Gå til innhold

Kjøp av ny PC - Redigering + litt gaming.


Anbefalte innlegg

Nesten 4 år tilbake kjøpte jeg meg en pc med hjelp fra de fleste her, nå er jeg tilbake! Hva tenker dere her. Har endel SSD'er liggende som jeg skal bruke fra min gamle pc, så lagring har jeg nok av. Blir i hovedsak en redigerings pc, med litt gaming på siden. Er det noe jeg mangler? Noe jeg evt burde bytte ut? 

Takk! 

 

 

 image.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5930k er kun en fabrikklokket 5820k med flere PCI-lines. Det betyr at du ikke vil merke forskjell mellom 5820k og 5930k med mindre du kjører 3-veis SLi eller mer. Har du tenkt å "begrense" deg til ett eller to skjermkort så vil du ikke merke noe forskjell fra 5820k til 5930k.

 

Vil heller anbefale å spare penger på 5820k, eventuelt billigere hovedkort, og bruke pengene på ett 980 ti i steden.

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor handler du fra? De prisene var drøye. Kan spare 750 på CPU, 200 på GPU og nesten 450 på hovedkort om du kjøper fra komplett.no i stede. Så bare på disse tre komponentene er det jo snakk om en prisøkning på 1400 kontra hva det koster hos komplett. Tror du fort sparer 2k på å handle der i steden, bare et lite tips ;)

Ellers ser det veldig bra ut :)

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor handler du fra? De prisene var drøye. Kan spare 750 på CPU, 200 på GPU og nesten 450 på hovedkort om du kjøper fra komplett.no i stede. Så bare på disse tre komponentene er det jo snakk om en prisøkning på 1400 kontra hva det koster hos komplett. Tror du fort sparer 2k på å handle der i steden, bare et lite tips ;)

Ellers ser det veldig bra ut :)

 

Prisene var fra dustinhome, sjekka med komplett og du har helt riktig. Mye billigere der! Takk for tipset! :) 

Lenke til kommentar

Hvorfor så voldsom strømforsyning? 1500w er jo ekstremt overkill.

Og hvis du bygde PCen i 2011, kan du ikke bruke noen av delene på nytt nå? Tenker da på ting som kabinett, vifter, cpu-kjøler, optiske drev etc.

 

Mange som insisterer på å kjøpe "ny" PChver gang, og begynner fra scratch hvert tredje år typisk. Det er ikke lurt.

Lenke til kommentar

Hvorfor så voldsom strømforsyning? 1500w er jo ekstremt overkill.

Og hvis du bygde PCen i 2011, kan du ikke bruke noen av delene på nytt nå? Tenker da på ting som kabinett, vifter, cpu-kjøler, optiske drev etc.

 

Mange som insisterer på å kjøpe "ny" PChver gang, og begynner fra scratch hvert tredje år typisk. Det er ikke lurt.

1500w? Hvor fikk du det fra? 

Jeg har faktisk tenkt å bruke min gamle pc som media senter, da trenger jeg det meste av komponentene der, bortsett fra noen av SSD diskene som går over til den nye pcen. Optisk drev trenger jeg faktisk ikke, har ikke hatt bruk for den jeg har nå engang. Personlig ser jeg ikke helt vitsen med å ha optisk stasjon idag. Med mindre man ønsker å lagre prosjekter på BR eller ønsker backup på den måten. 

 

Thobjo: Takk for tipset! 

Endret av Olin
Lenke til kommentar

1500w? Hvor fikk du det fra? 

Jeg har faktisk tenkt å bruke min gamle pc som media senter, da trenger jeg det meste av komponentene der, bortsett fra noen av SSD diskene som går over til den nye pcen. Optisk drev trenger jeg faktisk ikke, har ikke hatt bruk for den jeg har nå engang. Personlig ser jeg ikke helt vitsen med å ha optisk stasjon idag. Med mindre man ønsker å lagre prosjekter på BR eller ønsker backup på den måten. 

 

Thobjo: Takk for tipset!

Oisann, rart. Jeg har visst sett helt feil. Beklager det :)

 

Hvis du faktisk skal bruke din gamle PC er jo det helt logisk å kjøpe ny. Tenkte bare jeg skulle nevne det, siden mange av vennene mine alltid snakker om å kjøpe ny pcer selv om det er mye mer økonomisk og enklere å bytte ut delene etterhvert som de trenger å byttes

 

Kjør på :)

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1500w? Hvor fikk du det fra? 

Jeg har faktisk tenkt å bruke min gamle pc som media senter, da trenger jeg det meste av komponentene der, bortsett fra noen av SSD diskene som går over til den nye pcen. Optisk drev trenger jeg faktisk ikke, har ikke hatt bruk for den jeg har nå engang. Personlig ser jeg ikke helt vitsen med å ha optisk stasjon idag. Med mindre man ønsker å lagre prosjekter på BR eller ønsker backup på den måten. 

 

Thobjo: Takk for tipset!

Oisann, rart. Jeg har visst sett helt feil. Beklager det :)

 

Hvis du faktisk skal bruke din gamle PC er jo det helt logisk å kjøpe ny. Tenkte bare jeg skulle nevne det, siden mange av vennene mine alltid snakker om å kjøpe ny pcer selv om det er mye mer økonomisk og enklere å bytte ut delene etterhvert som de trenger å byttes

 

Kjør på :)

 

Helt enig med deg! Takk for omtanken :)

Endret av Olin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...