Mekkeren Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Lurer veldig på hvor Høyt Noen Har Klart og klokke en AMD CPU, Har sett en som har klart 4.250mhz med en Pentium 4 CPU. men hva har AMD Klart? Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Leste om en pIV 3.0 som ble klokket til 5006mhz. Det er det meste jeg har sett av intel overklokking hvertfall. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Leste om en pIV 3.0 som ble klokket til 5006mhz. Det er det meste jeg har sett av intel overklokking hvertfall. Woow 5GhZ gjør sikkert Susen! Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 På www.overclockers.comhar de oversikter over hvor høyt folk har klart å overklokke cpu'ene sine. Siden later til å være nede akkurat nå, jeg kommer iallefall ikke inn. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 På www.overclockers.comhar de oversikter over hvor høyt folk har klart å overklokke cpu'ene sine. Siden later til å være nede akkurat nå, jeg kommer iallefall ikke inn. Den er ikke akkurat den mest oppdaterte oversikten.. På Vr-zone har de en mye mer oppdatert oversikt.. der er det høyeste som er oppnådd med AMD 3613.96Mhz, dette er med en XP3000+, mens det meste som er oppnådd med P4 er 5125.91Mhz, det er med en 3.2C.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Leste om en pIV 3.0 som ble klokket til 5006mhz. Det er det meste jeg har sett av intel overklokking hvertfall. Woow 5GhZ gjør sikkert Susen! ER vel egentlig ikke så kult når man må bruke flytende nitrogen som kjøling? Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Leste om en pIV 3.0 som ble klokket til 5006mhz. Det er det meste jeg har sett av intel overklokking hvertfall. Woow 5GhZ gjør sikkert Susen! ER vel egentlig ikke så kult når man må bruke flytende nitrogen som kjøling? Er sikkert ikke så kult lenger hvis man er litt uheldig og får en gnist inni nitrogen tanken, da er det ikke så mye igjen av pc'en : Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 har du ikke vært med i naturfagstimene eller? nitrogen er ikke brennbart! du tenker sikkert på HYDROgen.... man skal ikke sove på skolen (noe jeg gjør da.. emenmenemen) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Men uansett..Nitrogen kjøling er meget barskt. Det er ikke noen som sier at det er teit. Det er som å si at en lamborgini ikke er så veldig rask!!! Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Men uansett..Nitrogen kjøling er meget barskt. Det er ikke noen som sier at det er teit. Det er som å si at en lamborgini ikke er så veldig rask!!! Jesus! Pointet er at man ikke kan bruke en nitrogen kjølt maskin i mer enn 30 minutter maks. Og det tar ca 2 uker å planlegge og gjennomføre. Prometeia er det råeste når det gjelder 24/7 kjøling. Vapochill er lekebil i forhold. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Nei herregud, det er ikke farlig med flytende nitrogen heller. Kanskje litt kjipt med lekasje på ca 200 minus grader Om nitrogen brenner eller ikke har da ingenting å si så lenge føttene dine allerede er frosset godt fast i gulvet før du rekker å tenne på det. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Men uansett..Nitrogen kjøling er meget barskt. Det er ikke noen som sier at det er teit. Det er som å si at en lamborgini ikke er så veldig rask!!! Du glemte noe; tanken er plombert, og du får ikke fylt på mer bensin. Full tank holder til 30 minutter med råkjøring. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Woow 5GhZ gjør sikkert Susen! 5GHz eller 3.2GHz, forskjellen er jo ikke all verden. Vi som har vokst opp med Commodore Vic 20 og Commodore 64 på 1MHz har blitt vant til større fremganger enn en pinglete økning på 56% i klokkefrekvens. Dagens P4 3.2GHz har jo 3200 ganger høyere klokkefrekvens enn Commodore 64... På jobben så portet vi vår applikasjon fra SGI (Unix) til PC på en Pentium II 300MHz for noen få år siden, nå er altså hastigheten i klokkefrekvens 10.7 ganger raskere. Jeg kan love deg at det merkes. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Nei herregud, det er ikke farlig med flytende nitrogen heller.Kanskje litt kjipt med lekasje på ca 200 minus grader Om nitrogen brenner eller ikke har da ingenting å si så lenge føttene dine allerede er frosset godt fast i gulvet før du rekker å tenne på det. Ekstakt -196 grader Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 http://www.solidhardware.com/macci/ Han kan vel sakene sine Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Men uansett..Nitrogen kjøling er meget barskt. Det er ikke noen som sier at det er teit. Det er som å si at en lamborgini ikke er så veldig rask!!! Du glemte noe; tanken er plombert, og du får ikke fylt på mer bensin. Full tank holder til 30 minutter med råkjøring. Hehe, nei?! En Vapochill`t pc kan da stå på i mange dager?! Det gjør hvertfall venner av meg sine... De har hatt det snart et år, fortsatt ikke fyllt på tanken... Strupstad, trodde da hvertfall DU hviste bedre Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Nå var det vel snakk om Flytende nitrogen da Tim... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Leste om en pIV 3.0 som ble klokket til 5006mhz. Det er det meste jeg har sett av intel overklokking hvertfall. Woow 5GhZ gjør sikkert Susen! ER vel egentlig ikke så kult når man må bruke flytende nitrogen som kjøling? nei det er jo ikke kjekt det da men... men 3.6ghz med AMD og 5.1ghz med Pentium det er noe annet enn hva dagens standard er ja... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Woow 5GhZ gjør sikkert Susen! 5GHz eller 3.2GHz, forskjellen er jo ikke all verden. Vi som har vokst opp med Commodore Vic 20 og Commodore 64 på 1MHz har blitt vant til større fremganger enn en pinglete økning på 56% i klokkefrekvens. Dagens P4 3.2GHz har jo 3200 ganger høyere klokkefrekvens enn Commodore 64... jojo sant nok, Data er jo altid i en rivende utvikling hele tiden. husker vi skulle få ny data en gang. dette var vel i 1994 eller 1995 da kunne man få hele 100mhz 8mb ram, 1.2GB harddisk og cd-rom! for rundt 10.000.-kr og husker godt at det lyste i øynene på meg for og få prøvd ut herligheten! men nå bare 8-10år senere har vi datamaksiner på rundt 3000 og opptil 3200 mhz for samme prisen i 94-95! Så da har vi jo på 10år økt med: CPU: 34ganger så mye som i '94 (100-3200mhz) Ram: 64 ganer så mye som i '94 (8mb-512mb) Harddisk: 100 ganger mer (1.2GB - 120GB) Skjermkortet var på 2 mb syntes jeg huske det var på, idag har vi 128mb og 256mb kort! Altså ganske mye mer ram da, og i tilleg så er de jo også mye raskere da. så hvis vi ser 10år inn i fremtiden med samme økning. kansje vi da får en data med denne ytelsen: CPU: 108,800 GHZ ! RAM:32.768 ram (32GB ram) Harddisk: 120.000 GB! ( 120TB) Skjermkort: 32GB skjermkort ! Endret 19. november 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Men uansett..Nitrogen kjøling er meget barskt. Det er ikke noen som sier at det er teit. Det er som å si at en lamborgini ikke er så veldig rask!!! Du glemte noe; tanken er plombert, og du får ikke fylt på mer bensin. Full tank holder til 30 minutter med råkjøring. Hehe, nei?! En Vapochill`t pc kan da stå på i mange dager?! Det gjør hvertfall venner av meg sine... De har hatt det snart et år, fortsatt ikke fyllt på tanken... Strupstad, trodde da hvertfall DU hviste bedre Vi snakker ikke om noe Vapochill. Flytende Nitrogen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå