Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

om historien gjenforteller seg selv så vil amd nok introdusere ryzen 2000 og ryzen 3000 serienm som de gjorde med med Athlon xp1800 for ca 17 år siden, tipper jeg

lisa amd ceo sa de har planer for ryzen 2 og 3 så vi ser helt sikkert en ryzen 3800x i framtiden

på AM4 platformen? 

 

 

du må ta det jeg har sagt med noen kilo salt fordi alt er bare gjetting fra min side

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

https://youtu.be/ylvdSnEbL50

Synes denne videoen fra AdoredTV var ganske interessant angående benchmarkene knyttet til spill.

Haha er faktisk liltt små happy med at jeg loka på expert i helgen og kjøpte m-atx i stedet for itx som var det jeg skulle ha. Avbrøt kjøpet på 7700k og hk first thing i morges. Nå får jeg heller smøre meg med litt tålmodighet og vente på X300 kortene for å se hvordan de blir.

 

Kan det hende noen X300 itx kort kommer med 2xnvme slots for raid? Mener jeg leste tidligere i dag et sted at chipsettet på itx kortene ikke stjeler x4 fra de 28 tilgjengelig, men løses på en eller annen måte med egen chip ell no?

Hva skal du med 2 stk nvme i raid når en samsung har 3500+ MB/s lesehastighet og finnes i 1TB størrelse? :)

Lenke til kommentar

 

 

https://youtu.be/ylvdSnEbL50

Synes denne videoen fra AdoredTV var ganske interessant angående benchmarkene knyttet til spill.

Haha er faktisk liltt små happy med at jeg loka på expert i helgen og kjøpte m-atx i stedet for itx som var det jeg skulle ha. Avbrøt kjøpet på 7700k og hk first thing i morges. Nå får jeg heller smøre meg med litt tålmodighet og vente på X300 kortene for å se hvordan de blir.

 

Kan det hende noen X300 itx kort kommer med 2xnvme slots for raid? Mener jeg leste tidligere i dag et sted at chipsettet på itx kortene ikke stjeler x4 fra de 28 tilgjengelig, men løses på en eller annen måte med egen chip ell no?

 

Hva skal du med 2 stk nvme i raid når en samsung har 3500+ MB/s lesehastighet og finnes i 1TB størrelse? :)

 

Uvant fra den kanten å begrense seg på SSD-fronten :p

Lenke til kommentar

Jeg har dårlig inntrykk av nvme og m.2 disker.

 

Jeg har ikke inntrykk av at lese og skrivehastigheten er flaskehalsen når man kommer over en standard ssd. Forskjellen var ekstrem fra hdd til ssd men derifra er det veldig lite å hente.

Hvis man bare skriver på diskusjon.no og leser vgnett, så er det ikkje rart man ikkje merker forskjell fra en "vanlig" ssd ;)

Lenke til kommentar

På hvilke områder kan en gjennomsnittlig bruker faktisk merke forskjell?

 

Noen merker ikkje forskjell på 60hz skjerm og 165hz skjerm engang, så gudane veit  :green:  Gjennomsnittlige brukere er gjennomsnittlige :p

 

---------------

 

On topic:

 

Hvilke hovedkort har dere andre kjøpt til Ryzen? Isåfall hvilke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har dårlig inntrykk av nvme og m.2 disker.

 

Jeg har ikke inntrykk av at lese og skrivehastigheten er flaskehalsen når man kommer over en standard ssd. Forskjellen var ekstrem fra hdd til ssd men derifra er det veldig lite å hente.

Hvis man bare skriver på diskusjon.no og leser vgnett, så er det ikkje rart man ikkje merker forskjell fra en "vanlig" ssd ;)

 

 

 

oioioi hør på han da

Lenke til kommentar

 

På hvilke områder kan en gjennomsnittlig bruker faktisk merke forskjell?

Lastetider på windows, programmer, redigering feks, lastetid i spill

 

Osv....

 

 

Jeg lånte en PCIe SSD for en tid tilbake og merket egentlig ingen forskjell på noe av det du nevner.  Derav spørsmålet.  Minus redigering da, som jeg ikke bedriver med mindre det er snakk om redigering av dokumenter.

 

 

På hvilke områder kan en gjennomsnittlig bruker faktisk merke forskjell?

 

Noen merker ikkje forskjell på 60hz skjerm og 165hz skjerm engang, så gudane veit  :green:  Gjennomsnittlige brukere er gjennomsnittlige :p

 

Skal man dermed forstå det dithen at ingenting av det du skriver noengang relaterer til andre enn übermennesker som deg selv?  I så fall bør du vel legge til en disclaimer i signaturen din, slik at alle vi grå mus skjønner at du ikke snakker til oss.

Lenke til kommentar

Koblet opp pcen nett nå og instalerte ny firmware via bios med en gang på ch6. Har ikke fått testa den enda..hehe...for nå står det bare 0d og er helt svart skjerm ? reset button av bios osv funker ikke. Forbanna dritt. Tror ikke den nyeste som ligger på overclockee.net er lur å installere..får prøve meg litt frem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Koblet opp pcen nett nå og instalerte ny firmware via bios med en gang på ch6. Har ikke fått testa den enda..hehe...for nå står det bare 0d og er helt svart skjerm reset button av bios osv funker ikke. Forbanna dritt. Tror ikke den nyeste som ligger på overclockee.net er lur å installere..får prøve meg litt frem.

Firmware?

Så det første du gjør er altså å installere en Beta-bios?

På ett hk som "alle" nå vet blir "bricked" ved siste update?

 

:ohmy:

 

Jaja, du fikk ihvertfall sjansen..

Jeg venter kun på hk nå.

:hm:

Lenke til kommentar

 

 

om historien gjenforteller seg selv så vil amd nok introdusere ryzen 2000 og ryzen 3000 serienm som de gjorde med med Athlon xp1800 for ca 17 år siden, tipper jeg

lisa amd ceo sa de har planer for ryzen 2 og 3 så vi ser helt sikkert en ryzen 3800x i framtiden

 

på AM4 platformen?

 

du må ta det jeg har sagt med noen kilo salt fordi alt er bare gjetting fra min side

Forstårlig det. Det spørs helt hvor lenge de drøyer for min del. Går jeg for ryzen så er det fullt mulig jeg hopper over en generasjon. Brukte jo 3570K til 6600k hadde vært ute en stund.

 

Men håper ikke de drøyer 5+år på den platformen uten å introdusere noe nytt.

Lenke til kommentar

Tror jeg skipper siste bios 0504 på asus x370 prime også i tilfelle det skulle være noe problem der. Venter heller på neste.

 

Asus er fryktlig dårlig på å trekke tilbake buggy bioser. De releasa ny 3xxx bios til z170 korta når kaby lake kom. De var veldig buggy for oss med skylake. Rog forumet var fult av problem med dette. Måtte nedgradere til 2xxx biosen igjen hvor alt var ok. De tok den aldri vekk fra siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...