Carl M Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Lest litt rund osv... Jeg sendte mail til dem i dag og spurte etter bilder. Jeg fikk tilsendt 7 stykker. Jeg trodde den var stygg, men nei. Har du de bildene? Lenke til kommentar
duda Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 hadde ikke kjøpt fra whitebox. ser bra ut men servicen fra dem er elendig. pluss at det er mange som klager over den, hvis du søker litt rundt på forum etter whitebox cl50 så kan du se hva jeg mener. syns du som muligens er ny innen den bærbare verden burde styre unna whitebox. ikke til å anbefale. er en stund siden jeg leste de innleggene, men det var masse feil som var med maskinene som gikk igjen. anbefales sterkt sterkt ikke. ? -Fant lite negativt jeg... -Heller mye bra... : kan linke deg til noen jeg......hvis du ikke blir plaget av den pipelyden, at <> tastene ikke virker, er et eller annet rart klistre merket på tastene, skikkelig elendig service., osv...så kan du godt bare kjøpe den gjør ikke meg noe liksom. syns at det er dumt for din del, men det er jo dine egne penger. dette var de jeg gadd å lete etter, og det er mer der, http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=157326&hl= http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50 http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50 http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=160736&hl=cl50 les de der ihvertfall. er fler her på forumet som sagt men jeg gadd ikke å lete etter mer. har du fortsatt lyst på den etter at du har lest de der så greit. skal ikke bry meg mer da. Lenke til kommentar
duda Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hm, ville bare skyte inn at hvis du velger et av disse radeon mobility 9000/9200 korta, kommer det til å trekke strøm og bråke en del. Samme gjelder hvis du ikke velger en centrinoprosessor. I tillegg blir de ganske tunge. Selv har jeg bestilt en Dell Inspiron 500m, 2.2kg og 4/6 timers batteritid (6 cellers primærbatteri/media-bay addon batteri), og nesten lydløs. Du kan forresten legge på ca. 1GHz på reell ytelse hos Centrinoene i forhold til de vanlige P4-mobile cpu'ene. Centrinomaskinene er jo udugelige til spilling pga. grafikkortene da, men dette får du jo veie opp i forhold til hva du skal bruke den til. altså centrinomaskiner er ikke udugelige til spill, spørs åssen skjermkort du har. har du integrert sånn som du har så er det helt håpløst, har du et eget skjermkort så går det helt bra. har selv et Radeon 9000 FireGL kort på maskinen min, og den tar få spillene jeg spiller. men det er ikke det jeg har maskinen for. men den tar ikke mer strøm for det. jeg får fortsatt 7-8 timers batteri på maskinen min, trekker ikke noe mer strøm. alle maskiner er jo udugelige til spilling hvis maskinen har integrert skjermkort, uansett prossessor, er ikke noe unntak bare fordi det er en centrino maskin. uansett så burde du ha eget skjermkort når du kjøper en bærbar. integrert er så å so udugelig. blir som å se på 2d istedet. når det gjelder ytelses forskjell på pentium-m prossessor til P4-mobile så er det ikke bare å legge til 1ghz på reel ytelse hos pentium.-m maskiner. det er helt feil. er ikke sånn at 1,4ghz pentium-m yter nesten 2,4ghz p4 mobile. det er helt helt feil. 1,6ghz yter et sted mellom 2,4-2,6 ghz p4 mobile. det vil da si at 1,4 yter rundt 2,0-2,2ghz. forskjell fra maskin til maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Lest litt rund osv... Jeg sendte mail til dem i dag og spurte etter bilder. Jeg fikk tilsendt 7 stykker. Jeg trodde den var stygg, men nei. Har du de bildene? Nei, det var så mange at de tok opp hele mailplassen min. Men sjekk zepto.no og se på bildene av Z-note 4100, den er helt lik. Når jeg fikk se bildene tenkte jeg; den er ikke så stygg, men når jeg fikk den syns jeg den var sinnsykt fin å se på. Jeg rev av Whitebox logoen da, for den var ikke så veldig pen. En forenklet versjon av banneret deres på hjemmesiden. Pipelyden jeg fikk fra maskinen etter å ha brukt den i noen dager var en stor nedtur, men når jeg fant ut at så og si alle maskinene, både Zepto og Whitebox sin hadde dette problemet, tok jeg det ikke så tung. Dessuten er det bare å blåse inn i siden på den, så slutter den. Grunnen til at jeg fikk pipelyd var dessuten fordi jeg hadde den mye på fanget og den ble fort varm, på bord piper den nesten aldri. Den siste uken pep den ingenting, så jeg regner med at det kommer seg med tiden. Ingen problem. Når det gjelder servicen er det klart man er skeptisk og blir lett irritert når det er så mange penger i bildet, men Whitebox har vært veldig hyggelige og hatt dugende unnskyldninger på hvorfor det har vært så store leveringsproblemer med CL50. Det er så mange som vil ha den. "Klistremerkene" på tastaturet glemte jeg etter en uke. Grunnen til at Whitebox har denne løsningen er fordi Zepto har på en eller annen måte gjort det slik at Whitebox ikke får tilsendt norske tastaturer. Det er fordi de selger maskiner et par tusen kroner billigere. Det er forresten ikke klistremerker, men en folie som henger enormt godt. Hvis du prøver å rive det av, ryker tasten i stedet. Ytelsen på maskinen er bedre en min desktop med 2.5 P4, det har jeg erfart. CL50 er helt klart verdt pengene og Whitebox er utrolig lette å ha med å gjøre. Skal sende maskinen min inn i morgen for et lite innmat-bytte og dette hadde det ingen problemer med. Til slutt; skjermen er helt utrolig. P.S. Ser at de har oppgradert prosessoren og harddisken på den til samme pris. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 altså centrinomaskiner er ikke udugelige til spill, spørs åssen skjermkort du har. har du integrert sånn som du har så er det helt håpløst, har du et eget skjermkort så går det helt bra. Men for å kunne kalles Centrino må de ha et komplett Intelsystem, dvs. med integrert Intel gfx. Ellers sier du bare at den har Pentium-M prosessor. Dell får f.eks. ikke lov til å kalle pc'ene Centrino hvis de ikke selger de med intel sitt 802.11a wireless mini-pci nettverkskort. Vel, har selv et Radeon 9000 FireGL kort på maskinen min, og den tar få spillene jeg spiller. men det er ikke det jeg har maskinen for. men den tar ikke mer strøm for det. jeg får fortsatt 7-8 timers batteri på maskinen min, trekker ikke noe mer strøm. alle maskiner er jo udugelige til spilling hvis maskinen har integrert skjermkort, uansett prossessor, er ikke noe unntak bare fordi det er en centrino maskin. uansett så burde du ha eget skjermkort når du kjøper en bærbar. integrert er så å so udugelig. blir som å se på 2d istedet. Tja, de er da vel integrerte disse Radeon Mobility og Geforce FX GO seriene også ? Tror kanskje du blander med bærbare som kommer med vanlig agpspor. Vet ikke hva du mener med "blir som å se på 2d istedet",sikker på at du vet hva 2D er ? Jeg er mildt sagt imponert hvis du får 8 timers batteritid ved konstant bruk. Er dette da med ekstra batteri ? når det gjelder ytelses forskjell på pentium-m prossessor til P4-mobile så er det ikke bare å legge til 1ghz på reel ytelse hos pentium.-m maskiner. det er helt feil. er ikke sånn at 1,4ghz pentium-m yter nesten 2,4ghz p4 mobile. det er helt helt feil. 1,6ghz yter et sted mellom 2,4-2,6 ghz p4 mobile. det vil da si at 1,4 yter rundt 2,0-2,2ghz. forskjell fra maskin til maskin. Det var derfor jeg skreiv ca. 1 ghz, slik at jeg slapp å skrive hva det tilsvarte for hver enkelt prosessor. På 1.4ghz hadde jeg da 20% feil, og på 1.6 mellom 0 og 10% feil, så jeg vil vel ikke kalle det "helt feil". Lenke til kommentar
duda Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 altså centrinomaskiner er ikke udugelige til spill, spørs åssen skjermkort du har. har du integrert sånn som du har så er det helt håpløst, har du et eget skjermkort så går det helt bra. Men for å kunne kalles Centrino må de ha et komplett Intelsystem, dvs. med integrert Intel gfx. Ellers sier du bare at den har Pentium-M prosessor. Dell får f.eks. ikke lov til å kalle pc'ene Centrino hvis de ikke selger de med intel sitt 802.11a wireless mini-pci nettverkskort. for at en maskin skal bli kalt centrino så er det med pentium-m prossessor og et intel nettverkskort, grafikk kortet har ikke noe å si. nå tar du litt feil. Vel, har selv et Radeon 9000 FireGL kort på maskinen min, og den tar få spillene jeg spiller. men det er ikke det jeg har maskinen for. men den tar ikke mer strøm for det. jeg får fortsatt 7-8 timers batteri på maskinen min, trekker ikke noe mer strøm. alle maskiner er jo udugelige til spilling hvis maskinen har integrert skjermkort, uansett prossessor, er ikke noe unntak bare fordi det er en centrino maskin. uansett så burde du ha eget skjermkort når du kjøper en bærbar. integrert er så å so udugelig. blir som å se på 2d istedet. Tja, de er da vel integrerte disse Radeon Mobility og Geforce FX GO seriene også ? Tror kanskje du blander med bærbare som kommer med vanlig agpspor. Vet ikke hva du mener med "blir som å se på 2d istedet",sikker på at du vet hva 2D er ? Jeg er mildt sagt imponert hvis du får 8 timers batteritid ved konstant bruk. Er dette da med ekstra batteri ? nei det er ikke integrerte kort. det er et eget skjermkort i maskinen. integrerte skjermkort er ikke bra. siden de da for det første tar minnet til ramen og at de rett og slett er integrerte. jeg sa ikke akkurat 8 timer, men har fått det på min maskin ja, ved konstant bruk. det er ikke med ekstrabatteri. altså den maskinen jeg har er T40P, og da ligger batteritiden på 7 timer, men spørs hva du holder på med. men jeg har hvertfall fått den opp i 8 timer. når det gjelder ytelses forskjell på pentium-m prossessor til P4-mobile så er det ikke bare å legge til 1ghz på reel ytelse hos pentium.-m maskiner. det er helt feil. er ikke sånn at 1,4ghz pentium-m yter nesten 2,4ghz p4 mobile. det er helt helt feil. 1,6ghz yter et sted mellom 2,4-2,6 ghz p4 mobile. det vil da si at 1,4 yter rundt 2,0-2,2ghz. forskjell fra maskin til maskin. Det var derfor jeg skreiv ca. 1 ghz, slik at jeg slapp å skrive hva det tilsvarte for hver enkelt prosessor. På 1.4ghz hadde jeg da 20% feil, og på 1.6 mellom 0 og 10% feil, så jeg vil vel ikke kalle det "helt feil". ..... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Ohhh, tok for hard i på CPU, er 1,4 GHZ jeg har bestilt. Beklager !! Inspiron 8600 N1300WGT Basic (86001IA) Antall: 1 Pris eks. mva (Merverdiavgift): NOK 12140 Pris inkl mva: NOK 15053.5999 ---------------------------------------- Standard komponenter Intel® Pentium® M prosessor - 1,3GHz Inneholder Microsoft® Windows® XP 400Mhz Front side Bus 15,4'' TFT WXGA+ (1280*800) skjerm Innebygd mikrofon og høyttalare Lithium Ion 72Whr (9 cell) battery pack with Express Charge? Technogy 2.0 USB-ports & 1 S-video out Microsoft® Windows® XP Home Norton Anti-Virus 2003, Dell E-Support Solution Centre Operativsystem MS Windows XP Home FRI FRAKT Jeg bestiller on-line og får fri frakt Online tilbud Jeg bestiller online og får 620,- i rabatt (-NOK - 620 kr) Service & Complete Care <font style=background:#D6E7F7>1 års henteservice. <i>Standard på denne modellen</i></font> (-NOK - 3 708 kr) Prosessor Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.4 GHz Skjerm VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) (+ NOK 558 kr) Ekstern Lagring Inngår ikke Minne <font color=red>Spesialtilbud</font> 512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB) Farge Ion Silver/Moonlight Silver <font color=red>NYHET!</font> Dell online training Inngår ikke Ekstern Skjerm Inngår ikke Harddisk 40GB Ultra DMA/ATA 100 (+ NOK 620 kr) Grafikkort 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX? Go5650 (+ NOK 620 kr) Optisk enhet 24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo internal Nettverkskort / modem Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort + Intel ® Pro wireless 2100 inngår som standard! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 for at en maskin skal bli kalt centrino så er det med pentium-m prossessor og et intel nettverkskort, grafikk kortet har ikke noe å si. nå tar du litt feil. Ok, så ut til at jeg blingsa litt angående Centrinokrav, det som kreves er *Pentium-M prosessor *Intel 855 Chipset (valgfritt integrert gfx eller ikke) *Intel PRO/Wireless 2100 nettverkskort nei det er ikke integrerte kort. det er et eget skjermkort i maskinen. integrerte skjermkort er ikke bra. siden de da for det første tar minnet til ramen og at de rett og slett er integrerte. Er du sikker på at vi ikke snakker forbi hverandre her ? Mener du integrert=bygd inn i chipsettet, mens ikke integrert=egen gpubrikke på hovedkortet ? Btw: prøv å bruke quote'ing riktig, blir enklere å lese innlegget da. Lenke til kommentar
duda Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 for at en maskin skal bli kalt centrino så er det med pentium-m prossessor og et intel nettverkskort, grafikk kortet har ikke noe å si. nå tar du litt feil. Ok, så ut til at jeg blingsa litt angående Centrinokrav, det som kreves er *Pentium-M prosessor *Intel 855 Chipset (valgfritt integrert gfx eller ikke) *Intel PRO/Wireless 2100 nettverkskort nei det er ikke integrerte kort. det er et eget skjermkort i maskinen. integrerte skjermkort er ikke bra. siden de da for det første tar minnet til ramen og at de rett og slett er integrerte. Er du sikker på at vi ikke snakker forbi hverandre her ? Mener du integrert=bygd inn i chipsettet, mens ikke integrert=egen gpubrikke på hovedkortet ? Btw: prøv å bruke quote'ing riktig, blir enklere å lese innlegget da. altså integrert skjermkort er når skjermkortet bruker minne fra rambrikken din, som gjør at ytelsen blir betraktlig mye mye dårligere enn skjermkort som er dedikert. altså som bruker sitt eget minne og ikke belaster minne som er på maskinen. så å si det du sier. integrert er alltid bygd inn chipsett, mens dedikert er ikke bygd inn i chipsett. akkurat sånn som det er i biler når de prater om integrert anlegg, altså bygd inn i bilen. er alltid mulig å blingse så det gjør ikke noe, men nå vet du hva som er riktig. ble litt usikker selv, for leste et annet innlegg og han sa det du sa, så måtte bare sjekke det opp igjen og jeg hadde riktig. så det som er viktigst for at en maskin skal bli kalt for centrino er egentlig bare at det er en pentium-m og har intels nettverkskort. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 altså integrert skjermkort er når skjermkortet bruker minne fra rambrikken din, som gjør at ytelsen blir betraktlig mye mye dårligere enn skjermkort som er dedikert. altså som bruker sitt eget minne og ikke belaster minne som er på maskinen. så å si det du sier. integrert er alltid bygd inn chipsett, mens dedikert er ikke bygd inn i chipsett. akkurat sånn som det er i biler når de prater om integrert anlegg, altså bygd inn i bilen. Hm, men man får da R9000 mobility som ikke har on-chip minne ? Men hovedkortprodusentene gir de kanskje eget dedikert eksternt minne da ? Three Pin-Compatible Variants for Ultimate Design Flexibility MOBILITY™ RADEON™ 9000 represents ATI's sixth generation of mobile graphics to integrated memory on the chip. With three variants, MOBILITY™ RADEON™ 9000 offers true flexibility for numerous mobile form factors, from full size to "thin-and-light". MOBILITY™ RADEON™ 9000 has three variants: Discrete up to 128MB On-chip 32MB DDR (64-bit) On-chip 64MB DDR (128-bit) http://www.ati.com/products/mobilityradeon9000/index.html så det som er viktigst for at en maskin skal bli kalt for centrino er egentlig bare at det er en pentium-m og har intels nettverkskort. Og som sagt et I855 chipset http://www.intel.com/products/mobiletechno...obiletech+detl& Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Og som sagt et I855 chipset Noe en må ha for å bruke pentium -m prosessorer? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Og som sagt et I855 chipset Noe en må ha for å bruke pentium -m prosessorer? Jada, men det kunne jo tenkes at en eller annen chipsetleverandør ville lage et eget chipset til de en eller annen gang. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 hadde ikke kjøpt fra whitebox. ser bra ut men servicen fra dem er elendig. pluss at det er mange som klager over den, hvis du søker litt rundt på forum etter whitebox cl50 så kan du se hva jeg mener. syns du som muligens er ny innen den bærbare verden burde styre unna whitebox. ikke til å anbefale. er en stund siden jeg leste de innleggene, men det var masse feil som var med maskinene som gikk igjen. anbefales sterkt sterkt ikke. ? -Fant lite negativt jeg... -Heller mye bra... : kan linke deg til noen jeg......hvis du ikke blir plaget av den pipelyden, at <> tastene ikke virker, er et eller annet rart klistre merket på tastene, skikkelig elendig service., osv...så kan du godt bare kjøpe den gjør ikke meg noe liksom. syns at det er dumt for din del, men det er jo dine egne penger. dette var de jeg gadd å lete etter, og det er mer der, http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=157326&hl= http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50 http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...l=whitebox+cl50 http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=160736&hl=cl50 les de der ihvertfall. er fler her på forumet som sagt men jeg gadd ikke å lete etter mer. har du fortsatt lyst på den etter at du har lest de der så greit. skal ikke bry meg mer da. vel... sånn jeg ser det...(kanskje det er i et desperat urinstinkt å fornekte sannheten om at kjøpet jeg har sett meg ut ikke er bra alikevel : ) Men her er jo whit31nc med i alle 4 trådene,hvor 2 av dem har han startet selv, og her er han jo og anbefaler maskinen... Lenke til kommentar
duda Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 jeg sa jo det til deg, at maskinen ikke er så bra. selvom specsa sier det. du leste jo selv om alle trøbblene maskinen har, og ennå så var det noen tråder til som jeg ikke gadd å finne. servicen sugde, pipingen, osv. syns det med servicen er ille. er ingen unnskyldning der syns jeg. de sier at maskinen er på vei gang på gang og så kommer den aldri. og sånn er det i flere uker, og med flere. hadde de sagt at det var stor pågang så hadde det vært greit kanskje. men de sier jo at maskinen er på vei. litt skeptisk til han whit31nc , ser jo godt hvor han blir sinna på den ene tråden, og ville sende maskinen inn med engang. og skal det snart også om han ikke har det, i en tråd som han startet. hvor at han sier at han vil enten ha ny maskin eller pengene tilbake. også sitter han her å anbefaler maskinen helt vanlig. det hadde hvertfall ikke jeg gjort. Lenke til kommentar
woophie Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Se litt på denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl Kanskje ikke så dumt et valg... Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl Kanskje ikke så dumt et valg... Har hørt rykter om at denne er ganske bråkete, men har ingen personlige erfaringer eller linker som kan underbygge den påstanden. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Er det noen andre der ute da som kan anbefale noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå