Nizzen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 the 1800X ends up being far and away the worst overclocking chip I've ever personally used. It can't do more than the maximum turbo clock, at least with the Noctua cooling - pcgamer - Epic fail for de som liker overklokking. Akkurat som fury x jeg hadde. Ikkje mye x-factor i disse nei xD. Uansett gleder jeg meg til cpuene kommer i postkassa Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 the 1800X ends up being far and away the worst overclocking chip I've ever personally used. It can't do more than the maximum turbo clock, at least with the Noctua cooling - pcgamer - Epic fail for de som liker overklokking. Akkurat som fury x jeg hadde. Ikkje mye x-factor i disse nei xD. Uansett gleder jeg meg til cpuene kommer i postkassa Du skal ha den under vann? CPUene? Har du bestilt flere? Hvilken HK skal du ha? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 the 1800X ends up being far and away the worst overclocking chip I've ever personally used. It can't do more than the maximum turbo clock, at least with the Noctua cooling - pcgamer - Epic fail for de som liker overklokking. Akkurat som fury x jeg hadde. Ikkje mye x-factor i disse nei xD.Uansett gleder jeg meg til cpuene kommer i postkassa Du skal ha den under vann? CPUene? Har du bestilt flere? Hvilken HK skal du ha? Er visst Asrock pro fatality som kommer til meg og 2x 1800x og en 1700x. 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 4 ghz på et Prime kort, nei, da tror jeg at Aorus 5 er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Otroligt smart av Asus som har hål på kortet som gör att AM3 fästen passar på AM4. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 det er ingen god ide å kjøpe topmodellen for å overklokking. man overklokker heller en "billigere" modell slik at den yter på linje med topp modellen, dette var som forventet 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Expert har fått inn ROG kortet og ett annet kort nå, så blir vell VI på meg https://www.expert.no/data/datakomponenter/hovedkort/asus-rog-crosshair-vi-hero-am4-hovedkort/p-521233/?q=x370 Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Greia med å kjøpe så dyre hovedkort? Pga. overklokking eller? Jeg går ikke så mye mer over 1500 maks... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) SLI\Crossfire støtte, en del kommer med usb 3.1 C tilkobling og kanskje flere PCI-E lans og flere sata innganger. Selv ville jeg normalsett kjøpt brukt hovedkort eller billig en. En del funger bedre med nitrogen og vann uten å redusere levetiden. Endret 3. mars 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Ah, så går ikke jeg ofte for high end pcer eller da.. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Greia med å kjøpe så dyre hovedkort? Pga. overklokking eller? Jeg går ikke så mye mer over 1500 maks... Greit å ta alt fra LMH1 med ett trillebårlass med salt.... De aller fleste vil få dekket sine behov med B350 chipset også. B350 kortene koster rundt 1000 lappen, og støtter Crossfire, men ikke SLI. 6 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 jeg ville gått for billig cpu og hk med grei chip/ north bridge, og spare enda mer penger på dette. resten av pengene kan dere donere til meg eller sette inn på sparekonto for neste gang dere oppgraderer med ny teknology 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 B350 brikkesettet støtter crossfire. Det hadde vert morsomt å sett tester av det Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 En del funger bedre med nitrogen og vann uten å redusere levetiden. Når begynte vannkjøling å redusere levetiden på hovedkort/CPU? Vannlekasje du tenker på da? Tror ikke CPU/HK påvirkes nevneverdig om det står ei kjøleribbe m/vifte på eller ei vannkjølingsblokk på CPUen så lenge temperaturen er innenfor. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Når man høvler bort en del hype så er det vel bare 1700 modellen som faktisk gir noe igjen for pengene. Forskjellene på den og de to dyrere er minimal og man må investere i kjøling Og de prosessorene som virkelig gir igjen for pengene kommer senere i år. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Tenker på fuktighet\vannlekasje ja. Nitrogren er vel det få hovedkort som takler hvis tempraturen blir minus grader. Selv en del pcer vil slå seg av hvis det er tilfelle. Grunn for man ikke bør ha pcen i kulden. Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) I følge den videoen til OC3D så var det også noe interessant relatert med temperaturer.. Her var det en mistanke mulig relatert til å måtte delide for å få det optimalt. Hovedkortet merket jo at tempen på cpu var høy, så kjøleren begynte å gå for fult. Men ikke så mye varme kom ut allikevel som det normalt skal gjøre. Mulig deliding kan løse det. Dette kan jo også være en stopper for videre overklokking. Endret 3. mars 2017 av magnusavr Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Delide en CPU som er loddet på? Hørtes idiotisk ut.. Like dumt som å delidde en 6900K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå