LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Og spiller det egentlig noen rolle for deg? Vil ikke du uansett si opp TV abonnementet så fort du får muligheten til det? Du tror ærligtatt NRK og canaldigital ikke vil forsette med koblingsalg selv etter analoge kanaler blir avsluttet derfor mener jeg 4k er et minimumkrav ellers kan telenor\canaldigital reise dit peppern gror. Selv i dag er det vanskelig å bli kun internetkunde for internett om man har en far som står for TV delen. Så derfor vil jeg vente til 1 gigabit\s blir tilgjengelig om jeg skal vurdere å ta over internet avtalen. Du tror vel på julenissen også? Da slike selskaper har vel en strategi hvis de blir pålagt å fjerne analoge signaler, så må de sørge for å få inntekter på en annen måte samme med NRK. Da er det veldig surt å ikke kunne kreve 4k kanaler. Da snakker jeg ikke programvare som oppskaler men at bildekvaliteten blir så bra som High Dynamic Range (HDR) slik at det ser ut som 4k stillbilder hele veien som kan måles mot blueray 4k filmer i fremtiden på 100 GB disker, vil kreve en del hastighet på docsis 3.1 i så fall. Endret 4. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Det neste de kommer med nå er vel at alle som ikke skriftlig gir beskjed om at de vil tilbake til sin gamle hastighet vil bli fakturert for brebånd 100. Trenger jeg å gjøre noe for å avslutte Bredbånd 100? Er det noen skjulte kostnader? Absolutt ikke. Den økte kapasiteten gir vi deg som kompensasjon fordi situasjonen med Discovery påvirker deg. 1. Mars vil ditt bredbånd automatisk gå tilbake til din opprinnelige hastighet. Så blir spennende å se canaldigital holder hva de lover. Det spiller liten rolle for meg uansett. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Forbrukerombudet: - Canal Digital-kunder kan kreve prisavslag Vi kan ikke trylleDinside har som reell kunde kontaktet Canal Digital Parabols kundeservice, for å be om prisavslag på grunn av mangelen på kanaler, slik Forbrukerombudet oppfordrer til. Det gikk ikke akkurat på skinner - selv om det skal sies at ventetiden på telefon til kunderservice var overraskende kort. - Vi har lest at Forbrukerombudet sier man kan kreve prisavslag på grunn av de manglende kanalene. Kan dere ordne så jeg får det på neste regning, når det er avklart hvor mange dager det blir? spør vi kundeservice. - Vi får ikke endret på regningen. Vi kan ikke trylle. Slik lyder tilbakemeldingen fra kundeservice, som påpeker at de ikke gir prisavslag, men derimot kan tilby tre gratis filmer som kompensasjon. Lenke til kommentar
GA Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Og spiller det egentlig noen rolle for deg? Vil ikke du uansett si opp TV abonnementet så fort du får muligheten til det? Du tror ærligtatt NRK og canaldigital ikke vil forsette med koblingsalg selv etter analoge kanaler blir avsluttet derfor mener jeg 4k er et minimumkrav ellers kan telenor\canaldigital reise dit peppern gror. Selv i dag er det vanskelig å bli kun internetkunde for internett om man har en far som står for TV delen. Så derfor vil jeg vente til 1 gigabit\s blir tilgjengelig om jeg skal vurdere å ta over internet avtalen. Du tror vel på julenissen også? Da slike selskaper har vel en strategi hvis de blir pålagt å fjerne analoge signaler, så må de sørge for å få inntekter på en annen måte samme med NRK. Da er det veldig surt å ikke kunne kreve 4k kanaler. Da snakker jeg ikke programvare som oppskaler men at bildekvaliteten blir så bra som High Dynamic Range (HDR) slik at det ser ut som 4k stillbilder hele veien som kan måles mot blueray 4k filmer i fremtiden på 100 GB disker, vil kreve en del hastighet på docsis 3.1 i så fall. NRK og Canal Digital har ingenting med hverandre å gjøre i denne sammenhengen. Og NRK er faktisk styrt av staten, så om du er så negativ til de er det bare å begynne i politikken og forsøke å endre på dagens oppsett. De vil garantert prøve å fortsette med koblingsalg av TV/Internett pakker(f.eks. rabatt på Internett hvis man også har TV), men hvis lovgivningen blir endret så er det lite de får gjort for å hindre det. Jeg tror på julenissen? Hvor gammel er du egentlig? Jeg prøver jo bare å gi deg litt mer realisme her, da du forventer at Docsis 3.1 kommer til å revolusjonere hverdagen din på et eller annet vis... Sannsynligvis vil du ikke få mulighet til 1 Gbps i 2016(i det minste ikke til spesielt lave priser). Sannsynligvis vil du måtte fortsette å ha TV fra CD for å også få Internet i 2016. Sannsynligvis må du vente minst 2-3 år før 4k og spesielt HDR begynner å dukke opp på vanlige TV kanaler. Det du tydeligvis sliter voldsomt med å forstå er at dine "behov"(i anførselstegn, da du absolutt ikke har behov for noe av det du spør om her) er ganske ekstreme og i mange tilfeller direkte idiotiske. Beklager at jeg blir irritert her, men jeg har forsøkt gang på gang å svare deg på en skikkelig måte uten hell. Skal holde meg unna dine tråder fremover, men anbefaler at du snart lager en tråd som bare heter "LMH1's støttetråd" der du kan spy ut alle spørsmålene dine på 1 sted i stedet for å teppebombe forumet med nye tråder... 9 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 NRK og Canal Digital har ingenting med hverandre å gjøre i denne sammenhengen. Og NRK er faktisk styrt av staten, så om du er så negativ til de er det bare å begynne i politikken og forsøke å endre på dagens oppsett. De vil garantert prøve å fortsette med koblingsalg av TV/Internett pakker(f.eks. rabatt på Internett hvis man også har TV), men hvis lovgivningen blir endret så er det lite de får gjort for å hindre det. Canaldigital\Telenor er også statseide så man kan vel si de også blir styrt av staten? Ser du for meg som politikker? I så fall ville både vinmonopolet, NRK legges ned eller starte privateid firma. Samme med NSB og nav drive selvstendig ikke bli sponset av staten. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 hvorfor bryr dere dere. Er bare tv Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Les hva som skrives, så skjønner du Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 NRK og Canal Digital har ingenting med hverandre å gjøre i denne sammenhengen. Og NRK er faktisk styrt av staten, så om du er så negativ til de er det bare å begynne i politikken og forsøke å endre på dagens oppsett. De vil garantert prøve å fortsette med koblingsalg av TV/Internett pakker(f.eks. rabatt på Internett hvis man også har TV), men hvis lovgivningen blir endret så er det lite de får gjort for å hindre det. Canaldigital\Telenor er også statseide så man kan vel si de også blir styrt av staten? Ser du for meg som politikker? I så fall ville både vinmonopolet, NRK legges ned eller starte privateid firma. Samme med NSB og nav drive selvstendig ikke bli sponset av staten. NAV drives selvstendig? Hittil morsomste du har skrevet, tror jeg. Og det sier ikke rent lite :----D ----------- Til info: Telenor ASA eies ~58% av staten. 5 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 NRK og Canal Digital har ingenting med hverandre å gjøre i denne sammenhengen. Og NRK er faktisk styrt av staten, så om du er så negativ til de er det bare å begynne i politikken og forsøke å endre på dagens oppsett. De vil garantert prøve å fortsette med koblingsalg av TV/Internett pakker(f.eks. rabatt på Internett hvis man også har TV), men hvis lovgivningen blir endret så er det lite de får gjort for å hindre det. Canaldigital\Telenor er også statseide så man kan vel si de også blir styrt av staten? Ser du for meg som politikker? I så fall ville både vinmonopolet, NRK legges ned eller starte privateid firma. Samme med NSB og nav drive selvstendig ikke bli sponset av staten. Staten har otroligt liten styring av driften till Canal Digital. De må vara största aktieägare, men att de skulle pirka i saker som detta, nej, det händer inte. Lenke til kommentar
Populært innlegg Ar`Kritz Skrevet 4. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2016 NRK og Canal Digital har ingenting med hverandre å gjøre i denne sammenhengen. Og NRK er faktisk styrt av staten, så om du er så negativ til de er det bare å begynne i politikken og forsøke å endre på dagens oppsett. De vil garantert prøve å fortsette med koblingsalg av TV/Internett pakker(f.eks. rabatt på Internett hvis man også har TV), men hvis lovgivningen blir endret så er det lite de får gjort for å hindre det. Canaldigital\Telenor er også statseide så man kan vel si de også blir styrt av staten? Ser du for meg som politikker? I så fall ville både vinmonopolet, NRK legges ned eller starte privateid firma. Samme med NSB og nav drive selvstendig ikke bli sponset av staten. Jeg har tenkt kjapt gjennom alle "problemene" dine, og er ganske sikker på at SAMTLIGE kan løses på følgende måte: Du flytter til USA, kjøper en svær eiendom midt ute i ingenting (men med en stor fiberkabel som går forbi), erklærer området som en ny delstat (New Norway) og innfører dårlig norsk som offisielt språk. Da slipper du i alle fall at den norske velferdsstaten egler seg inn på deg på alle mulige måter. 11 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) USA er dårlig land å bo i dårlig økonomi mange fattige. Sjekk: Nå er USA dyrere enn Norge Så må man forsikre seg ellers blir man syk og må inn på sykehus risiker man å måtte betale milioner av kroner for å bli bra. Slik er det ikke i norge. På trygdeordninger og sykdom er nok norge de beste landet å bo i. Politikerne vil neppe prioritere internet\TV koblingsalg da det finnes langt viktige saker å ta tak i: Så spørsmålet blir heller om det er riktig vi skal betale 9 ganger kostpris for bredbånd utbygging. Og om det er riktig man skal bli pålagt å ha TV dekoder med tanke på NRK. Endret 5. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Nei, det burde bli pålagt at alle ISP skal være non-profit. Kanskje vi hadde hatt 2gbit internett til 999 per måned da. Endret 5. februar 2016 av TheHaughom 1 Lenke til kommentar
GA Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Kan vi ikke bare sette av en 100+ milliarder til å bygge ut 10Gb nett til alle hus i Norge, basert på Single Mode fiber, SFP+ og Docsis 16.4? For ikke å glemme USB 5,7 med minst 7000 MB/s hastighet? Vi trenger jo bare å ofre noen veier, sykehus og velferdsgoder, men da vil vi jo for alltid slippe å bruke noen timer ekstra på å laste ned et Steam bibliotek på 600GB. Og btw: Tving alle TV kanaler til å produsere og sende alt i 8k, helt gratis i samme slengen. Ellers har de tross alt ikke livets rett. 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Oppdatert 5. februar:Dagbladet meddeler nå at Canal Digital vil tilby sine kunder én gratismåned med Dplay. Dette i form av en refusjon som du vil finne mer informasjon om på «Min side» når du er logget inn på Canal Digitals kundesider. Strømmetjenesten er tilgjengelig via en nettleser på PC eller Mac. Discovery tilbød tidligere en iPad-app, men den er nå fjernet fra App store etter svært dårlige brukeromtaler. Det er på tide, da har vel kanskje kundene ikke så mye å klage på lengere? Problemet det er ikke lite informasjon hvordan man får dette refundert. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) http://www.dn.no/etterBors/2016/02/05/1012/telenor-tilbyr--betale-strmmeabonnement-p-tvnorge Som det står kommer det snart informasjon om refundering via MIN SIDE. Endret 5. februar 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Oppdatert 5. februar:Dagbladet meddeler nå at Canal Digital vil tilby sine kunder én gratismåned med Dplay. Dette i form av en refusjon som du vil finne mer informasjon om på «Min side» når du er logget inn på Canal Digitals kundesider. Strømmetjenesten er tilgjengelig via en nettleser på PC eller Mac. Discovery tilbød tidligere en iPad-app, men den er nå fjernet fra App store etter svært dårlige brukeromtaler. Det er på tide, da har vel kanskje kundene ikke så mye å klage på lengere? Problemet det er ikke lite informasjon hvordan man får dette refundert. Om de faktisk reduserer prisen med 79 kroner nå så er jo det supert, men hjelper lite om reduksjonen er midlertidig dersom kanalene er borte permanent. Da burde de satt ned prisen permanent også. Dette tyder nå bare på at de har merket noe negativ pågang de siste dagene, om ikke hadde de aldri gjort noe slikt. Forøvrig en litt artig kommentar. Får en til å lure på hvor lite Discovery faktisk får betalt for hver kunde av CD. Men vi lurer jo også litt på hvordan vi skal tolke dette. Har det gått opp for Telenor at vårt innhold er mer verdt enn det de har vært villige til å betale til nå? Hvis vi kan få 79 kroner måneden fra Telenor, blir våre opprinnelige krav bare lommerusk. Nå snakker vi kaffetrakter, skriver Skoland. Endret 5. februar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Forbrukerombudet: - Ulovlig å drive slik Canal Digital gjør - Vi mener det er ulovlig å drive slik Canal Digital gjør med tvungen koblingssalg av bredbåndsavtale og TV-avtale, sier forbrukerombud Gry Nergård i Forbrukerombudet. Vi har flere ganger tatt opp at det burde lovfestes et forbud mot tvungen kobling, men ikke fått gehør for det. Derfor har vi brukt lang tid på å forhandle med Canal Digital og Get for å få på plass disse løsningene som skal tre i kraft i 2016, sier hun og legger til:- Vi er fornøyd med at vi faktisk har klart å få selskapene til å løse opp tvungen kobling i løpet av 2016. Selvsagt hadde vi ønsket at det hadde vært på plass allerede slik at Canal Digitals kunder nå kunne valgt å gå ut av tv-avtalen og fremdeles beholdt bredbåndsavtalen, sier Nergård.Finn Myrstad i Forbrukerrådet uttalte til Dagbladet tidligere denne uka at rundt 600 000 nordmenn har bindende fellesavtaler, noe som gjør det vanskelig for forbrukerne å bytte leverandør. For mange, er det få eller ingen alternativ til begge deler.- Det er mangel på konkurranse og valgfrihet for forbrukeren. Nå har de største aktørene tvunget koblingssalg. Det betyr at om du kjøper internett, må du ha tv fra samme leverandør - det er ikke reell konkurranse, sier han. Står langt fra hverandre Partene har etter en uke med forhandlinger fortsatt ikke kommet til enighet i saken, og dermed står 2,8 millioner norske tv-seere fortsatt uten Discoverys 13 kanaler på ubestemt tid, inklusive TVNorge, MAX, FEM og Discovery Channel.Forbrukerombudet stiller seg kritisk til at forbrukerne har liten valgfrihet i forhold til leverandør.Mediepolitisk talsmann for Frp, Ib Thomsen er en av dem som mener at seerne burde få velge leverandør av tv og internett, på tross av hvem som eier kabelen inn til din bolig. Så da håper jeg det blir endringer i løp av 2016, frykter man fremdeles må ha dekoder ut 2020 men muligens man kun må ha NRK for å få internett, men analoge kanaler forsvinner. Det er på grunn av leveringsplikten på TV kanaler. Og for å sponse NRK. Slik at de ikke blir skadelidene? Kanskje slike saker gjør at det blir fortgang i sakene? Er vi heldig kanskje koblingsalg forsvinner til sommeren. Men har mine tvil. Endret 8. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Olebrumm71 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Det er lettere å få et positivt resultat hvis man er hyggelig når man henvender seg. Jeg abonnerer på 100 mbit/sek, og fikk på første henvendelse avslag på februar-regningen slik at jeg betaler for Bredbånd 50 i februar (mao et avslag på 100,- ). I tillegg til gratis CMore Film frem til 1.april selvsagt. (og nå litt seinere betalt Dplay i februar ). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Og jeg skulle ikke være hyggelig? Men du forstår vel får man slike svar har man grunn å bli forustert? Mitt inntrykk er det gjør dette for å ungå at folk å ta kontakt, hvis vi ikke snakket om elendig kundebehandler? Vellkommen til canaldigital kundeservice, vi har per dags dato ikke mottat ennå informasjon tilknyttet tvnorge saken, du som kunde er velkommen til å ta kontakt på en senere anledning for å få refundert dplay f.eks i slutten av denne måneden så skal vi se om vi finner en løsning da. Alle kunder får 100 mbit gjelder de som ikke har 100 mbit eller høyere fra før eller får cmore kostnadfritt gjelder de som ikke har dette. Vi kan ikke tilby 150-250 hastigheter ennå beklager dette selv om get tilbyr dette, ipv6 på fiber har vi heller ikke noe informasjon om. Endret 9. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Kanskje de har router med DisplayPort nå? Du kan høre om du kan få det i stedet... Endret 9. februar 2016 av TheHaughom 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå