Gå til innhold

Beste strømavtale?

Anbefalte innlegg

Har gått i en kasteball mellom fjordkraft og norgesenergi i det siste. Hadde først fjordkraft så ringer norgesenergi og sier at de har et bedre tilbud siden jeg er medlem i LO. Jeg tar imot det men så ringer fjordkraft og sier de vil beholde meg som kunde og sier de kan gi meg et enda bedre tilbud. Siden jeg er naiv så tar jeg imot dette. Norgesenergi ringer meg igjen og sier at tilbudet til fjordkraft er dårligere

Har jeg gjort noe dumt, er det noe annet jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei, de er begge dyre.

Velg de som er billigst på strømpris.no. Ikke betal a-konto, men velg etterskuddsvis betaling. Sjekker strømpris en gang hvert 1/2 år. Skulle ønske det var fri valg av hvem linjeleverandør også..

Lenke til kommentar

Nei nei, de er begge dyre.

Velg de som er billigst på strømpris.no. Ikke betal a-konto, men velg etterskuddsvis betaling. Sjekker strømpris en gang hvert 1/2 år. Skulle ønske det var fri valg av hvem linjeleverandør også..

Bytter du ofte også? Får du mange telefoner fra de strømselskapene du bytter fra?

De ringer som noen gærninger her

Lenke til kommentar

Det er ko meningsløst å dille med energipriser når mesteparten av strømregninga er nettleie og avgifter.

Kan du da på en enkel og grei måte forklare HVORFOR det er meningsløst? Hvis du sjekker her: https://www.strompris.no/

vil du se at det er en reell forskjell på kr 1.227,- mellom billigste (Svorka variabel kr 225,-) og dyreste (Helgeland kraft kr 1.452,-)

PR MÅNED... Langtfra de fleste som har råd til å kaste bort snaue 15.000,- i året? (Jada, dette er nok satt litt på spissen..)

Det er vel din holdning som er meningsløs i dette tilfellet tror jeg!  :)

Lenke til kommentar

Var det så viktig vet jeg om en del engangstiltak som ville fått ned forbruket med 30% til mange og spart penger på nettleien også, der holdningen ofte er at det koster for mye å investere.

Når det er sagt er jeg overasket over at man får strøm til 6 øre KWH.

Det var nytt for meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har gått i en kasteball mellom fjordkraft og norgesenergi i det siste. Hadde først fjordkraft så ringer norgesenergi og sier at de har et bedre tilbud siden jeg er medlem i LO. Jeg tar imot det men så ringer fjordkraft og sier de vil beholde meg som kunde og sier de kan gi meg et enda bedre tilbud. Siden jeg er naiv så tar jeg imot dette. Norgesenergi ringer meg igjen og sier at tilbudet til fjordkraft er dårligere

Har jeg gjort noe dumt, er det noe annet jeg burde velge?

Norgesenergi hadde et tilbud om gratis strøm i 1 måned. Og mulighet til å verve andre til det samme. Noe som utløste nok 1 gratis måned. Til både den som vervet og den som ble vervet!

Vet ikke om denne kampanjjen fremdeles gjelder. Men Expert, Lefdal og Elkjøp pleier ha kampanjer med gavekort på 500 kr når man blir vervet til f.eks Fjordkraft.

Og nå har Agva (aldri hørt om) en kampanjje med gratis måned og ingen bindingstid. http://www.agva.no/stromavtale/agva-variabel-online-kampanje/

Forslag: Først tar du imot alle slike gavekort/gratismåneder. Deretter velger du de som tilbyr billigst.

Mener å ha hørt at det ikke nødvendigvis er de som kommer ut billigst på prisbarometeret som gir best pris. Men at det er egne priser som typisk gis via sosiale media (f.eks Facebook) som er enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...