Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testa frem og tilbake mellom bios 0502 og 0504 2 ganger. Hvis du har x chip går temp opp 13 grader med 0504. Men er nok bare feil lesing fra bios. Kjøleribba er ikke varm. Hele pcen trekker bare 65w fra veggen i følge min corsair rm750i. Det med windows i high performance og idle uten noen form for overklokking. Kjøleribba er kald.

 

Hvis du har 0502 installert og pcen er stabil kan du like godt vente på neste bios.

 

Asus Prime X370-pro | AMD Ryzen 1700x | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB (Running 2400MHz 15-17-17-17 1.35v)

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Nå mangler jeg bare HK.. CPU er sendt fra komplett idag.

 

CPU blokk er klar, byttet insert og jetplate, montert klar AM4 makanismen, Kabinettet er klart med vannkjølingen. Så fort jeg får HK så blir det bygg. 

 

Sikler veldig på 1080TI, men mitt 1080 gjør tross alt 2.1ghz med undervolting, så det skal nok holde litt til. ^^

Du må nok være en 4k gamer for at du trenger ett 1080 ti over ett 1080. Venter selv på vega siden jeg har en 34" freesync skjerm i 3440x1440. Tviler på at vega slår 1080 ti. Det er nok mer på linje med 1080 tipper jeg.

Lenke til kommentar

Boota opp Asrock fatality pro gaming hk med en 1800x og corsair 4000mhz minnebrikker. Ingen problemer enda. Holder på å oppdatere windows 10 og cpuen booster til 4ghz nå mens det installerer uten at jeg har stillt på noe som helst i bios. Fornøyd til nå. Senere når ting er installert ferdig så er det benchetid :D

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Boota opp Asrock fatality pro gaming hk med en 1800x og corsair 4000mhz minnebrikker. Ingen problemer enda. Holder på å oppdatere windows 10 og cpuen booster til 4ghz nå mens det installerer uten at jeg har stillt på noe som helst i bios. Fornøyd til nå. Senere når ting er installert ferdig så er det benchetid :D

 

Det står jo rimelig i sterk kontrast mot alle andre med Asus og RAM problemer. Du får 4000MHz rett ut av boksen på RAM?

 

Ser uansett flott ut det hovedkortet, men du får vel ikke RAID0 med M.2 portene? Det var PCIe2.0 på den ene?

 

Blir det noen SLI tester fra deg da? Har du noen referanser fra et av de andre oppsettene dine?

Lenke til kommentar

 

Boota opp Asrock fatality pro gaming hk med en 1800x og corsair 4000mhz minnebrikker. Ingen problemer enda. Holder på å oppdatere windows 10 og cpuen booster til 4ghz nå mens det installerer uten at jeg har stillt på noe som helst i bios. Fornøyd til nå. Senere når ting er installert ferdig så er det benchetid :D

 

Det står jo rimelig i sterk kontrast mot alle andre med Asus og RAM problemer. Du får 4000MHz rett ut av boksen på RAM?

 

Ser uansett flott ut det hovedkortet, men du får vel ikke RAID0 med M.2 portene? Det var PCIe2.0 på den ene?

 

Blir det noen SLI tester fra deg da? Har du noen referanser fra et av de andre oppsettene dine?

 

Sa at jeg boota opp, men default er fortsatt 2133mh cl15. Bruker en sm961nvme 1TB som boot.

 

Satser på mere trøkk i bua etterhvert. 

 

"#¤% hvor kjedelig det er å oppdatere windows. *Hate venting*

 

Ja det blir slitesting også :D Flaks jeg har 500Mbit internett, så det går fort å laste ned spilla på nytt.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Hvilke skjemkort skal du bruke sammen med Ryzen?

 

2x gtx 1080 en stund til 1080ti sli kommer. Derfor har jeg blokker klare til 1080ti som du kan se på bildet :)
OK, gleder meg til å høre dine erfaringer med dette oppsettet. :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...