xaco Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Enig med JayzTwoCents, jeg kommer til å vente med å kjøpe Ryzen til alle barnesykdommene, som naturlig nok følger med en helt ny plattform, er fikset. Gleder meg til å kose meg med 8 cores, Intel sine 8 core CPUer er for dyre for meg, med mindre Intel reduserer prisene veldig kraftig, så blir ikke min neste CPU fra Intel. Helt enig med deg, selv tenkte jeg å bygge meg ny maskin i sommer. håper de har fått fjernet de fleste barnesykdomene til da og at ryzen 5 og 3 også har kommet ut til da. Tror selv jeg kommer til å gå for Ryzen 5 denne gangen. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 det blir ikke helt riktig å skylde på ryzen for alle "barnesykdommer" pga noen koder fungerer mer optimal på intel maskinvarer som forårsaket av intel monopol i cpu markedet. det er denne barriereren som vi forbrukere må støtte amd med å bryte ned, slik at det blir sunn konkurranse som går til gode for oss forbrukere Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Enig, bare teit å tenke slik. Det vil fungere fint allerede fra dag 1, men vil bli bedre etterhvert. Så ser ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Nå er det jo ikke bare i spill man har de barnesykdomene, men også hos hovedkortprodusentene og BIOS utgavene de har fått ut til nå. Det er de barnesykdomene jeg kommer til å vente på at blir fikset. At den ikke nødvendigvis når helt opp til Intel i spill er ikke like viktig for for meg, spill er bare en bonus for min del når det kommer til PCen. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ser du skriver det, men ser ikke hva som er problemet... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Nå blir det garantert slutt på dårlig kontakt i USB port problematikk her i huset! Kjøpte 2!! HK. Tok både et Prime og C6H, nysgjerrig på om de 2 ekstra Power phase'ene på C6H oversettes til høyere OC. Det er neppe verdt 1100Kr over Prime. Men så har jeg jo et 1080 Strix som skal i den maskinen, så det kommer til å bli veldig søtt. Blir bare luftkjøling, så jeg tok med "CORSAIR CARBIDE CLEAR 400C". Har litt trua på den. Med 3x 120mm AF vifter i front med fri "sikt" mot komponentene bør det bli nok av god og kald luft for både R7 1700 og 1080Strix'en. Fikk bare tak i CL16 3200MHz RAM brikker, men satser på å finne noen med CL14 som kan ta over senere.. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Vent? Skal du ha TO Ryzen maskiner? Eller leverer du bare Prime tilbake evt? Jeg hadde beholdt CH6, et kort som garantert vil bli godt oppdatert fremover med BIOSer og whatnot Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Neida, bare en maskin. Jeg regner med Prime kortet går i retur ja, selv om jeg misstenker C6H kommer til å gi lite ekstra for pengene. Men du vet, synkroniserte LED lys med skjermkortet er jo ikke å kimse av det heller.. Bare at jeg har kabinettet på venstre side av pulten så LEDs innifra ikke skal reflektere i skjermen. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 CH6 har en deilig mengde med usb porter også Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Det er først og fremst valg av hovedkort som holder meg tilbake, jeg er veldig usikker. Både på valget mellom B350 /X370 eller på hvilket kort jeg skal gå for Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Det er først og fremst valg av hovedkort som holder meg tilbake, jeg er veldig usikker. Både på valget mellom B350 /X370 eller på hvilket kort jeg skal gå for Mitt tips er bare pass på at det har Intel Lan. Dårlige erfaringer fra tidligere med andre typer. Er vel stort sett bare X370 korta som har det. Så lenge du ikke skal bruke WiFi da. Endret 5. mars 2017 av magnusavr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Neida, bare en maskin. Jeg regner med Prime kortet går i retur ja, selv om jeg misstenker C6H kommer til å gi lite ekstra for pengene. Men du vet, synkroniserte LED lys med skjermkortet er jo ikke å kimse av det heller.. Bare at jeg har kabinettet på venstre side av pulten så LEDs innifra ikke skal reflektere i skjermen. LOL Ikke bare jeg som digger LED's Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Enig i at det ikke blir rettferdig å kritisere AMD så mye for litt problemer nå i starten. Og regner med at det meste av det vi har sett til nå av litt større problemer vil gå ganske greit å fikse opp i. Samtidig må det jo være lov å vente en mnd eller to til det faktisk er fikset før en tar en avgjørelse. Angående den YT videoen med OC. Jeg tror han fyren har rett når han sier vi bør ignorere temperaturerene han kom frem til. 1700 er jo utrolig mye kjøligere enn de andre. Og bare litt bak i frekvens og ytelse. Selv om 1700 hadde vært en bedre chip enn 1800X virker avstanden for stor til at resultatene kan stemme. Det er jo og mange andre OC tester ute, og jeg har ikke sett noe lignende der. Er det ellers kommet noen OC tester med vannkjøling som gir noen identifikator på hva folk som er klare med vannkjøling kan forvente seg å oppnå? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 At 1700 er kaldere er fakta ser det ut som. Low-leakage sammenlignet med X-SKUs som er high-leakage. Jeg skal ha min 1700 under custom vann. Stopper sikkert på 39-41 som alle stopper på. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Par stycken nu som fått brickat CH6 då det plötsligt har uppdaterat uefi av sig självt. Någonting är fullständigt galet med en del kort, medans andra kort verkar kanon. Gigabyte och G.Skill 3200 CL14 ram verkar vara en safe kombo so far. Stor skillnad på single och double rank moduler också. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ja, det med temperaturen er spesielt. Programmet sier at CPUen er 80 grader, men samtidig blåser det ikke særlig varmt ut. Da er det én av to ting som er feil. Enten er det dårlig kontakt ved IHS, eller så er det et software problem. Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Har ikke AMD alltid slitt med dårlige temperatursensor på selve kjernen a? Derav veldig rare temperaturavlesninger Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Amazon UK stopped nettopp å selge Ryzen Crosshair 6 hovedkort. De trakk inn alle bestillinger og skal visst sjekke de alle hva som er feilen. Mange reviewers som sliter med de og. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Enda flere bekreftelser på at det er noe galt med de fleste Asus hks. https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5xn51g/my_asus_crosshair_vi_hero_got_bricked/ Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå er jeg glad for at Vega drøyer, for da kan barnesykdomene med Ryzen bli fixa før jeg går til innkjøp av begge mest sannsynlig hvertfall. Gleder meg til vi får litt feedback fra brukere her også ang. Ryzen, litt lettere og forholde seg til noen som bruker dataen til daglig spilling og andre ting enn bare sånne standariserte tester hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå