Gå til innhold

Hva synes dere om disse to låtene?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig lagt ut to låter som er spilt inn i studio og produsert og mastret. I årevis har jeg skrevet låter og prøver å utvikle meg til å skrive interessant uten at folk flest "detter av". Jeg har lært veldig mye, og disse to låtene er forholdsvis gamle, et par-tre år. Men et sted må man starte.

Her er de to låtene:

http://urort.p3.no/#!/Band/dearesther

Første låt er en forholdsvis enkel poprock-låt. Mens den andre er, tja, merkelig. Litt mer prog-land kanskje. Ikke min stolteste låt! Men vi tok disse to låtene for å vise at vi har et bredere spekter. De fleste andre låtene ligger et sted mellom disse. 

Jeg er også interessert i feedback på sounden. Det avgjør litt hvilken retning vi skal gå i fremtiden.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Generelt er dette veldig bra. Ville bare gjort noen små justeringer om jeg satt bak spakene. Hvis jeg skulle ønsket meg noe er det mer klarhet. Synes det drukner litt i for mye klang på Mayans og det gjør det for distansert. Mulig det er så enkelt som å bare tweake reverben litt.

Ser ikke bort fra at det er dette du vil ha fram artistisk, så dette er min subjektive mening. Yellow synes litt kunstig i toppen for meg, også starten på den blir litt skjev panoreringsmessig og dette setter opp fokuset for resten av låten. Den blir litt for bred for min smak og da henger det ikke så godt sammen.

Musikalsk og teknisk sett er det ingenting kritikkverdig å si på dette. Det er knall. Mer miksingen som trenger litt småjusteringer imho. Jevnt over veldig bra jobba. Vurderer dette rimelig strengt siden du ber om en ufiltrert og ærlig tilbakemelding. De fleste er neppe så nerd på dette som meg, så ta det for det det er.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg synes dette hørtes greit ut, må si meg enig med vidor i at det er litt for mye klang og uklarhet i lyden.

Tidligere når jeg tok opp med en enkel mikrofon, ble lyden litt herpet når jeg fjernet bakgrunnsstøy, dette fikset jeg med å

legge på reverb og litt ekko.

Det høres ut som du er flink nok til å spille & synge, og at lyden er bra nok til at du ikke trenger å "gjemme deg bak" effekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...