Myxo Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hei, Jeg er på desperat utkikk etter en habil telefon med dual-sim (min HTC M8 er bortimot ubrukelig), men dette viser seg å være lettere sagt enn gjort - da de færreste modeller tas inn i landet med støtte for dual sim. Har sett etter Xperia Z5 Premium blant annet, og fant denne på Orange sin nettbutikk. De har en egen "norsk" avdeling på webshoppen sin og er jo en seriøs internasjonal aktør - men hva slags forventninger kan jeg ha til en telefon jeg har kjøpt der? Kommer den med norsk android? Vil den ha software fra Orange? Har sett på denne: http://store.orange.com/no/mobile-phones/sim-free-phones/sony-z5-premium-32gb-chrome-283834/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Engelsk støpsel på laderen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Interessant butikk. Men jeg undrer på: Blir telefonen sendt ifra utlandet? Er moms og avgifter med i prisen? Er telefonene åpne for alle operatører? Lenke til kommentar
PS360 Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Såvidt jeg kan se drives nettbutikken av Expansys på lisens fra Orange. Under punkt 1.8.1 og 2.2 i T&C kommer det frem at moms ikke er inkludert, noe som innebærer at du må betale 25% i moms i tillegg. Har handlet fra Expansys for et par år siden, også det en mobil som ikke var lett å få tak i i Norge. Da fikk jeg telefonen tre dager etter bestilling og faktura fra transportselskapet på moms og tollbehandlingsavgift i etterkant. Så det blir fort en del mer enn 7660 kroner. Ikke forvent Norsk OS. Endret 9. februar 2016 av PS360 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Nå har jeg ikke kjøpt noe fra Orange Store, men jeg har gjentatte ganger sendt dem mail der jeg spør om dette med mva og fortolling, og ikke fått noe svar. Så jeg anser butikken som lite seriøs. Det kan umulig være så vanskelig å svare på en mail. De har tross alt hatt et par uker på seg. Da kan jeg tenke meg at garantisaker heller ikke er så effektivt håndtert. Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Tenker som deg, fred. Sendte mail samme dag som jeg opprettet denne tråden og stilte noen enkle spørsmål. Har fortsatt ikke fått svar. For meg er det en soleklar dealbreaker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/mobile-phone/20-best-dual-sim-smartphones-2016-buying-advice-uk-3511526/ Ga bort en Huawei P8 Lite til jul - mener å huske denne hadde støtte for to sim, om det er til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå