Rydin Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Har dere linker til pærer som passer i en vanlig sokkel, og det som trengs for å kontrollere de fra domoticz. Bare for å gjøre det enkelt for meg ;-) Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Her f.eks: http://www.aliexpress.com/item/Mi-Light-RGBW-RGBWW-Led-Bulbs-E27-4W-6W-9W-PAR30-Mi-light-Wireless-2-4G/32603964282.html?spm=2114.10010108.100007.8.o3Fs1r Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Wifi Controller: http://www.aliexpress.com/item/Dimmable-MiLight-Wireless-Wifi-LED-RF-Remote-Controller-APP-iOS-Android-for-RGBW-RGB-W-WW/32365673077.html Pærer: http://www.aliexpress.com/item/AC85-265V-milight-2-4G-Wireless-rgb-RGBW-RGBWW-E14-E27-GU10-4w-5w-6w-9w/32442002282.html På pærer kan du velge hvilken sokkel du trenger. E14, E27 eller GU10, RBG = RBG + White Changeable = RGB + Warm White (denne jeg gikk for) Jeg bestilte pærer i tre omganger, men innen en time og fra samme selger. Selger pakket alt i samme pakke så jeg var litt bekymret for toll og slikt. Gikk fint igjennom og var satt 5$ i verdi utenpå pakken. Ved neste bestilling ber jeg nok om å få de sendt hver for seg eller bestiller med en dag i mellom. Finne mange andre som selger det samme hos Aliexpress. Jeg valgte disse da de hadde positive tilbakemeldinger på sine Milight produkter, og de hadde 20% avslag på alt fra Milight. Endret 6. februar 2016 av PhilosopherSe7en 1 Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Kan de pærene kontrolleres direkte fra domoticz, eller må man ha controller som du linker til i første post? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Du må ha den controlleren som jeg linker til rett over her. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Vi postet på likt, så spørsmålet mitt var til GeneralVirus ;-) Men da vet jeg hva jeg trenger :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Tilfelle noen lurer, så lyser ikke pærene fra EasyBulb så sterkt som det Evelen! sine gjør "med farger", med forbehold om bildekvaliteten. Har kjøpt en pære fra AliExpress, så forhåpentligvis passer de overens. EasyBulb er nesten dobbelt så dyre også, pluss at de skal ha penger for frakt. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Slik ble det tilslutt på kjøkkenet når jeg fikk satt opp led på begge sider. Fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Wifi Controller: http://www.aliexpress.com/item/Dimmable-MiLight-Wireless-Wifi-LED-RF-Remote-Controller-APP-iOS-Android-for-RGBW-RGB-W-WW/32365673077.html Pærer: http://www.aliexpress.com/item/AC85-265V-milight-2-4G-Wireless-rgb-RGBW-RGBWW-E14-E27-GU10-4w-5w-6w-9w/32442002282.html På pærer kan du velge hvilken sokkel du trenger. E14, E27 eller GU10, RBG = RBG + White Changeable = RGB + Warm White (denne jeg gikk for) Jeg bestilte pærer i tre omganger, men innen en time og fra samme selger. Selger pakket alt i samme pakke så jeg var litt bekymret for toll og slikt. Gikk fint igjennom og var satt 5$ i verdi utenpå pakken. Ved neste bestilling ber jeg nok om å få de sendt hver for seg eller bestiller med en dag i mellom. Finne mange andre som selger det samme hos Aliexpress. Jeg valgte disse da de hadde positive tilbakemeldinger på sine Milight produkter, og de hadde 20% avslag på alt fra Milight. Takk, dette var jo spennende. Jeg så The Gagdetshow og fikk lyst på Philips Hue. "Virus" tipset meg om denne tråden. Har noen erfaringer med kvaliteten over tid? Dette koster jo en brøkdel av Philips sin variant. + Har noen link til HS3 sin plug-inn? Takk. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Har ikke noe erfaring med kvalitet over tid, men billig er det. Jon00 har en plugin til HS3 som funker til mange av disse lampene, gratis er den også. Den finner du på Jon00 sin side. Endret 8. februar 2016 av GeneralVirus 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Flott, jeg bestiller litt snacks får vi se hvor lenge det varer. Philips er jo svært dyrt da, merkenavnet koster. Takk. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Største bakdel med dette er at det kun er 1 veis kommunikasjon. Philips Hue er 2 veis zigbee. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Vel, 100 dollar er brukt for å teste dette. Håper de er kule ang. tull+toll... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Han jeg kjøpte fra puttet 5$ i verdi på pakken. Var litt bekymret selv for hva det skulle koste å få det utlevert hos posten, men gikk helt fint 1 Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Toll får du ikke uansett. Det du kan få er mva. Bestilte selv i 300 kr pakker for å unngå mva. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Hva er deres erfaring etter litt bruk? Jeg må dessverre si at jeg opplever litt ustabilitet, at jeg må sende en kommando to ganger for at noe skal skje, noen ganger reagerer bare en av pærene i en gruppe med to f.eks. EDIT: Flyttet bridge fra bak TV-en til under sofaen, nå fungerer det supert, får med tiden se om det var rebooten eller flyttingen som gjorde susen Endret 15. februar 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Eneste gangen jeg opplever ustabilitet er ved bruk av fjernkontrollen. Den slår gjerne ikke på alle pærene, eller slår dem ikke helt av. Ved bruk av Domo så skjer det umiddelbart, og ikke opplevd noen forsinkelser eller at lamper ikke går av. Har du fått veggbryterne du kjøpte? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Har du fått veggbryterne du kjøpte? Yepp, skrevet litt om de her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191806&page=379&do=findComment&comment=23072365 Kort sagt: Fungerer stort sett greit, men i blant opplever jeg at det ikke er reaksjon, det er vel ikke helt ulogisk at MiLight problemet kanskje spiller en rolle (sjekker jo ikke loggene hver gang, men har jo sett litt på logger også). Men har bestilt meg en ny antenne til RFXtrxE som også er nevnt i overnevnte tråd. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Har satt delay mellom kommandoer. F.eks Hvitt lys og 100% lys til gruppe 1. Så ett sekund etterpå Hvitt lys og 100% dim til gruppe 2. Da fungerer det slikt det skal. Samme måte når jeg skrur de av fra HS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå