Venter på en ryzen selv, men har ikke bestemt meg for minne brikker enda. Virker som am4 er best med dobbelt sidige rambrikker ?(chips på hver side av brikkene). Ser og G-skill slipper Flare X brikker. Er interessert i et 64GB sett. Har ellers og alt annet av cpuer. Alt til sitt bruk. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Ryzen 1700 er svindyr da. 3500 bare for cpuNei, den er svinebillig hva ytelsen angår Nei. 3500 er veldig mye for en cpu for en gjennomsnittlig bruker. Man får prosessorer som gjør jobben for mye mindre. Jo mere man bruker jo mindre får man for pengene. En bil med 300 hester som koster mindre enn en bil med 200 er et godt kjøp for noen som vil ha 300 hester, men ikke for en som greier seg med 100 hester. Folk er som regel ikke sånn som oss her inne. Du jämför en budgetcpu med en kapitalinvestering till en bil? Jeg synes det beskriver poenget mitt. Ikke alle har behov/krav til pcene sine som oss her inne. Jeg vet om folk med iPhone som brukes bare til ringing og sms og som ikke har lagt inn noe musikk/applikasjoner eller engang har åpnet settings på den. De kjøpte iphone fordi "den var best" Kan ikke sammenlignes. Når det kommer til behovet for prosessorkraft er det noe som økes hele tiden. Kjøper du billigere, må du oppgradere før. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Hvor mange her er det som nå søker bekreftelse på egne kjøp ved å anbefale det for andre?Jeg har ikke Ryzen, og skal nok ikke ha Ryzen, men man kan si noe annet enn at Ryzen er et godt kjøp. Til en som skal drive med video- og bilderedigering er det Ryzen som gjelder nå. Hvor mye videoredigering? Når noen kjøper en pc til dama si (altså hun vet ikke selv hva hun vil ha) så tror jeg den pcen ikke trenger å ha en cpu for 3500. Selv om den er et godt kjøp om man sammenligner en cpu til 7000 Hvis dama skulle hatt nytt oppsett nå, ville jeg kjøpt 1700 eller ventet på R5. Da har hun PCen lengst, og slipper å oppgradere så ofte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå