geir__hk Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Heisann. Har testet ut 3 apper for scanning av QR kode. For de fleste printede koder så fungerer stort sett alle appene greit. Men små QR koder (f.ex 1x1 cm) er det så langt ingen av appene som har klart å tolke. Nå har denne telefonens kamera en nærgrense på ca 10 cm (ikke målt) så det er ikke mulig å komme så nært at QR koden opptar en større del av scanne-feltet (rammen som vises i appen). Nå har jeg ikke noe særlig lyst til å fortsette å teste ut alle QR scanne-appene som er å finne tak i, så jeg spør om noen har et forslag til app eller annen metode for å omgå problemet på. Det er ikke aktuelt å benytte ekstra linse for å få nærfoto. Jeg har testet ut følgende apper så langt: QR Code Reader QR Scanner QR Droid Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Telefonen din har dårlig kamera ifølge en test fra 2013. Ikke forvent mirakler. Du kan gjøre som det står i artikkelen, og teste med og uten blitz om QR-appene tillater det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg har brukt i-nigma QR & Barcode Scanner siden ca 2010, den har funket fint på alle telefoner jeg har prøvd den på. Dårlig kamera er selvsagt et problem, og vil ikke kunne løses uansett app. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Ah - takk for tipset Vet at kamerafunksjonen ikke er allverdens å skryte av (Bruker Sony DSC 100 RX til å ta bilder med). i-nigma QR & Barcode Scanner funker for meg, mye på grunn av at programmet kan zoome inn, noe jeg ikke har hatt muligheten til på de andre appene jeg har testet. Eneste jeg missliker er at programmet krever tilgang til mitt tlf nr og hvem jeg prater med [edit] Testa programmet på en USB ladder, sort matt overflate med grå tekst (og QR kode), altså svak kontrast. Klarte å få programmet til å lese QR koden ved å holde ladderen under ei skrivebordslampe. Endret 3. februar 2016 av geir__hk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Eneste jeg missliker er at programmet krever tilgang til mitt tlf nr og hvem jeg prater med Jeg kjører Marshmallow (Android 6.0), og der kan jeg enkelt slå av og på tilganger, som iOS har hatt det i mange generasjoner. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Android 4.1.2 her. Er vel tvilsomt at det lar seg gjøre på denne versjonen. En ting som kan nevnes er at i innstillinger \ om \ telefonidentitet, så står det Ukjent under Telefonnummer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 En ting som kan nevnes er at i innstillinger \ om \ telefonidentitet, så står det Ukjent under Telefonnummer. Det gjør det på min også.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå