Marzo Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hei, Noen som vet hvordan man enklest kan få en oppdatert valutakurs inn i et regneark? Og en god nettside som støtter excel lesing. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Vet ikke hvilket språk du bruker, men i engelsk Excel: Data - From Web - Lim inn f.eks. denne adressen: http://www.x-rates.com/table/?from=NOK&amount=1 - Go - Trykk på den gule pila ved siden av valutatabellen - Import Excel pleide å ha en innebygget valutafunksjon (MSN Money Central), men denne oppdateres ikke lenger. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Hjertelig takk. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Jeg hadde ha opprettet en xml-tabell med kobling mot en xml-feed, f.eks. https://www.dnb.no/portalfront/datafiles/miscellaneous/csv/kursliste_ws.xml. Da kan du oppdatere xml-tabellen bare ved å høyreklikke og velge "oppdater". Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Sliter med formatet jeg får i cellen. Klarer ikke bruke formler mot dette for å bla regne om priser. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Edit: xml-tabeller har jeg lite kjennskap til Endret 19. februar 2016 av Marzo Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Da klarer ikke Excel oppfatte verdiene som tall, men som tekst. Det er ingen generell magisk løsning på det, men en start: Fil > Alternativer > Avansert. Fjern haken ved "bruk systemseparatorer" og sett punktum som desimalseparator. Så er det greieste å omstarte Excel og importere tabellen på nytt. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå