TheNarsissist Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Hei, Skolen min har avtale med et universitet i Kina som kjører sommerskole. Programmet varer i 2 uker, gir credits og handler om ``Chinese politics and society". Jeg hadde kinesisk på vgs og har veldig lyst til å lære mer om Kina, og gjerne ta en tur dit. Ser også på det som en mulighet til å bli kjent med andre studenter, da de fleste større uni/høyskolene i skandinavia, også sender noen studenter dit. Bortsett fra flybiletter, opphold (billig) og mat er programmet så og si gratis. Jeg ser på det som en litt alternativ ferie, og tror jeg kan få et kanskje litt lite relevant (i forhold til karriere), men stort læringsutbytte. Det jeg lurer på, er om dette kan være av noe verdi på cv? Mange arbeidsgivere ser på utveksling som stort pluss, men siden utveksling passer dårlig for meg neste semester pga jobb osv, kan dette kanskje være av noe verdi? Endret 3. februar 2016 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Something is better than nothing. Is your alternative nothing? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Alternativet om jeg dropper det evt ikke får plass, er vel en uke med charter, strand og kanskje litt fyll. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Tror ikke det har så stor verdi, men avhenger jo endel av studie, hva slags arbeid er det du får etter studiene? AtW Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Fremtidig yrke er jeg usikker på enda. Studerer finans nå, men skal begynne på juss neste år. Har egentlig bestemt meg for å søke. Uten mat osv, kommer alt på 5-6k. Synes det er verdt det, for en noe annerledes ferie. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. april 2016 Forfatter Del Skrevet 21. april 2016 Ble til at jeg fikk plass og takket ja. Gleder meg veldig og tror det blir en opplevese på livet. Er noe bekymret for hvordan magen takler maten osv siden den er veldig følsom, men skal ta med flere pakker imodium Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Lykke til, tror ikke du kommmer til å angre på den avgjørelsen. Kanskje det til og med kan bli litt fyll i Kina. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Kan du legge ut bilder derfra? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Beijing du skal til? Isåfall kan jeg anbefale Great leap #45 om du er glad i øl og god pizza (#6 om du er glad i burger) . Perfekt når du er lei av kinamat. Fylla blir bra, men hold deg unna karaoke barer ol. Om du ikke vil betale for '' ''selskap''. Mei bar og Dada nightclub er å anbefale i Beijing. Maten takler du helt fint, du har ikke mer følsom mage enn meg uansett (forhåpentligvis). Eneste restauranten jeg har blitt dårlig av i Kina er KFC. Pugg litt på språkkunnskapene dine før du drar. Snakker du språket slik at du kan gjøre deg ihvertfall litt forstått ligger du godt ann hos damene. Husk kondom selv, de gir faen. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. april 2016 Forfatter Del Skrevet 22. april 2016 (endret) Skal til Shanghai Haha, passer greit da jeg ikke kan synge! Har dame her hjemme så det blir nok ikke noe problem? Har du vært "borti" kinesiske damer selv? Endret 22. april 2016 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg har tatt sommerkurs i finans på en anerkjent utenlandsk skole, og det har blitt trukket fram i intervjusammenheng flere ganger. Tror det er en lur beslutning, i hvert fall dersom kurset kan tenkes å være relevant for senere jobb. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. september 2016 Forfatter Del Skrevet 24. september 2016 Hei, jeg endte opp med å dra. Det var de to beste ukene så langt i mitt liv. Ble kjent med mange nye mennesker og brøyt så og si alle komfortsonene mine. Var eneste gutten som ikke endte opp i samme leilighet som andre på kurset, så delte leilighet med en spansk post doktor og en kinesisk student som brukte mesteparten av tiden sin på rommet mens han gamet LOL. Ble et utrolig bra miljø i klassen, og hadde en gjeng jeg spiste middag ute med hver dag. Maten er forresten helt fantastisk, billig og jeg spiste til og med på en Nord-koreansk restaurant. Shanghai er en fantastisk by, med så mye og se. Må dra tilbake en gang så jeg kan være litt mer turist og få sett mer. Utelivet er også ganske rått. 10/10 Ser allerede på sommerskoler til neste sommer. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå