Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Forslag til hus over 200 m2 med takterrasse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du har lett lenge etter hus, hva med å tegne det selv?

Dvs arkitekt tegner og beregner, du bare sitter å vifter med armene.

 

Jeg lagde uten takterasse, men jeg støpte 50m2 betongplate og lagde carport, med da utgang rett ut i etg over som blir 50m2 terasse med glass/alu-"rekkverk"

 

Som jeg har skrevet før, så er det promiller som har sokkel medregnet, men de fleste har det tegnet på.

Skal du ha over 200m2 hos deg selv, så lage sokkel, så snakker vi iallefall opp i 7-8 mill ferdig bygget med billigste sort av alt.

Lenke til kommentar

Tomt er kjøpt og nedbetalt for vår del. Men vi har fått tegnet flere forslag fra utbyggere, og har liksom ikke truffet helt. Sant som du sier at man kan tegne selv, men det er mange som er usikker. F.eks kan en arkitekt ta godt med peng for å tegne, og man ender muligens ikke opp med det du ville ha, kun litt fattigere. Vi syns det hadde vært spennende å se tegninger, linket fra andre hus i denne kategorien for ideer og innspill før vi hyrer inn arkitekt.

Endret av Tranceformation
Lenke til kommentar

 

 

 

Skal du ha over 200m2 hos deg selv, så lage sokkel, så snakker vi iallefall opp i 7-8 mill ferdig bygget med billigste sort av alt.

Snakker du her ink. tomt da?

Nei bare huset.

Har bygget 280ish m2 hus selv nå

Hibahus Flint med utleie, dvs måtte betale for sokkelen utenom hibahusprisene.

Så må man jo oppgradere ytterdører, takstein ol pga alt er av billigste sort.

Ender vel på den summen pluss de 4 jeg ga for det forrige huset og tomten som jeg rev

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...