Gå til innhold

Ferie i ny jobb?

Anbefalte innlegg

Jeg startet i ny jobb for 2 mnd siden, og har lyst å ta en hopp-på-tur 1 uke til syden. Jeg jobber kun ekstrahjelp, så egentlig burde det vel gå når jeg ikke har noe fast? Er dere helt i mot dette i og med at jeg er helt ny, eller burde det gå fint å spørre sjefen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg startet i ny jobb for 2 mnd siden, og har lyst å ta en hopp-på-tur 1 uke til syden. Jeg jobber kun ekstrahjelp, så egentlig burde det vel gå når jeg ikke har noe fast? Er dere helt i mot dette i og med at jeg er helt ny, eller burde det gå fint å spørre sjefen? 

Du har krav på ferie som alle andre, ja spør sjefen. 

Lenke til kommentar

Det har han ikke, han kan miste plassen sin. Hvis han gjør det, dersom han ikke har fast jobb. Da får noen andre jobben hans.

Hva mener du med dette? Om han har 0% kontrakt så er det vell tenkelig at sjefen kan slutte å gi han vakter, men ellers er det jo ikke mulig. 

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke signert kontrakt, pga sjefen har vært på ferie selv. kommer nok en snart, men har dette noe mer å si ang om jeg kan spørre?

Uten kontrakt er du strengt tatt ikke ansatt, så om han er en drittsekk kan han svare med å ikke gi deg kontrakt... Men sannsynligvis går det fint, men jeg ville ha ventet.

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke signert kontrakt, pga sjefen har vært på ferie selv. kommer nok en snart, men har dette noe mer å si ang om jeg kan spørre?

Uten kontrakt er du strengt tatt ikke ansatt, så om han er en drittsekk kan han svare med å ikke gi deg kontrakt... Men sannsynligvis går det fint, men jeg ville ha ventet.

Tull.
Lenke til kommentar

Tull.

Jeg vet at man har en muntlig avtale og slik, men om han setter seg på bakbeina og ikke gir noen kontrakt så må en igjennom mye stress for å få orden på ting om han er en skikkelig tulling. derfor ville jeg avventet, kan ikke være mangen dagene før han får orden på kontrakten uansett.

Lenke til kommentar

Om du har en skriftlig kontrakt og sjefen setter seg på bakbena må du gjennom ganske mye tull da og, skal jeg si deg.

Joda det er nok sant, men jeg ville iallefall følgt meg tryggere med noe skriftlig. Men det er jo såklart opp til TS å vurdere :) Var bare mitt synspunkt på dette med kontrakt :) 

Lenke til kommentar

Jeg er relativt ung, og ny i arbeidsmiljø, så er usikker på om dere mener det er best å ha kontrakt, og så spørre ang en uke fri i og med at jeg bare er ekstrahjelp. Eller om det er best å ikke ha? Da er det vel lettere for sjefen å finne en "erstatter" liksom?

Lenke til kommentar

Jeg er relativt ung, og ny i arbeidsmiljø, så er usikker på om dere mener det er best å ha kontrakt, og så spørre ang en uke fri i og med at jeg bare er ekstrahjelp. Eller om det er best å ikke ha? Da er det vel lettere for sjefen å finne en "erstatter" liksom?

Jeg personlig ville følt meg mer trygg med en kontrakt i hånden, men som herr brun sier er det ikke gitt at den hjelper deg heller. 

Men så ville jeg sett an sjefen litt, virker han grei hadde jeg ikke stresset med å spørre. Og husk å stille ett spørsmål, ikke kreve ferie. Det kan tolkes feil, og det har du ikke krav på heller :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...