Betroz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Vil dedikere min tråd #666 til dette Intel og AMD lanserer fortsatt nye prosessorer som de har alltid gjort. Men ytelsesøkningen virker ikke så stor i dag for hver ny CPU som kommer som før...Eller er det bare meg? Har nå en P4 3.0 Ghz HT og i875P hovedkort. Klart at P4 3.2EE og Athlon64 FX-51 er raskere enn min CPU, men ytelsesøkningen er veldig liten! Helt klart ikke verdt pengene! Kjøpte min nåværende CPU i sommer var det vel. Ser ut som jeg kan beholde den til neste sommer før det kommer en ny CPU som virkelig gir merkbart høyere ytelse. Hva så liksom?! Luksus problem kanskje... Men det virker for meg at utviklingen på CPU fronten går tregere i disse dager. På GPU fronten øker fortsatt ytelsen en god del for hver ny generasjon. ATI sin R420 skal visstnok være dobbel så rask som R350. Blir den det, da rettferdiggjør den bruk av penger etter min mening. Men å oppgradere fra en P4 3.0 HT til en 3.6 Ghz Prescott gjør ikke det...! PC'n min er iallefall stabil, må vel trøste meg med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå