Gå til innhold

fjerne advarsel

Anbefalte innlegg

enkelte tar så utrolig på vei for bare 10% advarsel. 10% er 1/10del av 100%. Det er ingenting. Hva er problemet da kun moderatører og personen det gjelder kan se det?

Jeg har som vane å fjerne advarsler jeg gir til "førstegangsbrudd" på retningslinjen hvis personen det gjelder kontakter meg og oppklarer det hele på en hyggelig måte.

DrDoogie: håper du ikke refererer til saken mellom deg og meg her om dagen. Jeg har absolutt ikke hevdet det du sier der. Uansett ordnet den saken seg fort etter hyggelige tilbakemeldinger som oppklarte det hele, så det er vel da lite vits å være såpass kvass på forumet da du virker som en hyggelige kar på PM.

Hvis noen oppretter nye kontoer etter å ha fått advarsel eller blitt utestengt blir alle kontoer permanent utestengt. INGEN unntak!

Greit nok, men syntes du virkelig at posten over din var verdt en advarsel ?

Når man bruker en smily etter et utsagn som dette, blir det da ikke oppfattet som humor ? Det var en spøk, ingenting annet... Når man skal gi advarsler pga. slike spøker så virker det på moddene som de ikke gjør annet enn å lete etter muligheter for å gi advarsler. Og det gir ikke noe godt bilde av modereringen...

Selvfølgelig skal det være muligheter for å utestenge brukere med grove overtramp i retningslinjene... Men har ikke lest noe om at humor blir straffet i retningslinjene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
enkelte tar så utrolig på vei for bare 10% advarsel. 10% er 1/10del av 100%. Det er ingenting. Hva er problemet da kun moderatører og personen det gjelder kan se det?

Jeg har som vane å fjerne advarsler jeg gir til "førstegangsbrudd" på retningslinjen hvis personen det gjelder kontakter meg og oppklarer det hele på en hyggelig måte.

DrDoogie: håper du ikke refererer til saken mellom deg og meg her om dagen. Jeg har absolutt ikke hevdet det du sier der. Uansett ordnet den saken seg fort etter hyggelige tilbakemeldinger som oppklarte det hele, så det er vel da lite vits å være såpass kvass på forumet da du virker som en hyggelige kar på PM.

Hvis noen oppretter nye kontoer etter å ha fått advarsel eller blitt utestengt blir alle kontoer permanent utestengt. INGEN unntak!

Da kan du kanskje forklare meg hvordan i all verden man skal kunne klare å få til dette i praksis? For å demonstrere kan jeg sikkert opprette et 10-talls kontoer på en kveld uten at dere merker det så innmari lett. iallfall veeeldig lett å gjøre slik med dialup... Mailadresser er heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
La oss bare si det slik at vi bruker fornuften. :)

Noe nytt dere har begynt med ? :lol:

Edit: Gjett hvem som fikk advarsel av sfenne for å skrive dette....Gjett om noen ikke tåler spøk her da *grin* .... GET a life...

Du kødder selvfølgelig nå? Du fikk seriøst ikke advarsel for det der vel?

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Da kan du kanskje forklare meg hvordan i all verden man skal kunne klare å få til dette i praksis? For å demonstrere kan jeg sikkert opprette et 10-talls kontoer på en kveld uten at dere merker det så innmari lett. iallfall veeeldig lett å gjøre slik med dialup... Mailadresser er heller ikke noe problem.

Kan de bare ikke få lovt il å gjøre sitt beste? Selfølgelig kan de ikke ta alle men de tar jo da selfølgelig bare de de kan! Og hvis du hadde et problem med den advarselen for spøken din burde du tatt det i PM med invicticus. Nå risikerer du jo utesperring hvis invic er like sur på deg :/

Min personlige mening var jo at det var litt for strengt, men hadde du bare beklaget deg i en PM og sagt at det bare var en spøk kunne det vel kanskje blitt ordnet?

Og moderatorene flyr heller ikke rundt etter unnskyldninger for å utesperre. Hvis ikke den påstanden ikke får deg på hodet ut bør du takke deg lykkelig! Alle moderatorene er mennersker, alle har dårlige og gode dager. ALle gjør feil og alle kan du snakke fint til og håpe på det beste. Du kan også skjelle dem ut og risikere ingen nåde. Ditt valg. Finnes flust av moderatorer der ute som hadde tatt spøken, bare kanskje ikke akkurat den moderatoren akkurat der og da. Dessverre for deg. Synes ikke det gir deg grunn nok til å skjelle ut alle som opprettholder reglene her.

PS: Humor skal jo postes under Off Topic - Humor og det var ikke kommentaren din. :) Den var også upassende og ikke nødvendig og det er kvalifiserer til spam, rent teknisk sett.

Men, god jul folkens og vær nå litt blide a :xmas:

Lenke til kommentar

Er ikke enig med at humor kun skal i off-topic. Det er skjønt med humor overalt. Ikke hele tiden. men litt for å lette humøret.

Ellers så ikke hakk så jævli på moderatorene... snille som lam de....sikkert...ehh.. :p

Har lyst å banne!

******! :D

edit: fant jeg et banneord nå dere ikke hadde sladdet? :w00t:

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Edit: Gjett hvem som fikk advarsel av sfenne for å skrive dette....Gjett om noen ikke tåler spøk her da *grin* .... GET a life...

Ikke noe kødd her i gården nei.... kommentaren jeg har fått på advarselen er "frekk og unødvendig kommentar" du er herved advart :-)

Lenke til kommentar

Ikke noe kødd her i gården nei.... kommentaren jeg har fått på advarselen er "frekk og unødvendig kommentar" du er herved advart :-)

Vi diskuterer_ikke_en_moderators avgjørelse offentlig her, har du noen protester mot det som har blitt gjort så får du ta det opp med oss.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde akkurat dette , og advarselen er enda ikke fjernet. Ikke at advarselen i seg selv plager meg , den var antakeligvis fortjent (tror jeg?), men jeg syns dere som moderatorer og admin'er kan være litt konsekvent med advarselsystemet.

Jeg oppfordrer dere til å ta en liten diskusjon i forumstyret og bli enig om hvordan advarslene skal behandles over tid, og hvilke overtramp som gir hva slags størrelse på advarslene.

Det er alltids greit å ha noe konkret å gå ut fra. Ikke at jeg ikke stoler på hvorvidt dere bruker fornuften eller ikke, MEN det er fremdeles greit å ha noe konkret å gå ut fra slik at man ikke kan få 10% for et overtramp en dag, og 50% en annen dag på grunn av at moderatoren kanskje er i dårlig humør...

Prater jeg bare svada nå, eller er det noen som ser litt fornuft i dette? :cry:

Lenke til kommentar

Kan de bare ikke få lovt il å gjøre sitt beste? Selfølgelig kan de ikke ta alle men de tar jo da selfølgelig bare de de kan! Og hvis du hadde et problem med den advarselen for spøken din burde du tatt det i PM med invicticus. Nå risikerer du jo utesperring hvis invic er like sur på deg :/

Min personlige mening var jo at det var litt for strengt, men hadde du bare beklaget deg i en PM og sagt at det bare var en spøk kunne det vel kanskje blitt ordnet?

Og moderatorene flyr heller ikke rundt etter unnskyldninger for å utesperre. Hvis ikke den påstanden ikke får deg på hodet ut bør du takke deg lykkelig! Alle moderatorene er mennersker, alle har dårlige og gode dager. ALle gjør feil og alle kan du snakke fint til og håpe på det beste. Du kan også skjelle dem ut og risikere ingen nåde. Ditt valg. Finnes flust av moderatorer der ute som hadde tatt spøken, bare kanskje ikke akkurat den moderatoren akkurat der og da. Dessverre for deg. Synes ikke det gir deg grunn nok til å skjelle ut alle som opprettholder reglene her.

PS: Humor skal jo postes under Off Topic - Humor og det var ikke kommentaren din. :) Den var også upassende og ikke nødvendig og det er kvalifiserer til spam, rent teknisk sett.

Men, god jul folkens og vær nå litt blide a :xmas:

:wow: Blei litt usikker på hvem du sikter til nå med den quotinga di... Mener du virkelig at du ikke ser humoren i den kommentaren ?

Ironi er vanskelig å forklare for en thai, kineser eller en japaner, men jeg trodde det var barnelærdom i norge ?

Lenke til kommentar

omfg! :omg:

Snakk om å ikke tåle en spøk da...

Sorry for off topic.

Lenke til kommentar

Vi diskuterer_ikke_en_moderators avgjørelse offentlig her, har du noen protester mot det som har blitt gjort så får du ta det opp med oss.

Det har blitt gjort... fikk beskjed om at det skulle taes opp i forumstyret i PM av 24.11.03. Har ikke hørt noe siden...

Så ballen ligger hos dere :yes:

Endret av fredde
Lenke til kommentar

tja at den kommentaren var upassende, greit nok den passa ikke akkurat inn.

men på en annen side så kjønte jeg humoren der, var litt artig,

men du kunne ha hvertfall skrivet inn at det var en liten artighet.

men hva gjør 10% advarsel. bare pass på at du ikke får flere så er det null problem.

men det er jul så la oss alle samen slappe av å ha det artig. mulig du får frislipp på den 10% julaften av en gavmild mod ???

kort sagt så synes jeg at modd'ne gjør en go jobb :thumbs: men dem er jo bare mennesker å ingen er feilfri, dårlige dager har vi alle.

MR_T

Lenke til kommentar

begynner å bli veldig mange tråder her som omhandler moderatorer, advarsler, bans etc...

Kanskje moderatorene må begynne å ta dette litt inn over seg også. Det er som regel to sider av en sak (minst, og ja, jeg har sett boomtown), og siden vi som regel bare for sett den "forulempedes" sak (siden moderatorene som regel ikke diskuterer dette in public) så vil det raskt føre til en viss misnøye blant brukerne som leser disse postene. Så, er vel kanskje på tide nå at moderatorene gjør noe aktivt for å fjerne dette problemet? Føler flere ganger at postene deres grenser oppmot arrogante og / eller at det egentlig ikke er noen grunn for dere til å poste. Bedre om dere bare stenger / fjerner en del tråder enn å komme med svar i endel tilfeller (på den annen side kan det også oppfattes som arroganse så blir ikke litt å finne den gylne mellomveien her).

Lenke til kommentar

Enig i at en burde ha skjønt ironien i denne setningen, men om du skal klage på det burde du ta det opp med admin, istedetfor å offentliggjøre det. Bedre å ta ting opp med personen det gjelder internt, enn å rope ulv.. min mening da ;)

(Om det ikke fungerer....da kan du heller komme inn her å rope ulv :D )

Det skal også legges til at ironi er et av de språklige virkemiddel som er vanskeligst å forstå når en leser det. (Eksempel her er jo en eksamen på videregående da svært mange strøyk fordi de ikke hadde sett ironien i teksten)

Slik at en skal ikke ta for gitt at alle skjønner ironien i det en selv skriver.

Lenke til kommentar

Jeg syns jaggu dere kunne hatt en graf som går på det posetive også.Feks at hvis noen utmerker seg ved godte poster,godte svar/forklaringer så kunne en fått en posetiv graf.Kansje folk hadde følt at arbeidet de legge ned her,hadde blitt sett litt mer pris på.

Det er sikkert noen som hånflirer av dette innlegget,men jeg mener ivertfall at det er helt feil å ALLTID fokusere på negative ting.Dette gjelder ikke bare moderatorer,men alle på forumet.

Spør du meg så går utviklinga feil vei.......

Lenke til kommentar
tja at den kommentaren var upassende, greit nok den passa ikke akkurat inn.

men på en annen side så kjønte jeg humoren der, var litt artig,

men du kunne ha hvertfall skrivet inn at det var en liten artighet.

men hva gjør 10% advarsel. bare pass på at du ikke får flere så er det null problem.

men det er jul så la oss alle samen slappe av å ha det artig. mulig du får frislipp på den 10% julaften av en gavmild mod ???

kort sagt så synes jeg at modd'ne gjør en go jobb :thumbs: men dem er jo bare mennesker å ingen er feilfri, dårlige dager har vi alle.

MR_T

Enig med deg i det meste, jeg er en voksen mann og er ikke intressert i å krangle. Syntes bare kommentaren jeg fikk tilbake fra en mindreårig om at jeg var frekk var en smule overdrevet. Mulig de først lærer om ironi litt senere i klassetrinnene ? Ikke vet jeg...

Ble bare litt PAFF kan du si... :yes:

Og generellt så gjør moderatorene en meget bra jobb til å ikke få betalt, så all honnør... Det er tross alt det beste forumet i skandinavia de modererer, så noe bra må de ha gjort :D

Lenke til kommentar
kan vi ikke alle være venner? Må jeg minne dere på at det er folk som sulter her i verden? :lol:

joda vi er alle venner :love:

Case closed.... Jeg svelger den kamelen på 10 % :D og går videre med mitt lovlydige liv...

Nissehilsen fra nilsen :xmas:

Endret av fredde
Lenke til kommentar

dere driver enda ser jeg :D

1. Hva har det å si at du har 10\20\30\40& advasel, det er verre når du har 100.

2. Når du får 100 (hvis du får :D) Er det så utrolig farlig. Hvis du ikke klarer å være uten dette forumet i 3 uker, så burde du fått 100% akkurat nå.

3. Hadde det ikke vært kulere med 90% istede for 0% ?

Med 90% så tenker du, neste lilli "nypp" på tissen nå, så svir det.

kan vi ikke alle være venner?

Vi er vel ikke direkte venner alle sammen, men uvenner er vi nok ikke. Diskutere er vel lov ? :D

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...