Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

 

K7 har noe som heter turbo b-clock. Litt usikker på hva det er nøyaktig

 

Turbo B-Clock, Built-in Advanced Performance Tuning IC

 

Høres ut som noe gimmickeri for meg^^ 

 

 

Du har bare prøvd en av de 3 CPUene hittil? 

Ja bare den første, så mange gøye timer fremover :D

 

Blir spennende å se om noen går enda lengre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryzen 1700X @ 4,016 GHz. Cinebench 15: 1750 poeng.

 

R15-4016%202.jpg

 

Ser det er en beta-bios ute til hk mitt. Vurderer den...for overklokking i bios feiler. RAM på 2800 blir 2666. 3000 blir 2933, men starter ikke opp. Brukte Ryzen Master i Win for denne gjennomkjøringen.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Ryzen 1700X @ 4,016 GHz. Cinebench 15: 1750 poeng.

 

 

 

Ser det er en beta-bios ute til hk mitt. Vurderer den...for overklokking i bios feiler. RAM på 2800 blir 2666. 3000 blir 2933, men starter ikke opp. Brukte Ryzen Master i Win for denne gjennomkjøringen.

 

Samme HK som deg, og mitt minne har jeg nå fått fint til 2933Mhz med litt slappe timings. Så jeg ser ikke det samme som deg. Kjører på 1.60 fortsatt.

 

Dog så har jeg ikke klart mer enn 3.9ghz stabilt. Prøvde 4Ghz på 1.425Vcore, men den bare krasjer sekundet jeg trykker "Bench" på Cinebench... 

 

Får også litt merkelig lav score på Single-core.. [email protected].. Noen som har en formening om hvorfor?

Multicore er på 1651.

Lenke til kommentar

Altså

 

Om det er Windows som står i veien for at Ryzen ikke slår Intel sine high end gaming prosessorene så kommer jo Rysen prosessorene til å fullstendig ramponere markedet når MS får fikset det. Da må Intel reagere

 

Nå er ikkje ytelsen akkurat dårlig med Ryzen nå. Jeg er særdeles fornøyd med ytelsen til nå.

 

Flere tester/benchmarks av Ryzen i " NizZen prøver RyZen" -tråden er på trappene. Se signatur for link :p

 

Dagens konklusjon:

 

Kjøp Ryzen 1700, det hovedkortet som passer dine behov. Deretter overklokk den til 3,8-4ghz og kjøp 2x8 GB minne som klarer 3200mhz cl14. Dermed er det bare å nyte den "billige" og deilige ytelsen Ryzen gir :D

 

:xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Altså

 

Om det er Windows som står i veien for at Ryzen ikke slår Intel sine high end gaming prosessorene så kommer jo Rysen prosessorene til å fullstendig ramponere markedet når MS får fikset det. Da må Intel reagere

Nå er ikkje ytelsen akkurat dårlig med Ryzen nå. Jeg er særdeles fornøyd med ytelsen til nå.

 

Flere tester/benchmarks av Ryzen i " NizZen prøver RyZen" -tråden er på trappene. Se signatur for link :p

 

Dagens konklusjon:

 

Kjøp Ryzen 1700, det hovedkortet som passer dine behov. Deretter overklokk den til 3,8-4ghz og kjøp 2x8 GB minne som klarer 3200mhz cl14. Dermed er det bare å nyte den "billige" og deilige ytelsen Ryzen gir :D

 

:xmas:

Ryzen er knallbra og kommer til å passe meg perfekt siden jeg gjerne kjører temmelig hard multitasking.

 

Men på 100% rene high end gamingmaskiner yter de litt bak visse alternativ fra Intel. Enda.

 

Blir ikke overrasket om det kommer en Ryzen 5 cpu til 1500 som slår i5 6600.

 

Jeg bestilte 1800x først men forandret til 1700 når oc resultatene på 1700 ramlet inn. Er ikke flink i overklokking men det ser ganske greit ut.

 

Minnet mitt er bare 2400mhz. Er veldig usikker hva hurtigere minne kan gjøre med systemet. Er redd det er litt som m.2. Det er ikke så mye å hente om disken ikke er flaskehalsen.

 

Må ta en vurdering på grafikkløningen. Har et rx 480 kort og en 3440 x 1440 skjerm. Kanskje jeg kjøper et rx 480 til. Kanskje jeg selger det kortet jeg har og kjøper et av de billige 1080 kortene som kommer etter at 1080ti er kommet på markedet.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Etter som jeg har lest så og si alle poster her, så virker det som at konklusjonen er at Ryzen ikke er så dårlig som mange sa etter de første reviews. Eller tar jeg feil?

 

Virker som Ryzen funker ganske bra i spill hvis man ikke bruker SMT.

 

Det er helt riktig. Nå har jeg spillt enda mere BF1 og på enkelte baner så er x99 opp til 20% raskere med 1080sli med uoffisielle tester av meg på 64 player baner. Ja faktisk selv uten SMT. Nå har jeg ikkje testet med lav minnehastighet vs høy enda i det spillet, men skulle ikkje forundre meg om noe av flaskehalsen er på minnet.

Lenke til kommentar

Klart. Men det er få som sikter så høyt. Et 1080ti koster i seg selv på linje med det man kan få en ok gaming maskin for. Et typisk budsjett er 8000. Og de skal kanskje ha en skjerm også

 

Det er vel rappotert en god del viftestøy og varme fra 1080ti. Av de her som vil kjøpe så kan det være lurt å vente til diverse selskap har satt på større kjølere.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp eller for en stund siden kjøpt 6850K og har den sammen med 980 Ti SLI (vannkjøling) så vifte bråk er ikke noe problem.

 

Men jeg har en venniunne som skal til å kjøpe PC eller deler til en PC. Hun skal jo ha den så billig som mulig, men jeg lurer om ikke hun hadde vært bedre tjent med en Ryzen 1700 da hun skal drive med redigering av video og slikt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp eller for en stund siden kjøpt 6850K og har den sammen med 980 Ti SLI (vannkjøling) så vifte bråk er ikke noe problem.

 

Men jeg har en venniunne som skal til å kjøpe PC eller deler til en PC. Hun skal jo ha den så billig som mulig, men jeg lurer om ikke hun hadde vært bedre tjent med en Ryzen 1700 da hun skal drive med redigering av video og slikt.

Ryzen 1700 er latterlig bra allrounder til prisen. Er jo galskap å ikkje kjøpe den ,om man skal ha grei pc i 2017.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...