anonym1286 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg startet i ny jobb for 2 mnd siden, og har lyst å ta en hopp-på-tur 1 uke til syden. Jeg jobber kun ekstrahjelp, så egentlig burde det vel gå når jeg ikke har noe fast? Er dere helt i mot dette i og med at jeg er helt ny, eller burde det gå fint å spørre sjefen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg startet i ny jobb for 2 mnd siden, og har lyst å ta en hopp-på-tur 1 uke til syden. Jeg jobber kun ekstrahjelp, så egentlig burde det vel gå når jeg ikke har noe fast? Er dere helt i mot dette i og med at jeg er helt ny, eller burde det gå fint å spørre sjefen? Du har krav på ferie som alle andre, ja spør sjefen. Lenke til kommentar
MT-Sci Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Det har han ikke, han kan miste plassen sin. Hvis han gjør det, dersom han ikke har fast jobb. Da får noen andre jobben hans. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Det har han ikke, han kan miste plassen sin. Hvis han gjør det, dersom han ikke har fast jobb. Da får noen andre jobben hans. Hva mener du med dette? Om han har 0% kontrakt så er det vell tenkelig at sjefen kan slutte å gi han vakter, men ellers er det jo ikke mulig. Lenke til kommentar
MT-Sci Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Ja, men han beskriver ikke nøye situasjonen. Da er det mest tenkelig at dette skjer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Å be om ferie så tidlig i et ansettelsesforhold, særlig når man kun er ekstrahjelp tilsynelatende uten fast arbeidstid er vel ikke det lureste man kan gjøre? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Ja, men han beskriver ikke nøye situasjonen. Da er det mest tenkelig at dette skjer. Det kommer helt an på hans kontrakt, som vi ikke vet noe om. Det er ikke normalt å ha 0% kontrakter, selv som ekstrahjelp. Lenke til kommentar
anonym1286 Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg har fremdeles ikke signert kontrakt, pga sjefen har vært på ferie selv. kommer nok en snart, men har dette noe mer å si ang om jeg kan spørre? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Ja, selvfølgelig har det noe å si. Det er noe med det at det er dårlig stil å spørre om ferie nesten før en har begynt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Ja, selvfølgelig har det noe å si. Det er noe med det at det er dårlig stil å spørre om ferie nesten før en har begynt. For noe tull, å kreve ferie er en ting. Å stille ett spørsmål er problemfritt. Er uansett opp til arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg har fremdeles ikke signert kontrakt, pga sjefen har vært på ferie selv. kommer nok en snart, men har dette noe mer å si ang om jeg kan spørre? Uten kontrakt er du strengt tatt ikke ansatt, så om han er en drittsekk kan han svare med å ikke gi deg kontrakt... Men sannsynligvis går det fint, men jeg ville ha ventet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg har fremdeles ikke signert kontrakt, pga sjefen har vært på ferie selv. kommer nok en snart, men har dette noe mer å si ang om jeg kan spørre? Uten kontrakt er du strengt tatt ikke ansatt, så om han er en drittsekk kan han svare med å ikke gi deg kontrakt... Men sannsynligvis går det fint, men jeg ville ha ventet. Tull. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg har fremdeles ikke signert kontrakt, pga sjefen har vært på ferie selv. kommer nok en snart, men har dette noe mer å si ang om jeg kan spørre? Uten kontrakt er du strengt tatt ikke ansatt, så om han er en drittsekk kan han svare med å ikke gi deg kontrakt... Men sannsynligvis går det fint, men jeg ville ha ventet. Tull. Jeg vet at man har en muntlig avtale og slik, men om han setter seg på bakbeina og ikke gir noen kontrakt så må en igjennom mye stress for å få orden på ting om han er en skikkelig tulling. derfor ville jeg avventet, kan ikke være mangen dagene før han får orden på kontrakten uansett. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Om du har en skriftlig kontrakt og sjefen setter seg på bakbena må du gjennom ganske mye tull da og, skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Om du har en skriftlig kontrakt og sjefen setter seg på bakbena må du gjennom ganske mye tull da og, skal jeg si deg. Joda det er nok sant, men jeg ville iallefall følgt meg tryggere med noe skriftlig. Men det er jo såklart opp til TS å vurdere Var bare mitt synspunkt på dette med kontrakt Lenke til kommentar
anonym1286 Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg er relativt ung, og ny i arbeidsmiljø, så er usikker på om dere mener det er best å ha kontrakt, og så spørre ang en uke fri i og med at jeg bare er ekstrahjelp. Eller om det er best å ikke ha? Da er det vel lettere for sjefen å finne en "erstatter" liksom? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg er relativt ung, og ny i arbeidsmiljø, så er usikker på om dere mener det er best å ha kontrakt, og så spørre ang en uke fri i og med at jeg bare er ekstrahjelp. Eller om det er best å ikke ha? Da er det vel lettere for sjefen å finne en "erstatter" liksom? Jeg personlig ville følt meg mer trygg med en kontrakt i hånden, men som herr brun sier er det ikke gitt at den hjelper deg heller. Men så ville jeg sett an sjefen litt, virker han grei hadde jeg ikke stresset med å spørre. Og husk å stille ett spørsmål, ikke kreve ferie. Det kan tolkes feil, og det har du ikke krav på heller Lenke til kommentar
MT-Sci Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Det spørs hvordan sjefen din er. Du har ikke signert noen skriftlig kontrakt, så vil jeg la vær å spørre om ferie. Da du kan forvente mer tull itillegg. Alt så, som er sagt fra før, Du kan miste plassen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå