Gå til innhold

Forhåndsvisning av bilder i Windows 10

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har Windows 10 Home. Jeg prøver og endre innstillinger slik at jeg når jeg går inn i en mappe med bilder, så kan jeg se thumbnails av bildene. Jeg har ikke fått dette til i File Explorer. Dersom jeg klikker på "Visning" eller View, så er Alternativer ytterst til høyre grått, og kan ikke klikkes. Dersom jeg høyreklikker selve mappa, og velger Alternativer, så skjer det ingenting. Noen få bilder har thumbnails, men de aller fleste mangler.

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan aktivere thumbnails, rart at dette ikker standard egentlig.

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under fanen "Visning" kan du velge "Innhold" og deretter store ikoner. Jeg kan det i hvertfall.

Innhold og alt annet er grået ut og kan ikke velges. Eneste som er uthevet er "Store Ikoner", men det er vel ikke det samme som thumbnails? Må være en hovedinnstilling et eller annet sted, registry?

Lenke til kommentar

Da må det være noe annet som gjør at de ikke vises som thumbnails. Dersom jeg ser i en mappe med bilder, så vises hvert bilde som et A4 ark, med en brett i øvre høyre hjørne, og så står filnavnet under. synes det er mistenkelig at jeg ikke får opp noenting når jeg høyreklikker i mappa og velger egenskaper.

Lenke til kommentar

Ja, lastet ned batfila, og kjørte den. Har vært manuelt inne med regedit, og prøvd med både 0 og 1 i verdi. Med 0 i verdi har jeg thumbnails på enkelte bilder, mens med 1 i verdi er alle uten thumbnails. Den andre metoden, ved og klikke Visning/view, fungerer ikke, da jeg ikke får opp det vinduet som vises der.

Lenke til kommentar

Da må du inn i systemegenskaper å ordne litt tenker jeg.

Åpne systemegenskaper (windows tast + pause) Velg "Avanserte systeminnstillinger" oppe til venstre.

Trykk på den øverste innstillinger-knappen for å endre visuelle effekter osv.

Sett hake ved "Vise miniatyrbilder istedet for ikoner."

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...