Gå til innhold

Kjøpe Berbar...

Carl M

Anbefalte innlegg

Vel topicen sier en del.. :p:

Så altså?

Tenker å kjøpe bærbar...

-Helst ikke for dyr.. 10-15000kr..

-Lang batterlilevetid og lite støy/varme..

-Trenger ikke å være noe spesiellt kraftig, si 1-1,5 ghz <- tenker centrino(er det bra?)

-Minst 256mb ram

-Et greit skjermkort... ikke dårligere enn 32mb helst :p:

-Helst ikke så stor...

Går dette ann å finne, vet liksom ikke "hva" jeg skal lete under? skrive bordserstatter, ultrportabel, notepad... osv?

Takker for alle svar

Endret av So
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel for kr. 13.130,01,- får du en 12" Apple iBook med følgende spesifikasjoner:

• 800MHz PowerPC G4
    ATI Mobility Radeon 9200 med 32 MB DDR SDRAM
    640MB DDR266 SDRAM - 2 SO-DIMMs
    60GB Ultra ATA drive
    DVD/CD-RW
    Innebygd Bluetooth
    Two USB 2 porter
    En FireWire 400 port

:wow:

Og for mindre enn 1,5 år siden betalte jeg over kr. 16.000,- for en 600Mhz G3 iBook med 20GB HD, 384 MB minne, 16MB grafikkort og CD-ROM. Ja, ja, slik er det å handle dataprodukter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
:roll: Looking good :p:

Noen tester ?

Med tanke på at Z-note 4100 og CL50 er samme maskin, finner du test her.

Interesant observasjon!

Sist jeg kikka på Whitebox cl 50 kostet den da ca. 1000 k mindre!!!

Det må ha vært svært lenge siden.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lenge siden, men jeg blingsa nok der, prisen er den samme, ser jeg :grine:

Har faktisk litt lyst på CL 50, og på Acer Ferrari 3000.

Har ikke no hastverk, så jeg sitter på gjerdet en stund, og ender vel opp med en Centrino sannsynligvis

BIG BOY :woot:

Lenke til kommentar
:roll: Looking good :p:

Noen tester ?

Med tanke på at Z-note 4100 og CL50 er samme maskin, finner du test her.

Interesant observasjon!

Sist jeg kikka på Whitebox cl 50 kostet den da ca. 1000 k mindre!!!

Det må ha vært svært lenge siden.

De er ikke "samme maskin", de har faktisk ganske ulike specs. Og cl50 koster betraktelig mindre. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De er ikke "samme maskin", de har faktisk ganske ulike specs. Og cl50 koster betraktelig mindre. :roll:

Jo, det er samme maskin. Begge er fra Compal fabrikken og er samme modell. Om den har en 256 mb ram-brikke eller to har ingenting å si på om det er samme maskin eller ei. Prisene er det de som selger dem som setter. Zepto betaler like mye som Whitebox for å få dem inn.

Lenke til kommentar
Vel for kr. 13.130,01,- får du en 12" Apple iBook med følgende spesifikasjoner:

• 800MHz PowerPC G4
    ATI Mobility Radeon 9200 med 32 MB DDR SDRAM
    640MB DDR266 SDRAM - 2 SO-DIMMs
    60GB Ultra ATA drive
    DVD/CD-RW
    Innebygd Bluetooth
    Two USB 2 porter
    En FireWire 400 port

:wow:

Og for mindre enn 1,5 år siden betalte jeg over kr. 16.000,- for en 600Mhz G3 iBook med 20GB HD, 384 MB minne, 16MB grafikkort og CD-ROM. Ja, ja, slik er det å handle dataprodukter...

kjøpte Apple G4 Ibook 12" igår *grin*

første gang jeg har tatt i mac, og jeg elsker den allerede!!!!

nå er det over og ut for ms-pc'n... på dynga med'n..

tg

Lenke til kommentar

-Helst ikke for dyr.. 10-15000kr..

-Lang batterlilevetid og lite støy/varme..

-Trenger ikke å være noe spesiellt kraftig, si 1-1,5 ghz <- tenker centrino(er det bra?)

-Minst 256mb ram

-Et greit skjermkort... ikke dårligere enn 32mb helst  :p:

-Helst ikke så stor...

Høres ut som du trenger en slik:

IBM Thnkpad R40 centrino (11990 +mva hos www.ibmshop.no)

eller en slik:

Acer Travelmate 291LCi (12629 inkl. mva)

Personlig har jeg investert i førstnevnte og jeg angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar

Jo, det er samme maskin. Begge er fra Compal fabrikken og er samme modell. Om den har en 256 mb ram-brikke eller to har ingenting å si på om det er samme maskin eller ei. Prisene er det de som selger dem som setter. Zepto betaler like mye som Whitebox for å få dem inn.

Hmm da lærte jeg det og :p:

-Takk for svar ;)

-Men da virker jo whiteboxen et serdeles MYE bedre kjøp :mrgreen:

-Eller?

Lenke til kommentar

hadde ikke kjøpt fra whitebox. ser bra ut men servicen fra dem er elendig. pluss at det er mange som klager over den, hvis du søker litt rundt på forum etter whitebox cl50 så kan du se hva jeg mener. syns du som muligens er ny innen den bærbare verden burde styre unna whitebox. ikke til å anbefale. er en stund siden jeg leste de innleggene, men det var masse feil som var med maskinene som gikk igjen. anbefales sterkt sterkt ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
er en stund siden jeg leste de innleggene, men det var masse feil som var med maskinene som gikk igjen. anbefales sterkt sterkt ikke.

Hvilke feil gikk igjen og igjen? Du tas ikke helt seriøst siden du ikke snakker av erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg har endt opp med å bestille en DELL Inspiron 8600, den modellen jeg har sydd sammen ligger innenfor det prisnivået du har nevnt. Fordelen med 8600 er helt klart skjermkortet og skjermen. Resten av oppsettet er slik man finner 13 på dusinet av for tida,

Centrino 1,5 GHz

512 RAM

40 GB HD

15,4 WSXGA (Wide skjerm, med flott oppløsning)

FX 5650 128 MB ram skjermkort

Dette oppsettet kom på omtrent 15 000,- inklusiv frakt

-Det er en del bekymringsmeldinger rundt DELL generelt her på forumet da, og deres bestillingssystem spesielt. Etter å ha lest en del internasjonale forum om notebooks, så virker det dog som om I 8600 er en notebook som har fått (for det meste) god mottakelse.

PS !

Lykke til med kjøpet, hva det nå enn blir :)

Lenke til kommentar
er en stund siden jeg leste de innleggene, men det var masse feil som var med maskinene som gikk igjen. anbefales sterkt sterkt ikke.

Hvilke feil gikk igjen og igjen? Du tas ikke helt seriøst siden du ikke snakker av erfaring.

trenger heller ikke å bli tatt seriøs heller, hvertfall ikke av deg. alle klagingene av folk som har erfaring med maskinen sier vel litt. f.eks du er jo en av den. for det første så fikk du maskinen flere uker etter at de sa at du skulle få den. selvom du ringte å sa ifra og de sa at maskinen var blitt sendt flere ganger. det samme opplevde noen andre. uansett hva de gjør så er det ingen unnskyldning angående det. har de stor pågang så si det, men de sa at maskinen var blitt sendt og på vei, det blir feil.

en annen ting er alle disse klistre merke greiene med cl50, har ikke maskinen selv, men er ikke alle som liker det. tror det er noe klistre merker istedetfor bokstaver, vetasøren. også har du den irriterende pipelyden som gikk hele tiden og som drev deg gal og du sa at du skulle sende den inn pronto. tydeligvis ikke sendt tilbake. og noen andre feil til som jeg ikke helt husker, ikke orker å lete etter mer. men så en ny en fra deg, angående det at skjermen din flimret sånn osv. du sier at du enten vil ha en ny maskin eller pengene tilbake, og er redd for å sende den inn for at du evetuelt ikke får igjen pengene eller at de bare tar maskinen. også anbefaler du maskinen itillegg??? hadde jeg hatt så mye dritt på min maskin og så elendig service så hadde jeg kasta maskinen mde engang.

trenger som sagt ikke å bli tatt seriøst men syns nok at alle disse innleggene av deg og alle andre cl50 bruker burde det, og det går en del klaging angående det, så skjønner ikke helt hvorfor du er så "opphisset" for? kanskje fordi du snart blir kvitt maskinen?

Hold deg hvertfall vekk fra whitebox

Lenke til kommentar

Hm, ville bare skyte inn at hvis du velger et av disse radeon mobility 9000/9200 korta, kommer det til å trekke strøm og bråke en del. Samme gjelder hvis du ikke velger en centrinoprosessor. I tillegg blir de ganske tunge.

Selv har jeg bestilt en Dell Inspiron 500m, 2.2kg og 4/6 timers batteritid (6 cellers primærbatteri/media-bay addon batteri), og nesten lydløs. Du kan forresten legge på ca. 1GHz på reell ytelse hos Centrinoene i forhold til de vanlige P4-mobile cpu'ene.

Centrinomaskinene er jo udugelige til spilling pga. grafikkortene da, men dette får du jo veie opp i forhold til hva du skal bruke den til.

Lenke til kommentar

-quote- "Jeg har endt opp med å bestille en DELL Inspiron 8600, den modellen jeg har sydd sammen ligger innenfor det prisnivået du har nevnt. Fordelen med 8600 er helt klart skjermkortet og skjermen. Resten av oppsettet er slik man finner 13 på dusinet av for tida,

Centrino 1,5 GHz

512 RAM

40 GB HD

15,4 WSXGA (Wide skjerm, med flott oppløsning)

FX 5650 128 MB ram skjermkort

Dette oppsettet kom på omtrent 15 000,- inklusiv frakt"

- \quote

Korrihallvete... Hvordan klarte du det? Det må være ekslusiv mva og pluss pluss...? Jeg fortet meg over til dell.no for konfigurere samme maskin og low and behold: PRIS: 20.646,-

Hvis du kan levere meg en maskin med ovennevnte spesifikasjoner til 15.000 inkl. frakt, gjerne ta kontakt med meg! Count me in!

:D

Lenke til kommentar
hadde ikke kjøpt fra whitebox. ser bra ut men servicen fra dem er elendig. pluss at det er mange som klager over den, hvis du søker litt rundt på forum etter whitebox cl50 så kan du se hva jeg mener. syns du som muligens er ny innen den bærbare verden burde styre unna whitebox. ikke til å anbefale. er en stund siden jeg leste de innleggene, men det var masse feil som var med maskinene som gikk igjen. anbefales sterkt sterkt ikke.

:shrug: ?

-Fant lite negativt jeg...

-Heller mye bra... :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...