Gjest member-296438 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Stine Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Studio? Har du trukket inn fra de kalde gatene? Jeg likte dette bildet, litt ettertenktsomt når man ser med modellen inn i rommet og ut vinduene. V1 likte jeg best. Jeg også liker bedre en slik bakgrunn enn de kjedelige hvite bakgrunnene som mange studiofotografer sverger til. Bildet er kanskje litt midtstilt/ubalansert? Det området der lyset faller så fint på håret kommer ganske midt i bildet, og til venstre for det er det lite av interesse, det er også mye mørkere enn høyresiden. Så jeg ville nok vurdert å vinklet kamera litt slik at du fikk mindre til venstre og mer til høyre. Ikke sikkert det er noe i det jeg sier, men du ber om kritikk så da prøve jeg meg på det. Uansett synes jeg dette ser bra ut. Henning Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Studio? Har du trukket inn fra de kalde gatene? Jeg likte dette bildet, litt ettertenktsomt når man ser med modellen inn i rommet og ut vinduene. V1 likte jeg best. Jeg også liker bedre en slik bakgrunn enn de kjedelige hvite bakgrunnene som mange studiofotografer sverger til. Bildet er kanskje litt midtstilt/ubalansert? Det området der lyset faller så fint på håret kommer ganske midt i bildet, og til venstre for det er det lite av interesse, det er også mye mørkere enn høyresiden. Så jeg ville nok vurdert å vinklet kamera litt slik at du fikk mindre til venstre og mer til høyre. Ikke sikkert det er noe i det jeg sier, men du ber om kritikk så da prøve jeg meg på det. Uansett synes jeg dette ser bra ut. Henning Takker for nyttig og godt innspill Henning:-) Godt og varmt i studio ja. 10-12 fotografer som virrer rundt, i tillegg til mye lyskilder. Oppsettet ble litt i full fart, siden jeg "stjal" modellen. Ser jeg skulle plassert henne mer mot venstre, siden plansjen avslutter rett i utkant av høyre side. Så vet jeg det til neste gang.... Still learning after all this years.... Endret 2. februar 2016 av member-296438 Lenke til kommentar
knuto2 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Synes dette ble skikkelig bra godt utført. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Blir vanskelig å si så mye vondt her selv om jeg er noe skeptisk til vinduet i høyrekanten på begge versjoner da det skaper uro i bildekant. Ellers har jeg sansen for de begge som separeres ikke bare i format, men også lysbruk. Tanken slår meg at tittelen "Hår" som jeg brukte på et bilde i høst hadde passet enda bedre her. Men modellens navn slår jo heller aldri feil. Roar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Likte godt v1, litt lurebakgrunn? Det er ikke egentlig vinduer der, bare bilde av vindu? Artig at du har beveget deg inn i studio, spennende! Godt jobba synes jeg Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Takker for innspill og fine kommentarer:-) Som sagt, litt nytt for meg dette her, og veldig nyttig med tilbakemeldinger. @ Helene, Nå kan du lure... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Flott bilde i s/hv , er enig med Roar i fjerning av vinduet i høyre kant . Ellers fint komponert med fine kontraster og fint lys . Liker det ! Mvh Alec Lenke til kommentar
I-Olin foto. Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Se det, i studio igjen, tror du liker deg i s/vitten, originalen ble jo super, natulig lys inn fra høyre, studerer litt på bakgrunden her…er det i et gammelt rom? virker som den er bobelteksponert, meget fin. Good Luck. Ivar. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hei, Pentaxen. Du er heldig som har en studiogruppe du kan lære sammen med, og studioarbeid er et område jeg virkelig kunne tenke meg selv ! Jeg synes debuten som studiofotograf lover godt, og versjon 1 har god komposisjon og bra lyskvalitet ! Etter å ha lest Roars kommentar, er jeg enig i hans vurdering, men jeg hadde nok ikke selv lagt merke til detaljen med vinduet på høyre side. M v h Albert. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Takker for innspill og fine kommentarer:-) Som sagt, litt nytt for meg dette her, og veldig nyttig med tilbakemeldinger. @ Helene, Nå kan du lure... Nei, jeg lurer egentlig ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg