Gå til innhold

Rullende plastsalg i 2 versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott skildring, både i bilde, der jeg foretrekker V2 for dybdevirkningen, og tekst, som forteller om samfunn med friere tøyler på godt og vondt.

En historie i seg selv, denne måten de fyller kjøretøy på i India, samt en del andre land, der det også må være slik, skal det gå rundt.

Man merker den holdningen allerede i visse europeiske land ved Middelhavet, og ser at en del biler i landbruket vel ikke kan ha vært i EU-kontroll siste ti år.

På motorveiene i Spania, der trafikkpolitiet er blitt strenge etter at krisen inntraff, er det likevel vanlig å se varebiler (som regel hvite) med taklast i 1,5 m høyde, surret på tak. På tur om så fra Frankrike for å krysse Gibraltar. Siden det får fortsette,må man anta at det hittil har gått uten dødsulykker. Men jeg har latt meg fortelle om bråstopp, der alt fyker av og bare blir liggende.

Fin fortelling du kommer med her!

Lenke til kommentar

Et meget talende bilde !

Har vært i Alanya, Tyrkia en del ganger, og der observeres far, mor og liten datter/sønn på skuter og med handleposer dinglende på sidene. Hjelm og sikring for øvrig synes å være forbudt.

Her ser det ut til at vedkommende er ute på en langhelg, minst.

 

Mvh Ragnar

 

I India er det påbudt med hjelm for føreren av motorisert tohjuling, men ikke for passasjeren.

Forstå det den som kan.

 

Roar

Lenke til kommentar

Flotte farger og et artig motiv. V2 er best. :)

Jeg så faktisk en video en dag der de hadde greid å få 9 personer på en moped, det er sjukt og fullstendig uansvarlig! De hadde laget en anordning med fjøler på hver side der det altså satt 3 personer på hver side av sykkelen, samt at der var tre stykker på selve sykkelen.

Balansekunst på høyt nivå!

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Jeg har nevnt det før, og jeg gjentar det nå:

Du er en sabla god historieforteller, - både verbalt og gjennom bildene dine.

Dagens bilde synes å vise at innbyggerne i Marcello også lever i "plastalderen", og alskens boller og beholdere i plast er muligens i ferd med å fortrenge tunge, sprø leirkar og krukker med kort levetid.

Personen på sykkel har muligens gjort seg et levebrød av å selge alskens husgeråd i plast.

Bildet er artig og humoristisk sett fra vårt ståsted i verden, men for syklisten er nok dette muligens "bare en vanlig hverdag".

Et blinkskudd dette, Roar, og en god dokumentasjon fra et mer fargerikt og eksotisk land enn vårt eget !

Jeg synes at versjon 2 bidrar best til å fokusere på den antatt omreisende landhandleren.

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...