Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sikker VPN

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Ok, jeg trenger en VPN som krypterer trafikken min fra mine enheter og frem til siden jeg vil bruke så ingen hackere/kriminelle kan avlytte trafikken min og bryte seg inn i nettbanken(e) min(e) hovedsaklig.

Da må du ha én VPN-løsning for hvert nettsted du ønsker å bruke.

Hvis du kobler deg opp med https:// mot et nettsted, så er det i praksis det du gjør. Da er all trafikk kryptert mellom din browser og den webserveren du er koblet til. Du trenger ingen egen VPN-server for å få til dette.

En vanlig VPN-løsning oppretter en kryptert kanal fra din PC til en VPN-server et eller annet sted i verden og sørger for at all datatrafikk går kryptert mellom din PC og VPN-serveren. Fra VPN-serveren går all trafikk videre over det vanlige internettet fram til nettbanken eller hvor du nå måtte ønske å gå. VPN alene gir deg derfor ikke full beskyttelse når du skal i nettbanken.

Hva må jeg ha for at det skal være sikkert da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Ja, det stemmer vel at forbruker-delen av Opera ble solgt til Kina i fjor.

Produktet utvikles og driftes fortsatt fra Oslo, som også fortsatt vil fungere som hovedkontoret for forbuker-delen.

Ok :)

Hmmm, når jeg skrur på VPN i Opera så får jeg beskjed om "authentication credentials required". Jeg er logget inn i Opera. Jeg får beskjeden uansett hvilken nettside jeg prøver å gå inn på.

REDIGERT: Fiks for problemet funker ikke. Jeg må nok betale for en VPN, hvis ikke noen kan tipse meg om en gratis VPN som funker da.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Du må gjerne ha en Opera-konto for å få VPN, men det er gratis.

Ja, men opera sin VPN funker ikke. Noen tips om andre gratis VPN med DNS lekkasjebeskyttelse? :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Prøv å trykke på VPN-knappen i adressefeltet, se nederst der som du kan velge en lokasjon. Velg hvilken som helst annen enn optimal, så kan du se om det hjelper.

Jeg har prøvd det. Funker ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...