okjo Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hamstring Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Meget skarpt og flott bilde av den sky fuglen. Krever både dyktighet og tålmodighet for å ta slike bilder! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Kjempeflott på alle måter. positur, farger og komp! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Flott skudd på en fugl jeg fortsatt savner i min samling. Perfekt plassert i flata. Resten av det tekniske blir det også vanskelig å finne noen feil på. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Hei, Oddmund. Et aldeles nydelig bilde av nøtteskrike, med fin positur, meget bra skarphet, realistiske farger, "catchlight" i øyet og en uforstyrrende bakgrunn ! Brukt kloneverktøy ? Nøtteskrike har jeg aldri sett her på Kråkerøy, og ikke fått fotografert den andre steder, heller. Hadde jeg fått anledning, og resultatet hadde blitt nesten så bra som ditt bilde, ville jeg vært mer enn fornøyd ! M v h Albert. Lenke til kommentar
okjo Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Hei, Oddmund. Et aldeles nydelig bilde av nøtteskrike, med fin positur, meget bra skarphet, realistiske farger, "catchlight" i øyet og en uforstyrrende bakgrunn ! Brukt kloneverktøy ? Nøtteskrike har jeg aldri sett her på Kråkerøy, og ikke fått fotografert den andre steder, heller. Hadde jeg fått anledning, og resultatet hadde blitt nesten så bra som ditt bilde, ville jeg vært mer enn fornøyd ! M v h Albert. Hei Albert, takk for svært hyggelig kommentar, den diffuse bakgrunnen er rett og slett avstanden (og en"ren") vegetasjon som er en skråning med vissent gress, og noen busker bak der igjen. Så intet er klonet her. Og nesten ikke croppet. Skjulet mitt ligger "nedgravd" under hytteverandaen med kamera/objektiv litt over bakkenivå på stødig stativ, sånn at når jeg fotograferer fuglene på bakken, blir både for- og bakgrunn uskarp. (Ikke brukandes om vinteren) Har begynt å bruke Capture One til behandling etter at Apple gav opp Aperture..og syns det er veldig bra. Må legge til at jeg rydder alltid bakgrunnen og tar prøvebilder for å se at den er ok før fuglene kommer Mvh Oddmund Endret 2. februar 2016 av okjo Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 ett utrolig flott bilde dette. Her sitter jo absolutt alt Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Flott bilde Oddmund Hilsen Leif Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Perfekt flott bilde, dette kan du! Lenke til kommentar
okjo Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Tusen takk folkens Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg