Gå til innhold

Canaldigital tvnorge saken 100 mbit gratis en måned gjelder ikke storbrukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om det blir router\switch da beste å ha en i samme.

Hvis det er den under du tenker på eller tilsvarende ser dette veldig bra ut ja, synd det er Xeon de koster unødvendig mye

Spørs om man trenger 16 GB ram i en switch, og mangler displayport\HDMI.

 

 

"Mangler displayport\HDMI"?

Du trenger jo ikke noe HDMI på en switch!??

 

 

Hørt om Manage switch?

Lenke til kommentar

Canal Digital signerte på gratis tilbud i ett år, men nekter å innfri

 

 

Som å prate med en lyktestolpe, mener Lasse, som vil ha det dørselgeren lova av TV-leverandøren.

Dinside 13. oktober i fjor møtte Lasse Ljung en dørselger fra Canal Digital. Ljung var skeptisk, men selgeren ga han et tilbud han ikke kunne si nei til: Gratis TV og 500 mbit/s-bredbånd i et helt år, uten noen bindinger.

Så er ikke eneste som sliter med canaldigital, godt dere mener kjøperen her har lite hva man skal si. Og burde være voksen nok å forstå det ikke vil fungere slik.

Canaldigital\telenor kan inngå hva som helst betingelser for enkelte, men også si de aldri har avtalt det, kundene sitter igjen med regner og inkassokrav fordi canaldigital driver mafiavirksomhet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Jeg har en server som kjører pfsense. LAN på pfsense boksen er koblet i en gbit switch, der resten av klientene og filserver er tilkoblet.

 

Ved overføring av større filer fra f.eks klient til filserver(altså internt på switch), så får jeg for det første ikke full hastighet. Og cpu load på pfsense boksen går opp, samtidig som trafikk graph på WAN interface hopper opp til full last(33mbit som er maks på nettlinjen).

 

Noen kloke hoder her? Når det flyttes filer internt på nettverket, via switchen. Så skjønner jeg ikke hvorfor routeren skal ha noen påvirkning? Værtfall ikke generere trafikk på nettlinjen?

Da må du ha svak cpu eller like lite peiling som meg. Jeg får langt bedre resultat med asus j1900i-c selv om cpuen blir noe belastet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har en server som kjører pfsense. LAN på pfsense boksen er koblet i en gbit switch, der resten av klientene og filserver er tilkoblet.

 

Ved overføring av større filer fra f.eks klient til filserver(altså internt på switch), så får jeg for det første ikke full hastighet. Og cpu load på pfsense boksen går opp, samtidig som trafikk graph på WAN interface hopper opp til full last(33mbit som er maks på nettlinjen).

 

Noen kloke hoder her? Når det flyttes filer internt på nettverket, via switchen. Så skjønner jeg ikke hvorfor routeren skal ha noen påvirkning? Værtfall ikke generere trafikk på nettlinjen?

Da må du ha svak cpu eller like lite peiling som meg. Jeg får langt bedre resultat med asus j1900i-c selv om cpuen blir noe belastet.

 

 

Det mest humoristiske her, er at du fatter faktisk ikke hva som var problemet, eller forskjellen fra dine "problemer". Du kan for øvrig trøste deg med at de aller fleste har langt mer peiling en deg.

Endret av Rusher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Canal Digital signerte på gratis tilbud i ett år, men nekter å innfri

 

 

Som å prate med en lyktestolpe, mener Lasse, som vil ha det dørselgeren lova av TV-leverandøren.

Dinside 13. oktober i fjor møtte Lasse Ljung en dørselger fra Canal Digital. Ljung var skeptisk, men selgeren ga han et tilbud han ikke kunne si nei til: Gratis TV og 500 mbit/s-bredbånd i et helt år, uten noen bindinger.

Så er ikke eneste som sliter med canaldigital, godt dere mener kjøperen her har lite hva man skal si. Og burde være voksen nok å forstå det ikke vil fungere slik.

Canaldigital\telenor kan inngå hva som helst betingelser for enkelte, men også si de aldri har avtalt det, kundene sitter igjen med regner og inkassokrav fordi canaldigital driver mafiavirksomhet.

 

Som å prate med en lyktestolpe, ja. Det kjenner jeg meg igjen i...

 

Kunden forstår nok at det ikke kan og vil fungere slik. Canal Digital driver ikke mafiavirksomhet, de driver butikk. Og butikken skal gå rundt.

 

Når det er sagt, har kunden en signert kontrakt, og den skal være gyldig, om selgeren har gjort aldri så mye feil. Jeg mener at kunden har en god sak her, selv om han har fått et urealistisk bra tilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kjenner jeg meg i man skulle nesten tro de på canaldigital er opptatt å fremstå som useriøs.

Eller at de velger å skaffe selgere\kundebehandler kun etter pris og effektivtet kvalitet kan man se langt etter.

 

Canaldigital\Telenor vil aldri gi service ut over det de må, så sant man får internet spiller kvaliteten på bredbånd hastigheten lite.

Lenke til kommentar

Problemet med telenor på grunn av de er pålagt å leie fiberen tilbyr ikke ikke fiber til nye kunder.

Kun eksiterende som har fiber fra før av.

 

Derfor blir de ikke konkurent.

Angående den dinside saken, blir det feil en kunde får gratis bredbånd\TV når alle andre hadde måtte betale 15000 kr i året for samme tjeneste. Hvis det var slik at fiberen allerede var gravd, er det snakk om villafelt i tillegg fikk jeg nesten lyst å si opp bredbåndet i protest med tanke på de fleste må betale mye, så håper i den saken må den opp til høyesterett for å få medhold.

Lenke til kommentar

Problemet med telenor på grunn av de er pålagt å leie fiberen tilbyr ikke ikke fiber til nye kunder.

Kun eksiterende som har fiber fra før av.

 

Derfor blir de ikke konkurent.

Angående den dinside saken, blir det feil en kunde får gratis bredbånd\TV når alle andre hadde måtte betale 15000 kr i året for samme tjeneste. Hvis det var slik at fiberen allerede var gravd, er det snakk om villafelt i tillegg fikk jeg nesten lyst å si opp bredbåndet i protest med tanke på de fleste må betale mye, så håper i den saken må den opp til høyesterett for å få medhold.

Hæ? Hvorfor må du alltid blande inn så mye forskjellig at det blir umulig å forstå hva du mener?

 

Telenor graver så absolutt ut mer fiber, selv om de kanskje ikke gjør det akkurat der du bor.....

 

Det er klart det er feil at han har fått det gratis, og han er selvfølgelig klar over det selv. Det som er interessant i den saken er jussen, altså må CD overholde en kontrakt signert av en ansatt som ikke følger CD sine regler? Kunde skal i utgangspunktet ikke klandres for at CD ikke har kontroll over egne selgere, men samtidig har han selvsagt vært klar over at dette ikke kan være korrekt.

Det er derimot ikke bra for noen(bortsett fra han selv) om han får medhold i retten. CD vil selvsagt overleve, men om tilsvarende saker skjer med små bedrifter vil de kunne gå konkurs.

 

At du betaler 15 000,- i året har som vanlig ingenting med saken å gjøre. Det er noe du selv velger å gjøre, og som du fritt kan slutte å gjøre akkurat når du vil. Og siden du ikke gjør annet enn å klage over CD, skjønner jeg ikke hvorfor du samtidig velger å betale så mye...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At du betaler 15 000,- i året har som vanlig ingenting med saken å gjøre. Det er noe du selv velger å gjøre, og som du fritt kan slutte å gjøre akkurat når du vil. Og siden du ikke gjør annet enn å klage over CD, skjønner jeg ikke hvorfor du samtidig velger å betale så mye...

Problemet som du vet har ingen andre alternativet.

Å flytte koster langt mere en 15 000 kr året.

 

Bare kostnaden å leie lastebil + Sjåfør koster fort mere det.

Men nevner det fordi det ikke er rettferdig enkelte skal betale mye og få dårlig tilbud.

Vet lite om hovedårsaken til selgeren kom til den personen i utgangspunktet.

 

Hvis ikke selgeren var full eller dum ville han ikke tilbydt 500 mbit og tvtjeneste gratis 1 år med mindre det var veldig stor konkuranse i området.

 

Er vel ikke bare å spørre en bedrift i oslo å leie internet dems til tilsvarende sum man betaler for canaldigital.

Hadde det vært mulig så kunne jeg vurdert det.

Eller leie bolig til tilsvarende pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

At du betaler 15 000,- i året har som vanlig ingenting med saken å gjøre. Det er noe du selv velger å gjøre, og som du fritt kan slutte å gjøre akkurat når du vil. Og siden du ikke gjør annet enn å klage over CD, skjønner jeg ikke hvorfor du samtidig velger å betale så mye...

Problemet som du vet har ingen andre alternativet.

Å flytte koster langt mere en 15 000 kr året.

 

Bare kostnaden å leie lastebil + Sjåfør koster fort mere det.

Men nevner det fordi det ikke er rettferdig enkelte skal betale mye og få dårlig tilbud.

Vet lite om hovedårsaken til selgeren kom til den personen i utgangspunktet.

 

Hvis ikke selgeren var full eller dum ville han ikke tilbydt 500 mbit og tvtjeneste gratis 1 år med mindre det var veldig stor konkuranse i området.

 

Er vel ikke bare å spørre en bedrift i oslo å leie internet dems til tilsvarende sum man betaler for canaldigital.

Hadde det vært mulig så kunne jeg vurdert det.

Eller leie bolig til tilsvarende pris.

 

Det finnes alltid andre alternativer! Du kan f.eks. kontakte ICE eller Netcom og få mobilt bredbånd. Antakelig kan NextGenTel eller andre tilby deg noe via telefonlinjer også.

 

Du får definitivt ikke et dårlig tilbud. 500/50 som du har i dag er helt i toppklassen av hva man kan forvente av bredbånd i Norge i dag(og såvidt jeg skjønner så har du ikke problemer med å få den hastigheten heller). Og 1000,- i måneden er en pris som markedet(inkludert deg) er villig til å betale for noe man egentlig ikke har bruk for(selv om det kan være praktisk en gang i blant). Du kan jo helt fint gå ned på hastighet og betale mye mindre, kun ditt valg å betale 1000,- i måneden!

 

Det er ganske åpenbart at denne selgeren enten var drittlei av jobben sin, eller muligens faktisk kjente denne brukeren. Det handler ikke på noen måte om stor konkurranse.

 

Hvorfor skal man spørre en bedrift om å leie Internet fra dem? De fleste bedrifter har LANGT lavere hastigheter enn 500/50 og betaler mye mer enn 1000,- i måneden for dette. Som eksempel, min tidligere arbeidsgiver(stort IT selskap) hadde 1stk 50Mbit hovedlinje, med 1stk 30Mbit linje som backup(ren backup, kjørtes ikke samtidig). Dette kostet mange ganger så mye som du betaler for 500/50.

 

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men som flere har nevnt før: Hvis du har så utrolig stor bruk for 2Gbit linje, hvorfor betaler du ikke et selskap alla Bayonette for å få det? Det vil selvsagt koste langt mer enn 15 000,- i året, men hvis det er livsnødvendig så er det livsnødvendig.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enighet mellom Canal Digital og Discovery

Selv om det er fremdeles usikkert om canaldigital fremdeles vil betale for dplay var vist snakk om kun 11 dager dette.

Denne måneden har 29 dager så usikkert om canaldigital vil si det kun refunder 11 dager (39 kr per kunde) istedenfor 79. Da de sa de vil refuderte deplay men sa ikke noe om de kun refunder kun dagene man har gått glipp av.

 

Men bra saken er løst, selv om det er usikkert hvor høy prisstigning det blir får håpe det er kun er snakk om noen kroner, så håper vi i løp av 6 måneder kan man si opp TV avtalen og kun ha internett.

 

Bayonette har sagt de kun vil tilby internett til borettslag\bedrifter ikke enebolig eller boligfelt foreløpig.

De har dermed ikke gitt ut noen pris da det vil være urimlig høy etableringspris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Godt at CD og Discovery endelig er enige ja, selv om jeg venter til jeg ser prisstigningen før jeg jubler uhemmet...

 

Sånn som jeg tolker CD så dekker de DPlay i hele Februar(79,-), og nekter å tro at de er så dumme at de prøver å avspise noen med kun 11 dager etter alt dette styret. :-)

 

Når det gjelder å få fiber hjem, så handler alt om penger selvfølgelig! Hvis du er villig til å betale nok, så vil noen være villige til å gi deg fiber. Men for 99,9999% vil det selvsagt være uforholdsmessig dyrt å gjøre noe sånt alene. Det beste ville selvsagt vært å finne 10+ naboer og ta gravejobben på dugnad, det ville gjort kostnadene litt mer levelige. Men alt avhenger selvsagt at hvor du bor i landet, hvor langt det er til nærmeste sentral osv osv.

Lenke til kommentar

Enighet mellom Canal Digital og Discovery

Selv om det er fremdeles usikkert om canaldigital fremdeles vil betale for dplay var vist snakk om kun 11 dager dette.

Denne måneden har 29 dager så usikkert om canaldigital vil si det kun refunder 11 dager (39 kr per kunde) istedenfor 79. Da de sa de vil refuderte deplay men sa ikke noe om de kun refunder kun dagene man har gått glipp av.

 

Mye info her: https://kabel.canaldigital.no/hjelp/info/

 

Kort versjon: Ja, de refunderer hele måneden.

Lenke til kommentar

Tenk på hvor mye penger det er snakk om 80 kr x 500 000 kunder = 40 milioner tap i fortjeneste.

Men telenor\canaldigital regner vel med ikke alle vil gå for den løsningen så tapet blir kanskje ikke så stort.

 

Gratis cmore for de som ikke har det, koster vel også litt kanskje 1 milion.

100 mbit tviler jeg koster noe særlig da infrastrukuren er bygget ut, så der taper vel CD\Telenor ikke noe på.

Men de har nok tap en del på miste en del kunder også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror det er svært få som benyttet seg av gratis Dplay, og de som har benyttet seg av det har de klart å beholde som kunde videre med å gi de 79 kroner i avslag på regningen. Alt i alt er dette noe CD tjener på og ikke taper noe som helst på.

 

Cmore er vel deres egen tjeneste? Å gi dette gratis til kunder i 2 måneder har de nok heller ikke noe tap på. Rettighetene for det de sender her har de alt betalt for, og må nok ikke ut med noe mer selv om flere kunder nå har disse kanalene tilgjengelig. Om noe, så vil de tjene på dette også. Jeg kan nesten garantere deg at en blir oppringt av selgere eller kontaktet på epost/sms om å beholde disse kanalene videre. Dette er det helt sikkert noen som takker ja til, og dermed har i teorien CD fått nye kunder på deres egne betalingskanaler.

 

Det eneste de har tapt på er jo omdømme og de kundene som faktisk sa opp. Hvor mye de taper grunnet omdømme er umulig å si, og det er nok heller ikke veldig mange som har sagt opp. De fleste er nok fornøyd med at kanalene nå er tilbake, så går dette rett i glemmeboken etter kort tid hos folk flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...