Gå til innhold

Verdien av sommerskole

Anbefalte innlegg

Hei, 

Skolen min har avtale med et universitet i Kina som kjører sommerskole. Programmet varer i 2 uker, gir credits og handler om ``Chinese politics and society". Jeg hadde kinesisk på vgs og har veldig lyst til å lære mer om Kina, og gjerne ta en tur dit. Ser også på det som en mulighet til å bli kjent med andre studenter, da de fleste større uni/høyskolene i skandinavia, også sender noen studenter dit. Bortsett fra flybiletter, opphold (billig) og mat er programmet så og si gratis. 

Jeg ser på det som en litt alternativ ferie, og tror jeg kan få et kanskje litt lite relevant (i forhold til karriere), men stort læringsutbytte. Det jeg lurer på, er om dette kan være av noe verdi på cv? Mange arbeidsgivere ser på utveksling som stort pluss, men siden utveksling passer dårlig for meg neste semester pga jobb osv, kan dette kanskje være av noe verdi?

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Beijing du skal til? Isåfall kan jeg anbefale Great leap #45 om du er glad i øl og god pizza (#6 om du er glad i burger) . Perfekt når du er lei av kinamat.

Fylla blir bra, men hold deg unna karaoke barer ol. Om du ikke vil betale for '' ''selskap''. Mei bar og Dada nightclub er å anbefale i Beijing.

Maten takler du helt fint, du har ikke mer følsom mage enn meg uansett (forhåpentligvis). Eneste restauranten jeg har blitt dårlig av i Kina er KFC.

Pugg litt på språkkunnskapene dine før du drar. Snakker du språket slik at du kan gjøre deg ihvertfall litt forstått ligger du godt ann hos damene. Husk kondom selv, de gir faen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, jeg endte opp med å dra. Det var de to beste ukene så langt i mitt liv. Ble kjent med mange nye mennesker og brøyt så og si alle komfortsonene mine. Var eneste gutten som ikke endte opp i samme leilighet som andre på kurset, så delte leilighet med en spansk post doktor og en kinesisk student som brukte mesteparten av tiden sin på rommet mens han gamet LOL. Ble et utrolig bra miljø i klassen, og hadde en gjeng jeg spiste middag ute med hver dag. Maten er forresten helt fantastisk, billig og jeg spiste til og med på en Nord-koreansk restaurant. Shanghai er en fantastisk by, med så mye og se. Må dra tilbake en gang så jeg kan være litt mer turist og få sett mer. Utelivet er også ganske rått. 

10/10

Ser allerede på sommerskoler til neste sommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...