appelsinbrus Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Har en gammel Caravelle der gasswiren røyk i går. Har bestilt delen, men vet ikke om jeg skal gidde å bytte den sjøl. Det store spørsmålet blir da - ER det mye pes å gjøre dette sjøl? Må jeg plukke "alt" fra hverandre for å komme til? Fint med svar fra folk med erfaring.. Er ikke "all thumbs", men skrur mest på Volvo til vanlig. Hakket med plass i motorrommet på en 240 enn på en Caravelle. Lenke til kommentar
snip Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Den sitter i framkant på motoren din, går i en pølse innover mot venstre side. Er festet med klips så går den langs på siden og inn i kupen på bilen. Du må huke den av ved pedalene også er det bare å ta den igjennom den svarte tetteproppen bak pedalene. Så er det bare å strekke den nye feste den på hjulet ved innsuget der. peilepinnen sitter på motsatt side 1 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Høres greit nok ut. Men må vel smøre den nye kabelen, sikkert? No anbefalt olje der? Lenke til kommentar
snip Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Smører litt gris/fett så glir den fint. Om det blir får trangt til å trekke den igjennom veggen. Eller så trenger du ikke å smøre inn selve waieren Den skal verra smørt i pølsa fra før, du merker om den går for tregt. Da kan du smører den opp litt. 1 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Hvordan i all verden får jeg tatt ut den ene radiatorvifta? Er jo umulig å komme til.. Må jeg under bilen? Lenke til kommentar
snip Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Skruene kommer du til fra under siden. Er plass til å stikke hånden opp der. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Da må jeg av med dekselet under motoren og. Er jo nesten sånn at jeg ikke gidder å gjøre det sjøl når jeg tilsynelatende likevel må skru halve fronten fra hverandre for å komme til. Fordømt vanskelig det skal være og da. Har du bytta gasswiren sjøl på en sånn bil? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Fant ut at det går an å sette bilen i servicemodus og bare vippe fram hele radiatoren. Da blir det plass nok, tror jeg.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Tips: Sjekk også jordkabel til motorblokk. Har vært ute for at jordkabel var av og strømmen tok da alternativ vei som var gasswire. Resultat: Fastsvesit gasswire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå