CRAZY Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Ramser opp feilene. 1.1.6 parkeringsbrems,betjeningarm,låseretning for parkeringsbrems elektronisk parkeringsbrems. MERKNADd= for stor vandrings\ på betjeningsarmen. 1,1,14 bremsetromler,bremseskiver merknad>MER ENN 25Prosenr rust på en side av bremseskive 1,1,18 justeringsanordninger og slitasjevarsler merknad/ feil montert venstre ,fremre,slitavarsler def 1.4.2 virkning parkeringsbrems merknad parkbrems - for dårlig bremsevirkning, begge sider virker ikke 1.6 blokkeringsfrie bremser abs merknad- varselinnretning indikerer feil ved anlegget. 2.2.2 rattstamme rattakselledd merknad-slitasje på ledkoblinger,begge sider ytre,endeledd. 4.5,1tåkelys tilstand virkemåte merknad:lykt lyskilde akadet mangler eller defekt bakre virker ikke Dem ville ha 13tusen for å fikse dette og det var ikke medregnet med ABS PUNKTET siden de måtte ta det ut å se hva som er feil. fikk feil på bremseskiver MER ENN 25Prosenr rust på en side av bremseskivebakre.og på det tilbudsarket jeg fikk av dem ville dem bytte 2 bremseskive. er dette riktig? kan jeg få dette reparert et annet sted enn der jeg tok eukontrollen? og hvA MED etterkontroll kan jeg ta det et annet sted enn forrige kontroll? Endret 2. februar 2016 av CRAZY Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Nå skjønner jeg at du åpenbart ikke har redigert ferdig enda, men høres ut som at du må skru litt. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Ja, du kan reparere selv, eller betale noen andre for å reparere. Det er ABSOLUTT ikke nødvendig å få reparert der kontrollen er utført.Ja, etterkontroll kan du ta på hvilket som helst verksted eller NAF-senter som utfører EU-kontroll. Det er heller ikke nødvendig å ha med original kontrollseddel lenger, den ligger lagret i en database. Det er ikke mulig å få utført ny kontroll etter at kontroll har vært utført, kun etterkontroll. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Det er helt vanlig å bytte bremseskiver og klosser i par ja. Hvis ikke risikerer du skjev bremsefordeling og da får du en ny feil på EU-kontrollen. Vær obs på at ved mye rust på skivene kan det være calipern(e) henger eller er gåene. Da vil de nye skivene også få mye rust ganske fort. Lenke til kommentar
CRAZY Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 høres det rimelig ut med 13tusen å fikse disse feilene. Husk at absdelen ikke er medregnet i prisen.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hvis du kjører en Ferrari så er 13k veldig rimelig, om det er en Toyota fra 93 så er det kanskje litt dyrt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 ALDRI ta EUkontroll på merkeverkstedene....kjør den på NAF! Merkeverkstedene skal tjene penger på reperasjonene. De konstruerer feillister (mange av punktene er skjønnsmessige vurderinger) og legger frem en "overkommelig" pris for kunden og håper de biter på agnet. Kjør en ny EU kontroll på NAF så sparer du tusenvis av kroner. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Nå har det blitt en del strenge mtp stikkprøvekontroll fra SVV, så jeg tror at antall fiktive feil er på vei ned. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 De fleste av feilene han ramser opp er enkle å sjekke selv forsåvidt. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Vurder å ta ut vrakpant. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Kjør en ny EU kontroll på NAF så sparer du tusenvis av kroner. Det går ikke an. Når det først er utført en PKK kan det ikke utføres ny, kun etterkontroll. Endret 2. februar 2016 av Leo_ 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 ALDRI ta EUkontroll på merkeverkstedene....kjør den på NAF! Merkeverkstedene skal tjene penger på reperasjonene. De konstruerer feillister (mange av punktene er skjønnsmessige vurderinger) og legger frem en "overkommelig" pris for kunden og håper de biter på agnet. Kjør en ny EU kontroll på NAF så sparer du tusenvis av kroner. Hvorfor skal vi ikke det? Far betaler 800 på Naf, jeg betalte sist 450 på merke verksted. De finner ikke noe, han merse, jeg riskoker Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Kjør en ny EU kontroll på NAF så sparer du tusenvis av kroner. Dummeste jeg noen gang har hørt. Hadde du hatt jobben min hadde du ikke sagt det der. Hva inngår i denne 13 000,- prisen? Hva slags deler skal byttes? De har såpass god oversikt at de tør å prise utbedring av håndbrems og tåkelys. Da må dem ha sett på bilen. Åssen kjip ABS feilkode har du fått? Endret 6. februar 2016 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Kjør en ny EU kontroll på NAF så sparer du tusenvis av kroner. Dummeste jeg noen gang har hørt. Hadde du hatt jobben min hadde du ikke sagt det der. Virkelig...det dummeste du noengang har hørt? Ikke verst! 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) ALDRI ta EUkontroll på merkeverkstedene....kjør den på NAF! Merkeverkstedene skal tjene penger på reperasjonene. De konstruerer feillister (mange av punktene er skjønnsmessige vurderinger) og legger frem en "overkommelig" pris for kunden og håper de biter på agnet. Kjør en ny EU kontroll på NAF så sparer du tusenvis av kroner. Jobber på merkeverksted å kjenner meg ikke igjen i det du sier i det hele tatt. Dessuten virker det som om folk tror att NAF er noen bilguder, etter 10 år i bransjen har jeg sett mye rart fra NAF, de er på ingen måte noe bedre enn andre verksteder eller mekanikere, det er bare noe folk har fått for seg. Dessuten, med de nye eu reglene, så kan verkstedene nå få beskjed fra Statens Vegvesen om att bilen må stå igjen i det man avslutter eu kontrollen for en stikkprøve kontroll, så det å bevisst finne feil som ikke er der blir en risikosport med de nye reglene. Endret 6. februar 2016 av Simkin 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hva gjør NAF om de finner en feil? Om jeg har forstått riktig, så kan ikke NAF fikse feilen. Bedre å ha bilen på et merkeverksted. Må noe fikses, så har de deler på lager og blir fort ferdig. Jeg har Peugeot og stoler på merkeverkstedet. Visse andre bilmerker og merkeverksteder kan muligens være mer tvilsomme. Det verste jeg opplevde var da jeg fikk bilen reparert på en bensinstasjon med verksted. Spiralfjæra røk og måtte byttes. I den anledning ble en drivaksel tatt ut og satt inn igjen. De satte på ny SIM-ring av uoriginal fabrikat. Det sparte de sikkert 20 kroner på. Men ringen lakk girolje, og dette ble oppdaget av merkeverkstedet i neste EU-kontroll. Det ble noen tusen for å ta av alt sammen og sette på en ny ring. Noen uoriginale deler er sikkert gode. Men jeg bruker originale deler heretter. Dumt å spare seg til fant. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hva gjør NAF om de finner en feil? Om jeg har forstått riktig, så kan ikke NAF fikse feilen. Bedre å ha bilen på et merkeverksted. Må noe fikses, så har de deler på lager og blir fort ferdig. . Normalt utføres ingen reperasjoner under eukontrollen, kun registrering av feilpunkter. Så du må uansett tilbake på et senere tidspunkt for utbedring. Da er det mye bedre å utføre kontrollen på en Naf stasjon som ikke har noen økonomiske interesser av å finne feil. 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Hva gjør NAF om de finner en feil? Om jeg har forstått riktig, så kan ikke NAF fikse feilen. Bedre å ha bilen på et merkeverksted. Må noe fikses, så har de deler på lager og blir fort ferdig. Jeg har Peugeot og stoler på merkeverkstedet. Visse andre bilmerker og merkeverksteder kan muligens være mer tvilsomme. Det verste jeg opplevde var da jeg fikk bilen reparert på en bensinstasjon med verksted. Spiralfjæra røk og måtte byttes. I den anledning ble en drivaksel tatt ut og satt inn igjen. De satte på ny SIM-ring av uoriginal fabrikat. Det sparte de sikkert 20 kroner på. Men ringen lakk girolje, og dette ble oppdaget av merkeverkstedet i neste EU-kontroll. Det ble noen tusen for å ta av alt sammen og sette på en ny ring. Noen uoriginale deler er sikkert gode. Men jeg bruker originale deler heretter. Dumt å spare seg til fant. Greit nok, men mye av delene kommer fra samme plassen, så selv om det står Peugeot på hjullager esken du kjøpte, kan det like godt være SKF som har produsert lageret. Endret 6. februar 2016 av Simkin 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå