Tfosheim Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Nytt server-hovedkort fra Soltek Soltek er ute med et nytt hovedkort basert på i865PE-brikkesettet fra Intel, tenkt som en inngangsmodell for servere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Server-HK, ja... Hvis pris/ytelse blir bra på dette ser jeg ikke bort fra at det kommer til å bli et populært gaming hk snarere enn server... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Server-HK, ja... Hvis pris/ytelse blir bra på dette ser jeg ikke bort fra at det kommer til å bli et populært gaming hk snarere enn server... Eller ovrklokkingskort... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hehe. Jeg reagerte også på selvmotsigelsen "overklokkingsvennlig server-hovedkort". Virker som ordet "server" blir brukt mer og mer for å lokke entusiaster enn for å lokke de som faktisk trenger en server. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ikke glem muligheten for opp til 14 disker da folkens Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Likte det med 14 disker og CSA gigabit, sammen med 5 PCI spor bør dette gi store muligheter. Server'n min trenger virkelig enn oppdatering og dette ser midt i blinken ut. I865PE burde vel tilsi hyggelig pris og?! Lenke til kommentar
ertdfk Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Server og overklokking er jo den største selvmotsigelsen på lenge! Kan vel heller si et litt kraftig hjemme bruker kort. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Haha, de har til og med ofret et PCI spor for å få plass til alle kontrollerene. Hvor mye vits er det? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Vurderer kortet... 14 disker er nice... Noen som vet om et PSU som støtter så mange disker og gjerne har et par strømplugger ekstra? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=11&s=pl Hvis du skal ha en PSU med flest mulig plugger gjelder vel "jo større jo flere"? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Slettet Endret 18. november 2003 av norrick Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hehe. Jeg reagerte også på selvmotsigelsen "overklokkingsvennlig server-hovedkort". Virker som ordet "server" blir brukt mer og mer for å lokke entusiaster enn for å lokke de som faktisk trenger en server. Alle PC'er kan jo være "server". Det er jo bare hva man kjører på den som er den store forskjellen. Når det er sagt, så syns jeg også "overklokking" ikke passer sammen med ordet "server" På den andre siden, så er det sikkert rettet mot nerder. Man er jo ikke en nerd før man har et par "servere" stående å idle på rommet ikke sant? Og hva lokker en nerd? 14-disker, overklokking, fancy lilla farge, CSA-Gbit osv osv ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Og billige "DIY Pro debugger for å se hardware-problemer" og "Mainboard Operation Monitor" brikker. ' Men med en gang jeg så "865 server" så måtte jeg trykke på linken. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Likte det med 14 disker og CSA gigabit, sammen med 5 PCI spor bør dette gi store muligheter. Server'n min trenger virkelig enn oppdatering og dette ser midt i blinken ut. I865PE burde vel tilsi hyggelig pris og?! Tror det bare er Intel 875 som har Intel CSA gigabit. Intel 865 har vel bare Realtek eller 3Com når det er gigabit nettverk. PS! Da jeg leste 865 og server så trodde jeg det var noen som hadde gjort noe genialt, f.eks. dual-cpu Intel Pentium 4 HT hovedkort. Men desverre nei Må nok fortsatt ha Xeon hvis jeg vil ha dual P4. Endret 19. november 2003 av olapirat Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Likte det med 14 disker og CSA gigabit, sammen med 5 PCI spor bør dette gi store muligheter. Server'n min trenger virkelig enn oppdatering og dette ser midt i blinken ut. I865PE burde vel tilsi hyggelig pris og?! Tror det bare er Intel 875 som har Intel CSA gigabit. Intel 865 har vel bare Realtek eller 3Com når det er gigabit nettverk. PS! Da jeg leste 865 og server så trodde jeg det var noen som hadde gjort noe genialt, f.eks. dual-cpu Intel Pentium 4 HT hovedkort. Men desverre nei Må nok fortsatt ha Xeon hvis jeg vil ha dual P4. Neida, Soltek kortet har CSA gigabit (sjekket), det har og endel andre i865PE/G kort, men typisk ikke de billigste modellene. Intel's gigabit chipper er dyrere enn 3com/Broadcom o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå