rejcops Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hei, jeg har tenkt ut et konsept til en hybrid RC quadrocopter/fly som består av 4 vinger med 1 propell på hver og laga i kompositt (kan velge mellom glassfiber og karbonfiber men velger å kjøpe inn aramid (kevlar) og lager karbonfiber og aramid hybrid pga vekt og styrke). Det jeg lurer på er om dette vil fungere? Hva må jeg passe på? Mer vekt i fronten? forskjellig høydeplassering på vinge? Jeg vil gjerne ha noen tips og råd om dette fra folk som har drevet med sjølvbygging av RC fly og quadrokopter/helikopter Så hvis noen gidder å hjelpe meg hadde det vært fint! Ideen: Beklager for jæ*** dårlig laga plantegning xD Lenke til kommentar
rankine Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hei, jeg har tenkt ut et konsept til en hybrid RC quadrocopter/fly som består av 4 vinger med 1 propell på hver og laga i kompositt (kan velge mellom glassfiber og karbonfiber men velger å kjøpe inn aramid (kevlar) og lager karbonfiber og aramid hybrid pga vekt og styrke). Det jeg lurer på er om dette vil fungere? Hva må jeg passe på? Mer vekt i fronten? forskjellig høydeplassering på vinge? Jeg vil gjerne ha noen tips og råd om dette fra folk som har drevet med sjølvbygging av RC fly og quadrokopter/helikopter Så hvis noen gidder å hjelpe meg hadde det vært fint! Ideen: modellflykonsept_Mark1.png Beklager for jæ*** dårlig laga plantegning xD Interessant prosjekt. Jeg kjenner et par folk som har puslet med slike quad/fixed-wing hybrider, og det er ikke noen enkel oppgave du har funnet deg her. Det første som slår meg er at det finnes veldig få fly med en slik vingekonfigurasjon. Da vil jeg nesten gjette på at det er en veldig god grunn til det, uten at jeg kan si hva den er. https://en.wikipedia.org/wiki/Tandem_wing Hvordan skal du sørge for fremdrift? Jeg regner med poenget er at denne dronen skal kunne fly forover som et vanlig fly (hele poenget med vingene), i tillegg til lande og ta av som et quadkopter? Sitter i så fall rotorene inne i vingene, eller ved siden av? Og kan de vinkles bakover feks? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Å bygge det slik at rotorene skal kunne vri seg bakover (eller fremover) var jo planen. Samt ett lodd i fronten som kan skyves bak til c.o.g under landing/takeoff/stillestående flyvning Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bell_XV-15 dette er hvordan jeg tenker å sette opp rotorene, men med 4. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Søk på youtube, er en del som har lagd slike. Tror de fungerer veldig greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå