AfterGlow Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Får både ultrabredt format, mange piksler og ekstra høy oppdateringsfrekvens.Samsung skal lansere to råtass-skjermer for spillere 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Bra fikk veldig lyst på denne skjermen, særlig siden den er så god for gaming. Eneste er vel muligens prisen da Asus ROG Swift PG278Q og Asus ROG Swift PG348Q er ganske stiv priset. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Du må ha en helt ny ledning Kabel mener dere vel? Er ikke DP-kablene bare et passivt ledd? I så fall, hvordan kan skjermkort eller skjerm vite om den er sertifisert for v1.3 eller tidligere versjoner? Lenke til kommentar
flinx Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Du må ha en helt ny ledningKabel mener dere vel? Er ikke DP-kablene bare et passivt ledd? I så fall, hvordan kan skjermkort eller skjerm vite om den er sertifisert for v1.3 eller tidligere versjoner? Kabel og ledning er synonymer på norsk, så blir egentlig det samme. Men nei, man trenger i prinsippet ikke ny kabel, ettersom standarden er uendret for både kontakter og kabel. Problemet er at kabler av lavere kvalitet vil muligens føre til problemer. http://www.anandtech.com/show/8533/vesa-releases-displayport-13-standard-50-more-bandwidth-new-features Sånn sett vil jeg tippe at noen produsenter vil starte å markedsføre enkelte kabler som DP1.3, mens det det egentlig betyr er at de har testet dem og sjekket at de virker, ikke at de ellers har gjort noen endringer på kabelen for å tilfredsstille nye krav. 4 Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Helt ny ledning? Det er jo samme displayportkabel uansett om den er 8 år eller 8 dager gammel. Det som kanskje kreves er et nytt skjermkort, da det er der teknologien sitter. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Kabel og ledning er ikke synonymer, men mange vet ikke om forskjellen og bruker de om hverandre. En kabel har flere ledere, mens en ledning bare har en leder. DP-kabler er kabler, ikke ledninger. 7 Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Kabel og ledning er ikke synonymer, men mange vet ikke om forskjellen og bruker de om hverandre. En kabel har flere ledere, mens en ledning bare har en leder. DP-kabler er kabler, ikke ledninger. Artig :-) Da har jeg altså misbrukt ordet strømledning i alle år. Heretter må jeg altså si strømkabel. 4 Lenke til kommentar
Frostax83 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvilket spill er det vi ser på skjermen i det øverste bildet? Lenke til kommentar
Neferian Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvilket spill er det vi ser på skjermen i det øverste bildet? Bf4 Lenke til kommentar
Frostax83 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvilket spill er det vi ser på skjermen i det øverste bildet? Bf4 takk Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Bra fikk veldig lyst på denne skjermen, særlig siden den er så god for gaming. Eneste er vel muligens prisen da Asus ROG Swift PG278Q og Asus ROG Swift PG348Q er ganske stiv priset. Begge de har g-sync som blir ca 2000 kr ekstra. Lenke til kommentar
Dodraug1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Helt ny ledning? Det er jo samme displayportkabel uansett om den er 8 år eller 8 dager gammel. Det som kanskje kreves er et nytt skjermkort, da det er der teknologien sitter. Det er forskjell på kablene også. Jeg fikk nylig ny skjerm og hadde problemer med å få mer enn 80Hz på høyeste oppløsning, men så snart jeg byttet kabel til den som fulgte med skjermen så gikk den fint på 144Hz med en gang. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Veldig flau overskrift for et teknologinettsted. Hva driver dere med? Var det ikke noe i fjor også der dere mikset stikkontakt og støpsel for så å komme med en unnskyldning som var mer tragisk enn selve fadesen? Kanskje på tide dere bytter ut staben med fagfolk? Endret 3. februar 2016 av BadCat 1 Lenke til kommentar
flinx Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Kabel og ledning er ikke synonymer, men mange vet ikke om forskjellen og bruker de om hverandre. En kabel har flere ledere, mens en ledning bare har en leder. DP-kabler er kabler, ikke ledninger. Selv om jeg ser hva du er ute etter, tror jeg det er en regel som nok har en del unntak. Vi snakker f.eks. ikke om koaksledning, men strømledning og ledningsnett er helt normalt å bruke. Hodetelefonledning/-kabel, mikrofonledning/-kabel osv. For ikke å snakke om fiberoptisk kabel. Uansett er det poengløst flisespikk - det er mer problemer med at artikkelen hevder at du trenger en helt ny type DP-kabel, enn om de bruker ordet "ledning" eller "kabel" for å beskrive den. Alle skjønner hva de mener. 2 Lenke til kommentar
Breakneckroom60 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Savner G-Sync eller Free-Sync, alle eg kjenner som spiller spill vil ha ein sånn skjerm som dette bare med ein av disse teknologiene Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 blir sikkert for dyr til at det blir noe særlig salg. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Er det større skjermer til konsoll-gaming også å få med slike frekvenshøydare? (65" og større..) Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Tipper den koster over 12 000 kr ved lansering (35") Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 VN må være noe nytt, aldri sett det før. Blir spennende å se, trodde ingen satset så mye på TN lengre at de tom kommer med en ny versjon av TN. Ellers så ville jeg vært overrasket om Samsung kom med IPS panel, da de bruker sine egne PLS skjermer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå