Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med nettverket mitt her som du kanskje har sjønt.

Jeg har ikke PEILING på hvorfor det ikke funker som det skal, her er det som skjer:

Jeg får ipadresse fra routeren

Jeg får ikke pinge routeren, eller den andre pcen på nettverket. (Kommer forespursel avbrutt, på både min og den andre pcen) Jeg har hatt det samme problemet noen ganger før, men det har hjulpet og bare dra ut strømledningen og la PC'en stå litt i ca 30 minutt ++ (Dette funker ikke nå)

Det kommer helt plutselig av seg selv uten videre.

Jeg har prøvd å reinstalere nettverkskort driveren (Det er OnBoard, asså integrert for de som ikke sjønte det) Jeg har og prøvd med et annet vanlig nettverks kort på PCI, men plutselig skjedde det samme der, og nå får jeg ikke startet PCI nettverkskortet (står det)

Spørsmålet er om det kan faktisk vere hovedkortet som er ødelagt eller det er noe software dritt som kommer i veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='18/11/2003 : 15:26'] Jeg har problem med nettverket mitt her som du kanskje har sjønt.

Jeg har ikke PEILING på hvorfor det ikke funker som det skal, her er det som skjer:

Jeg får ipadresse fra routeren

Jeg får ikke pinge routeren, eller den andre pcen på nettverket. (Kommer forespursel avbrutt, på både min og den andre pcen) Jeg har hatt det samme problemet noen ganger før, men det har hjulpet og bare dra ut strømledningen og la PC'en stå litt i ca 30 minutt ++ (Dette funker ikke nå)

Det kommer helt plutselig av seg selv uten videre.

Jeg har prøvd å reinstalere nettverkskort driveren (Det er OnBoard, asså integrert for de som ikke sjønte det) Jeg har og prøvd med et annet vanlig nettverks kort på PCI, men plutselig skjedde det samme der, og nå får jeg ikke startet PCI nettverkskortet (står det)

Spørsmålet er om det kan faktisk vere hovedkortet som er ødelagt eller det er noe software dritt som kommer i veien.

Skrudd av brannmuren i XP?

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg bruker win2k, firewallen er (midlertidig av) og det kom HELT av seg selv, etter at det har funket over lang tid.

Har funnet en feil

Når jeg skriver IPconfig -all så får jeg

Fysisk adresse. . . . . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF

Jeg aner ikke hva det betyr, men sånn var det IKKE før.

Endret av [Shinobi]
Lenke til kommentar

OK jeg klarte å fikse dette selv, jeg tok det nettverkskortet som sto i den pcen som funket og byttet det med det PCI kortet som sto i denne pcen, da funket det merkelig nok på begge maskinene.

Jeg er redd at OnBoard nettverks kortet er ødelagt.

Takk til dere som prøvde å hjelpe.

-

p4 2.53ghz @ 2.8ghz :mrgreen:

Radeon 9800 pro 256mb :grin:

2x 120 GB Western digital @ RAID 0 (S-ATA) :grin:

2x512mb Twinmos 333mhz RAM :grin:

Plextor 16x cdbrenner :lol:

Logitech MX300 + fUnc 1030 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...