LMH1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Hei, noen som har 100 mbit\500 mbit canaldigital? Som har fått sitt bredbånd kostnadfritt eller rabattert denne måneden? For jeg syns ikke man fremstår som egoistisk hvis man burde få rabatter hvis man betaler for 100 mbit eller 500 mbit. Men de som har under 100 mbit skal liksom få bonus? Selv om et firma kan gjøre som de vil, burde fornuften også si at levrandør burde tenke litt lengere. Problemet er nok gratis tilbudet gjelder kun for de med 50 mbit eller mindre. Prøvd å høre med kundeservice men de svarer verken på epost\facebook, man må stå over 1 time i kø når det er 150 personer i kø. Når man først kommer igjenom fikk jeg vite saken klagen er til behandling men først og fremst gjelder dette kunder med under 100 mbit? For de som har dette fra før av må vente til måneden er slutt for i så fall vurdere prisavslag hvis det blir over 3 dager sammenhengende nedetid på tvnorge. Problemet er også teoretisk mulig å dele opp kundeforholdet på TV\internett men i fremtiden vil det ikke bli bedre løsning da i slike tilfeller ikke blir gitt kompensasjon i slike saker. Får heller ikke byttet levrandør da det blir for dyrt. Men syns det burde være gjort anderledes. Da man ikke kan bytte til Get hvis man har canaldigital. Så hjelper det lite at canaldigital sier man kan bryte bindingstiden når man ikke har andre alernativer. Til dere som prøver å gi meg skylden for dette da jeg kunne ha flyttet, vennligst ikke kommenter. Ellers får jeg vurdere å rapportere det. Endret 3. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Så dette var tatt opp på facebook mot CD i går. Alle kunder som har bredbånd 100 bes om å ta kontakt med oss direkte, slik at også de får kompensasjon. Alle kunder kan også aktivere C More Film gratis via MinSide eller ved å akseptere SMS som skal være sendt til alle kunder. Så da kan du jo bare referere til hva CD selv har sagt om denne saken og kreve kompensasjon. Har du ikke bindingstid så kan du jo nedgradere til laveste og billigste hastighet og likevel får 100 mbit linjen deres ut februar som en kompensasjon. Å ringe dem er jo galskap. Det er vel 5-sifret nummer som koster 1-3 kroner i minuttet, penger som går direkte til CD. Endret 3. februar 2016 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 - Jeg synes det er fryktelig dårlig gjort at vi ikke får si opp avtalen som de lover uten å måtte krangle med dem. De drar inn penger så det synger etter, så jeg synes det er smålig at denne krangelen skal gå utover oss som tv-seere, sier Connie Olsen som først skrev om hendelsen på bloggen sin. Informasjonssjef Tormod Sandstø sier til Dagbladet at kundenes tilfredshet er det viktigste for dem. - Vi står fortsatt ved dette tilbudet. De kundene som vil si opp skal kunne gjøre det. Jeg kan ikke gå inn i enkeltsaker, men under disse omstendighetene skal ikke våre kunder være nødt til å betale ut oppsigelsestiden. Vi har prøvd å være åpne fra starten på kundenes rettigheter og de har muligheten til å si opp abonementene. Vi gjør alt vi kan for at denne situasjonen skal gå over, og håper den er midlertidig, sier Sandstø. Nei det skal ikke være lett å være canaldigital kunde nå. Selv hørte jeg med den på chat og mente jeg måtte gå gjennom forbrukerrådet\domstolen å få refudert bredbånd. De gir ikke kompensasjon\prisavslag i slike saker. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 LMH1: Det er ikke som at du har mistet noe av nettlinja, så ser ikke hva du skal ha kompensasjon for. Den delen du kan kreve kompensasjon for er TV-delen av tjenestene - ergo andre kanaler/redusert pris på kanalpakken. 3 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 LMH1: Det er ikke som at du har mistet noe av nettlinja, så ser ikke hva du skal ha kompensasjon for. Den delen du kan kreve kompensasjon for er TV-delen av tjenestene - ergo andre kanaler/redusert pris på kanalpakken. De skriver selv på facebook det motsatte! Alle kunder som har bredbånd 100 bes om å ta kontakt med oss direkte, slik at også de får kompensasjon. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke vanskeligere å være CD kunde denne uka enn forrige uke, men titusenvis av kunder som har fått vondt i rompa av å ikke se Ylvis osv. gjør det en del vanskeligere for seg selv. Jeg har ringt CD Kabel kundeservice både i går og i dag, og har ikke trengt å vente mer enn noen få minutter hver gang. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Da er du heldig. Flere som har ventet lenge, og de har jo selv gått ut i avisen og sagt i fra om lang ventetid. Ingen som har sagt det er vanskelig å være kunde hos dem, men som kunde vil en gjerne ha den varen som gjorde at vi ble kunder hos dem og som en har valgt å kjøpe. Når de nå ikke kan tilby samme vare lengre så er det klart at mange vil bytte, noen vil ha lavere pris, mens andre vil ha en form for kompensasjon. Hadde det vært snakk om et annet produkt så hadde det blitt langt mer styr rundt det. Du kan jo sammenligne det med hva som helst i grunn, der kriteriene for varen du har kjøpt endres i ettertid. Router, nettlinje, bil, matkasser, mobil osv. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 LMH1: Det er ikke som at du har mistet noe av nettlinja, så ser ikke hva du skal ha kompensasjon for. Den delen du kan kreve kompensasjon for er TV-delen av tjenestene - ergo andre kanaler/redusert pris på kanalpakken. De skriver selv på facebook det motsatte! Alle kunder som har bredbånd 100 bes om å ta kontakt med oss direkte, slik at også de får kompensasjon. Det er ekstraservice, og ikke noe de har krav på å gi på noen måte. Husk at dette er forskjellige tjenester, som er solgt inn via koblingssalg. Blir litt det samme som å kompansere tapet av offentlig tilkoblet vann boligen ved å tømme søppelet ditt dobbelt så ofte. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Spørsmål: Flere har fortsatt sine 100 mbit linjer uten noen form for høyere hastigheter. Er det slik at bare enkelte kunder får en form for kompensasjon? Svar: Alle kunder som har bredbånd 100 bes om å ta kontakt med oss direkte, slik at også de får kompensasjon Jeg sier ikke at en har krav på raskere internett fordi en mister noen kanaler, men når CD har valgt å gjøre det på denne måten bør de gi den kompensasjonen til alle, noe de selv sier at de skal gjøre i følge dem selv. Jeg mener dog at en burde fått redusert pris når en mister deler av kanalene sine. At de gir høyere hastighet på internett istedet er bare tull. Svært få har behov for det, og dette koster dem heller ikke noe å gjøre og er ett dårlig pr stunt. Sannheten er at de begynte test av linjene sine før det var avgjort om avtalen med Discovery ble videreført eller ikke, for så å snu rundt på dette som at det er en form for kompensasjon. Det neste de kommer med nå er vel at alle som ikke skriftlig gir beskjed om at de vil tilbake til sin gamle hastighet vil bli fakturert for brebånd 100. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Du kan jo vurdere å flytte hvis du er missfornøyd med servicen 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Små mennesker, som i sitt daglige alltid må gjøre som andre sier - endelig føler de rett til å ytre sin egen mening fordi de er ikke lenger er alene i sin misnøye. Dette blir som et lønnsoppgjør, mye skrik og lite ull. Telenor og Discovery kommer til en enighet. Alt blir dyrere og de små trøster seg med: "Hadde det ikke vært for oss, hadde det blitt enda dyrere!" Og i mellom tiden må jeg se på Discovery på PC - gratis. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Små mennesker, som i sitt daglige alltid må gjøre som andre sier - endelig føler de rett til å ytre sin egen mening fordi de er ikke lenger er alene i sin misnøye. Dette blir som et lønnsoppgjør, mye skrik og lite ull. Telenor og Discovery kommer til en enighet. Alt blir dyrere og de små trøster seg med: "Hadde det ikke vært for oss, hadde det blitt enda dyrere!" Og i mellom tiden må jeg se på Discovery på PC - gratis. Hva har små mennesker med denne saken å gjøre? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Nå skal vel CD også la det bli mulig å kun få internet uten at man trenger TV signalene nå i slutten av året - tror det er en av grunnene til at de er såpass hard i forhandlingene. (for 'mange' vil vel da kutte ut TV og kun streame over internet) Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke vanskeligere å være CD kunde denne uka enn forrige uke, men titusenvis av kunder som har fått vondt i rompa av å ikke se Ylvis osv. gjør det en del vanskeligere for seg selv. Jeg har ringt CD Kabel kundeservice både i går og i dag, og har ikke trengt å vente mer enn noen få minutter hver gang. Si meg, jobber du i Telenor? Nesten alle dine poster ang. Telenor eller CD oser jo av fanboyisme. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Jeg jobber for en (av de to) entreprenørene som drifter nettet til Telenor (og CD), så jeg vil tørre å påstå at jeg er bedre kvalifisert enn flertallet her inne når jeg hevder at hverken TN eller CD er i NÆRHETEN av å være perfekte. Objektivt sett er de imidlertid ikke verre enn konkurrentene. De har bare flere kunder, og dermed også flere misfornøyde kunder. Misfornøyde kunder er høylytte kunder, og dermed blir det "kult" å mislike TN/CD. EDIT: Jeg er også kunde av Telenor (VDSL) og er meget fornøyd med det. Endret 3. februar 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke vanskeligere å være CD kunde denne uka enn forrige uke, men titusenvis av kunder som har fått vondt i rompa av å ikke se Ylvis osv. gjør det en del vanskeligere for seg selv. Jeg har ringt CD Kabel kundeservice både i går og i dag, og har ikke trengt å vente mer enn noen få minutter hver gang. Si meg, jobber du i Telenor? Nesten alle dine poster ang. Telenor eller CD oser jo av fanboyisme. Du skal vell ikke bjeffe så høyt, all den tid alle dine innlegg oser "det er kult å hate Telenor" fanatisme. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Nå skal vel CD også la det bli mulig å kun få internet uten at man trenger TV signalene nå i slutten av året - tror det er en av grunnene til at de er såpass hard i forhandlingene. (for 'mange' vil vel da kutte ut TV og kun streame over internet) Nå har vel docsis 3.1 blitt utsatt vertfall en gang http://www.tu.no/it/2013/08/12/snart-far-vi-10-gbits-fra-tv-kabelen Så har litt vanskelighet for å tro det skulle skje i år, håper selvsagt på det, men som man ser tidligere så har ting en vane å bli utsatt. Det tjener kun telenor\canaldigital på. Kan være at man fremdeles i 2017 må ha digital dekoder. Så jeg syns det er frusterende å bli tvunget til å betale: Når den ikke er 4k dekoder en gang. Full HD dekoder. Pris 3490,- Frakt kr 129,- og programkort kr 25 pr. mnd tilkommer. Forutsetter 12 måneders avtale på bredbånd. Grunnpakken a kr. 384,-/mnd 4608,- Installasjon* 2490,- I tillegg kommer NRK avgift. Problemet er fordi det er fremdeles leveringsplikt for TV gjelder frem til lovverket blir endrer. Så med mindre forbrukerrådet klarer så stoppe det tviler jeg på det vil skje annet at analoge kanaler forsvinner. Men man må ha digital dekoder i 2017. Så har vanskeligheter å se for meg NRK og canaldigital vil godta at koblingsalg opphører i 2020. Jeg tror egentlig bare analoge kanaler kanskje forsvinner i dette året. Men man blir fremdeles tvonget å ha TV. Objektivt sett er de imidlertid ikke verre enn konkurrentene. De har bare flere kunder, og dermed også flere misfornøyde kunder. Misfornøyde kunder er høylytte kunder, og dermed blir det "kult" å mislike TN/CD. Vent å se jeg har selv prøvd å få klaget angående tvnorge saken men canaldigital nekter for å gi verken 100 mbit gratis. Og ønsker ikke lengere å svare på slike henvendelser. Dere som snakker om å flytte, klar over canaldigital\telenor vet det koster mye? Så å gi dårlig betingelser for å tvinge folk å flytte tjener de ganske mye på. Får bare håpe altibox klarer å bygge ut infrastrukturen sin å ta fra canaldigital kunder, men ser ut som det er vanskelig der jeg bor. Endret 4. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Du er veldig oppsatt på 4K dekoder. Hvor mange TV-kanaler sender egentlig i 4K i dag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 TVkanaler kan oppgraderes, det kan ikke dekoderen (ADB 5743 CDX fra 2012). Som mangler hdmi v2 og rask nok cpu for å støtte dette. Dere syns vel selv ADB 5743 CDX til markedspris Pris 3490,- er lattelig i dag? Borettslag kan få denne for 1500 kr eller noe slik eller leie kostnadfritt. Men syns det burde komme 4k dekoder i 2017 hvis ikke leveringsplikten på TV forsvinner. Som jeg har lite tro på. Lenke til kommentar
GA Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 TV kanaler kan oppgraderes ja, men at det kommer fullverdige 4k kanaler i nærmeste fremtid(2016-2017) er veldig lite sannsynlig. Det produseres rett og slett ikke nok materiale til det enda. Husk hvor lang tid det tok for de store kanalene å oppgradere til HD etter at HD TVene kom. Og spiller det egentlig noen rolle for deg? Vil ikke du uansett si opp TV abonnementet så fort du får muligheten til det? At den veiledende prisen på dekoderen er høy er jeg helt enig i, men på de årene jeg har hatt CD(både borettslag og enebolig) har det vært så mange muligheter til å få de gratis at jeg nå har 3(1 er gitt til mine foreldre) av dem uten å ha betalt mer enn 1,-. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå