Gå til innhold

Hovedkort med rask PCI-E buss for hackingtosh.

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurder hovedkort med mange PCI-E 16x buss kan godt være brukt.

Har noen tips hva som kan fungere bra med OSX?

Ut av boksen?

Det jeg ser for meg er å bruke:

2Port NGFF M.2 B+M Key SSD to PCI-E PCI Express 4X 4 Lane Converter Card Adapter

Problemet med begge bruker PCI Express 4X, hadde den brukt PCI-E 8x eller mere ville man slippet billigere unna med hovedkort.

eller:

Intel 750 SSD 400GB PCIe 3.0 HHHL 1/2 Height PCIe 3.0 (HHHL), 2500MB/1200MB/s read/write, 20nm, MLC men tror den vil fungere dårlig i OSX.

Nå er det samme hva slags hovedkort, men vil foretrekke Asus eller gigabyte helst.

Gjerne med IPXE og m.2 support boot.

Er ikke ekspert selv men tror jeg minst må ha Z97 basert hovedkort.

Kan gjerne være brukt som er bra for overklokking, har ikke planer for skylake ennå.

Grunnen for jeg ikke kjøper nytt, eller ikke trenger det er på grunn av dollar kursen og trenger ikke det nyeste, Særlig Sata express gjør det så dårlig i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok de fleste må ha .ktext

Kext Utility for Mac

xidlv.png

Tror det ikke finnes et hovedkort man slipper det med.

Kanskje ikke så vanskelig hvis man først får bootet OSX men sist erfaringer med snow leopard var det vanskelig å bytte ut iboot, og fremdeles oppgradere til nyere OSX på 1 TB harddisk.

Fra nå av håper jeg helst å bruke SSD og vet sata porter er en del kluss med.

Beste ville vært hvis man kan flashe biosen med fake OSX loader som støtter Bootcamp?, men usikker på om det er trygt da det kan bety virus og trøbbel med windows 10?

Er litt usikker på om det er praksis mulig å bruke Boot Camp i så fall?

Eller om EFI\UEFI er så forskjellig at det ikke er mulig å flashe bios til EFI og fremdeles får UEFI utsende:

Clover EFI bootloader

z87x-ud3h-uefi-bios-1l.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...