Gå til innhold

Sprøtt konsept på RC fly/quadrokopter hybrid

rejcops

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt ut et konsept til en hybrid RC quadrocopter/fly som består av 4 vinger med 1 propell på hver og laga i kompositt (kan velge mellom glassfiber og karbonfiber men velger å kjøpe inn aramid (kevlar) og lager karbonfiber og aramid hybrid pga vekt og styrke). Det jeg lurer på er om dette vil fungere? 

Hva må jeg passe på? Mer vekt i fronten? forskjellig høydeplassering på vinge? Jeg vil gjerne ha noen tips og råd om dette fra folk som har drevet med sjølvbygging av RC fly og quadrokopter/helikopter :) 
Så hvis noen gidder å hjelpe meg hadde det vært fint! :) 

Ideen: post-278857-0-39318500-1454448376_thumb.png

Beklager for jæ*** dårlig laga plantegning xD 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har tenkt ut et konsept til en hybrid RC quadrocopter/fly som består av 4 vinger med 1 propell på hver og laga i kompositt (kan velge mellom glassfiber og karbonfiber men velger å kjøpe inn aramid (kevlar) og lager karbonfiber og aramid hybrid pga vekt og styrke). Det jeg lurer på er om dette vil fungere? 

Hva må jeg passe på? Mer vekt i fronten? forskjellig høydeplassering på vinge? Jeg vil gjerne ha noen tips og råd om dette fra folk som har drevet med sjølvbygging av RC fly og quadrokopter/helikopter :) 

Så hvis noen gidder å hjelpe meg hadde det vært fint! :)

Ideen: attachicon.gifmodellflykonsept_Mark1.png

Beklager for jæ*** dårlig laga plantegning xD 

Interessant prosjekt. Jeg kjenner et par folk som har puslet med slike quad/fixed-wing hybrider, og det er ikke noen enkel oppgave du har funnet deg her.

Det første som slår meg er at det finnes veldig få fly med en slik vingekonfigurasjon. Da vil jeg nesten gjette på at det er en veldig god grunn til det, uten at jeg kan si hva den er. https://en.wikipedia.org/wiki/Tandem_wing

Hvordan skal du sørge for fremdrift? Jeg regner med poenget er at denne dronen skal kunne fly forover som et vanlig fly (hele poenget med vingene), i tillegg til lande og ta av som et quadkopter? Sitter i så fall rotorene inne i vingene, eller ved siden av? Og kan de vinkles bakover feks? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...