stvgjente Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hei! Jeg lurer på om det er noen tannleger og veterinærer der ute som kan svare på noen spørsmål... Har hele vgs visst at jeg ville bli tannlege eller veterinær. Med realfagspoeng har jeg godt nok snitt for å komme inn på begge (5,6 og 5,4). Har tenkt å søke på begge, men jeg bør vite i god tid hva jeg vil velge når jeg får svar på søknad i sommer. Jeg har ridd og holdt på med hest i over 10 år, og det er min store lidenskap. Har hatt flere forhester, hatt sommerjobber i staller. Planen er å ha en liten stall med 2-5 hester, og bo på en gård i utkant av en storby. Selvsagt er jo dette først aktuelt noen år etter studier, når jeg har "etablert" meg med jobb osv. Jeg heller litt mot veterinær, da det hadde vært en drøm å vært veterinær i privat praksis, med arbeidsplassen på gården. Er veterinær eller tannlege best å kombinere med denne tidskrevende hobbyen? Har søkt rundt på nettet, og det virker som om veterinærer tjener latterlig lite iforhold til tannleger. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Hva tjener de cirka egentlig? Så klart er ikke lønn den største motivator. Men dersom det er 500,000 - 1 million i forskjell i lønn mellom de to yrkene, bør jeg ta det med i vurdering. Tusen takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
stvgjente Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Et spørsmål angående oppstart av egen praksis... Kan noen si noe om kostnadene til oppstart av tannlegepraksis versus veterinærpraksis? Det jeg er ute etter, er om lønnsforskjellene vil jevnes ut, dersom tannlegepraksis sine kostnader er dyrere enn for veterinær... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå