Radiant Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hei Det hele begynte med at jeg tenkte at jeg skulle flashe biosen. Lastet ned bios og Biosflashe program til windows. Flasha deretter biosen og reboota. Sjekka i Manualen at jeg skulle resette cmos etter bios flashing. Resatte cmos men fikk bare svart skjerm når jeg skrudde på pcen. Jeg fant ut en ting at jeg hadde vist flasha med feil bios nemlig nf7-s v1.2 og jeg har nf7-s v2.0. Hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Normalt så spør man bare hovedkortprodusenten om en erstatningsbrikke som er preflashet og skifter denne ut med den ødelagte BIOS'en. Det finnes div. måter og fikse BIOS'en på selv, en måte er å bruke en bootdisk med awdflash og BIOS-filen. Når du har laget denne bootdisken så skal du editere autoexec.bat filen og tilføye: A:\>awdflash BIOS-filen.bin /py/wb/cd/sn/cc/r. Denne disketten skal du så boote med, vent i noen minutter slik at du er sikker på at BIOS'en har blitt reparert. Et annet alternativ er "hot-swapping" av selveste EPROM brikken hvor BIOS ligger. Man låner en EPROM brikke ut av en bekjent med likt hovedkort og booter maskinen med denne, når maskinen har bootet og fremdeles står på så bytter du tilbake til den brikken som er feilprogramert og så flasher med ny BIOS-fil. Dette kan høres drastisk ut men jeg har selv brukt denne metoden når jeg hadde en "bad flash". Søk på "BIOS recovery" og "BIOS hotswapping" på google så finner du mange sider om emnet. Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 søk på athlonmb.com etter hotflash(samme som hotswapping....) om dette skulle være et alternativ. evt badflash.com Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 takker for alle svar:D Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 men en ting det ligger jo ikke noen autoexec.bat på disketten. Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 da lager du det da vet du gutten min. ikke værre enn det.............bruk vanlig edit og save fila som autoexec.bat og legg inn det du trenger. (se post over) Lenke til kommentar
Radiant Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Men en ting jeg har bare kobla til Diskettstasjonen men jeg hører ikke noe lyd fra og ser ikke at den lyser. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 har du stappa i stømkabelen? : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå