Gå til innhold

Erfaringer med Canon G-5

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Har aldrig før hatt et digital kamera,men har lenge gått å vert frista.

Nå er endelig stunden kommet *grin* ,får bare håpe jeg har gjort et godt valg.

Har nemlig allerede lagt inn en bestilling hos XD.no på et g5.

Vet det er feil ende å begynne i,først kjøpe så spørre om det er et godt valg ;)

Men jeg har kikka litt på reviews å slikt,å det kommer jo godt ut der,men men en vet jo aldrig med slike tester.

Så det hadde vært hyggelig hvis noen har noen "reelle" erfaringer med kameraet.

På forhånd takk takk.

Mvh Helge

Endret av Stoned
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:p: Hei.

Jeg har hatt mitt G5 i et par måneder nå og er strålende fornøyd.

Har hatt et S45 tidligere samt jeg har en analog EOS.

Det jeg likte med G5 var det proff utseende , muligheter for utbygging av blitz og konvertere.

Ellers er jeg fornøyd med de mange manuelle mulighetene og at det er en lek og bruke disse mulighetene.

Den justerbare skjermen er topp og den gode lysstyrken på objektivet er fin og ha hvis du ikke vil bruke blitz og utnyttelse av dybdeskarpheten.

Bildekvaliteten er jeg også veldig fornøyd med og skarpheten blir meget god.

Har ikke merket noe serlig til støy og kromatisk feil som noen tester har funnet.

Jeg tror du blir fornøyd med ditt valg.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ahh,det va godt å høre.

Har nemlig blitt litt skeptisk,med nettopp tanke på det du skriver om støy i bildet.

Har også lest at det ikke er det beste kameraet i macro modus,noe som er litt dumt siden jeg kommer til å bruke denne funksjonen en del.

Kommer til å ta en del nærbilder av akvarie fisk og div relatert til akvarie.

Takker og bukker :p:

Lenke til kommentar
Ahh,det va godt å høre.

Har nemlig blitt litt skeptisk,med nettopp tanke på det du skriver om støy i bildet.

Har også lest at det ikke er det beste kameraet i macro modus,noe som er litt dumt siden jeg kommer til å bruke denne funksjonen en del.

Kommer til å ta en del nærbilder av akvarie fisk og div relatert til akvarie.

Takker og bukker :p:

:p: Hei igjen!

Når det gjelder eventuell kritikk for makroegenskaper til G5 må det være at jeg kunne ønske å komme enda nærmere objektet , men med G5 har du andre muligheter som er meget viktig for makrobilder , nemlig godt lys.

Med G5 har du store muligheter for blitz utbygging med blandt annet spesielle makroblitzer og andre speedlight blitzer.

Du kan også skaffe nærlinser av forskjellige kvaliteter om du vil satse mye på makrobilder.

Lenke til kommentar

Hei igjen ja :-)

Takker så mye for oppløftende innlegg,det var dette jeg hadde håpet jeg skulle få til svar,Positive erfaringer.

Nå føler jeg meg litt tryggere på at det er et godt kjøp,det er jo tross alt litt peng det er snakk om :cool: ,å de vokser ikke akkurat på trær,ikke i mitt nabolag ihvertfall :grine:

Takk skal du ha.

Mvh Helge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...