AfterGlow Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Det neste medlemmet i smarthjemmet?Google-ansatt lagde smart speil som kjører Android Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) "Lille speil på veggen der"- bør kjenne igjen familiemedlemmet som står foran. Informasjonsbehovet varierer mye fra person til person. Endret 3. februar 2016 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 "Lille speil på veggen der"- bør kjenne igjen familiemedlemmet som står foran. Informasjonsbehovet varierer mye fra person til person. Jeg liker den idéen, men da ville jeg satsa på stemmegjenkjenning. Har lite lyst på et IoT kamera på badet 4 Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 "Lille speil på veggen der"- bør kjenne igjen familiemedlemmet som står foran. Informasjonsbehovet varierer mye fra person til person. Jeg liker den idéen, men da ville jeg satsa på stemmegjenkjenning. Har lite lyst på et IoT kamera på badet Tar det med badevekta 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hmmm... noe sier meg at "smart bad" fort kan bli skumle saker. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Det er bare å ta pengene mine. Gi meg. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Merko Skrevet 3. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 3. februar 2016 Morsomt at denne artikkelen kom idag, når jeg selv jobber med tilsvarende speil, dog til gangen, ikke badet. Blir montering av skjerm idag. (Bakside:) 15 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Merko: obligatorisk med prosjekttråd for dette 5 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Merko: obligatorisk med prosjekttråd for dette Hehe. kan nok gjøre det 5 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Morsomt at denne artikkelen kom idag, når jeg selv jobber med tilsvarende speil, dog til gangen, ikke badet. Blir montering av skjerm idag. (Bakside:) Dette er jo helt fantastisk, Merko! Hold oss oppdatert! - Niklas Lenke til kommentar
FB.005429770086108 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Har sett mange som har laget slike speil selv. De har da brukt samme metode, med en tv skjerm bak. De har brukt f.eks Raspberry pi til å gjøre det samme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 hvorfor ikke legg inn software som allerede finnes fra feks galaxy tlf? touche speilet hvis man ønsker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Merko: Hvor fikk du tak i halvgjennomsiktig speil? Hva kostet det? Jeg har lekt med tanken på å starte et lignende prosjekt men har altså ikke funnet den typen speil hos lokale forhandlere i Tromsø og søk på nettet gir ikke noe fornuftig. 3 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Lurte på noe slikt for en stund siden selv, men slet litt med å finne egnet skjerm. Noen ideer? Lenke til kommentar
G Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Merko: Hvor fikk du tak i halvgjennomsiktig speil? Hva kostet det? Jeg har lekt med tanken på å starte et lignende prosjekt men har altså ikke funnet den typen speil hos lokale forhandlere i Tromsø og søk på nettet gir ikke noe fornuftig. Ring politiets forhørsavdeling, kanskje de har en distributør. Eller hvorfor ikke bare spør en større glassmester. Må vel gå an å oppdrive? Hollywood knuser jo sikkert ørten slike speil pr. år, de må jo bare vite hvor det går an å skaffes i fra. Endret 3. februar 2016 av G Lenke til kommentar
Wolfsi Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Raspberry pi magic mirror Tror det er i samme området Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Merko: Hvor fikk du tak i halvgjennomsiktig speil? Hva kostet det? Jeg har lekt med tanken på å starte et lignende prosjekt men har altså ikke funnet den typen speil hos lokale forhandlere i Tromsø og søk på nettet gir ikke noe fornuftig. Det heter toveisspeil. Kan være det er letter å finne om du spør etter det. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Reddit er nede akuratt nå, men følgende linker skal være til DIY poster med slike speil. https://www.reddit.com/r/DIY/comments/3yiu6j/a_magic_mirror_powered_by_a_raspberry_pi_best/ https://www.reddit.com/r/DIY/comments/3zxb2p/my_4k_raspberry_pi_magic_mirror_xpost_rraspberry/ https://www.reddit.com/r/DIY/duplicates/364nk2/from_op_smart_mirror_project/ https://www.reddit.com/r/DIY/duplicates/40kph1/magic_mirror_also_with_motion_detection/ https://www.reddit.com/r/DIY/comments/43wwzf/magic_mirror_for_the_masses/ Noen av de skal ha ganske gode veiledninger, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Denne fikk jeg lyst på. Klarte ikke å se hvor stor skjerm han hadde bakpå. Dersom man kan få "speilet" med skjerm ganske så tynt hadde det vært perfekt. Hvis dataenheten kan legges et annet sted enn bakpå så kunne man fått det tynnere. Endret 4. februar 2016 av DJViking Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg har jobbet med å lage en webside som lar deg definere innholdet i speilet - det vil si at det eneste arbeidet du trenger å gjøre er å bygge speilet, og sørge for å få vist denne websiden inni speilet. Det vil fungere enten du bruker Android, Linux, Windows, Windows IoT, Mac Mini, kanskje til og med Chromecast. Hvordan er interessen for noe slikt? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg