Andrull Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Da kan man jo også sette OC og temp-mål en del høyere når det kommer til f.eks spilling som er noe man ikke gjør kontinuerlig hver dag. Snakk for deg selv Haha, tror nok selv ikke den mest hardbarka gameren kjører kontinuerlig hver dag. Kanskje en dag eller to i strekk på et og annet LAN men. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jo, ekke gammel nok? Har pengene klare nå, har ca 8-9K på hånden etter å ha solgt noe båtgreier + retur på gml CPU. Tror de kanskje siktet til resten av fammen. Uansett, bare utlys at de som gjør dette skal få 5% av kaka, så sparer du fortsatt 15 %. Er jo en del stress å gjøre. Og bare så det er sagt, jeg har ikke lov å handle på DNB av expert. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Om foreldrene ordner seg ett slikt kort får de det vel ikke i hånda før i neste uke en gang tidligst uansett, så det hjelper vel ikke Du har ikke hørt med besteforeldre da?Kompiser? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Har jo vært en del DNB'er det siste året. Ville kanskje bare ventet på prisfallet fra Nvidia og sikkert litt tid før RYsen dukker opp. Kanskje være klar til neste gang, og ting har roet seg litt? Lenke til kommentar
Populært innlegg Gabri3L Skrevet 3. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 3. mars 2017 Dessverre, Nordea hele famen. Jaja, sure 1400,- ekstra å betale. Har det noe å si da? Du bruker vel angreretten uansett? 11 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Åååååh, kom igjen da, la nå fyren være i fred, hadde butikkene hatt noe i mot det hadde de stengt kontoene hans... 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Gabri3l vokser vel opp en gang. Marius: Får høre litt rundt. I værstefall så får jeg 1700 + Gigabyte Aorus 5 for 5300,- hos komplett. Har rabatt hos komplett skjønner du. Rareste som var med debattdiskusjonen var at folk påsto om ting ikke jeg visste om engang.. Uvitenhet lenge leve! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) En fransk side som viser en litt laber side av Ryzen. Lav oppløsning i spill, men det viser iallefall hva cpuen er god for. Ser godt at å skru av "HT" for amd hjelper. http://www.hardware.fr/articles/956-1/amd-ryzen-7-1800x-test-retour-amd.html Endret 3. mars 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Meg: What is your experience with different motherboards and their ability to overclock? der8auer: So far ASUS (C6H) is the best because you can run quite high ref-clock and use low memory multiplier. The problem is that we can't adjust subtimings so we have te rely on low memory multipliers to get low and fast subs, use high ref clock to push up the clocks. Using this method will give you the best performance overall. Clock wise I noticed no difference on air/water using High-End boards from different brands. The CPUs generally don't clock that great. Had many 1800X CPUs in my hands that wouldn't do 4G at below 1,45 Volt Link: http://www.overclock.net/t/1624139/official-ryzen-7-1800x-1700x-1700-owners-club-4ghz-club/780#post_25889558 Da har det ikke mye å si så lenge du har et decent X370 kort. Så tror til og med at et X370-Prime vil være godt nok. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Gibbo: Hi thereSo we test 1700 and 1800X both at 4.0GHz and both performed identically. So chips are indeed identical. Also on multi-threaded performance memory clock is more beneficial than outright core speed, so 3000MHz is an ideal RAM speed and focus on tightening the timings." Link: https://forums.overclockers.co.uk/posts/30564331/ 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Gabri3l vokser vel opp en gang. Marius: Får høre litt rundt. I værstefall så får jeg 1700 + Gigabyte Aorus 5 for 5300,- hos komplett. Har rabatt hos komplett skjønner du. Rareste som var med debattdiskusjonen var at folk påsto om ting ikke jeg visste om engang.. Uvitenhet lenge leve! Det var ikke vondt ment, jeg synes det er artig å se deg vingle frem og tilbake mellom valg av påhengsmotor og CPU/skjermkort. Nå bytter du 7700K i R7 1700. Hva slags CPU har du om ~45 dager tror du? 5 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Gibbo: Hi there So we test 1700 and 1800X both at 4.0GHz and both performed identically. So chips are indeed identical. Also on multi-threaded performance memory clock is more beneficial than outright core speed, so 3000MHz is an ideal RAM speed and focus on tightening the timings." Link: https://forums.overclockers.co.uk/posts/30564331/ Virker som 1800x er et FORFERDELIG dårlig kjøp i forhold til 1700 (!) Det beste kjøpet nå virker å være en brukt 5930k/5820k med god kjøling. Iallefall om man vil ha mere enn 4 kjerner. Dette sier jeg som en nøytral person. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Ja, er bare så jævlig lei av å høre om det. Forresten, påhengsmotor som jeg ville ha (90HKen) ble kjøpt inn for en lav sum, har en båt m motor som skal selges og en dele-motorer jeg skal fikse opp, men rådebank krever sitt. ^^ Om 45 dager så har jeg 1700. Men om 1 år til så kan det være jeg bytter til Zen+. Derfor jeg nesten bestiller CH6 basert på at AM4 skal passe de fremtidige CPUene. Men vinglepetter, ja det kan jeg ikke si noe imot. Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Da var Asus X370 pro HK på lager reservert på komplett. Og 1700x er bekreftet inn i dag Men 1700 hadde nok vært beste kjøpet, men den er flyttet til ubekrefta 12 mars. Så jeg beholder min 1700x bestilling Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Skal man kjøpe en ny cpu i dag med mere enn 4 kjerner, så er det nesten galskap å ikkje kjøpe Ryzen 1700 uten X. Billig "alt mulig maskin" er denne et ran. 4 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Skal man kjøpe en ny cpu i dag med mere enn 4 kjerner, så er det nesten galskap å ikkje kjøpe Ryzen 1700 uten X. Billig "alt mulig maskin" er denne et ran. Beholdt du din 1800x bestilling eller bytta du til 1700? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Skal man kjøpe en ny cpu i dag med mere enn 4 kjerner, så er det nesten galskap å ikkje kjøpe Ryzen 1700 uten X. Billig "alt mulig maskin" er denne et ran. Beholdt du din 1800x bestilling eller bytta du til 1700? Jeg liker ikkje det "nest beste", derfor skal jeg fortsatt teste 1800x og 1700x. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Virker som 1800x er et FORFERDELIG dårlig kjøp i forhold til 1700 (!) Det beste kjøpet nå virker å være en brukt 5930k/5820k med god kjøling. Iallefall om man vil ha mere enn 4 kjerner. Dette sier jeg som en nøytral person. Såvidt jeg vet har du enda ikke fått din cpu, den er såpass fersk at vi vet ikke om det er noen "bugs" som kan fikses, det har derimot blitt sagt at spill må optimaliseres opp mot Ryzen for å få maks ytelse ut av dem så jeg tror det lureste er å avvente litt. Siste biten av innlegget ditt er vel humoristisk ment, for hadde du vært nøytral hadde du vel sagt at man kan vente litt? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Noen her som har fått Ryzen enda? Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 komplett sine 1700x bekreftet 3 mars gikk akkurat fra 3 mars til 4 mars. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå